Inlägg från: emertin |Visa alla inlägg
  • emertin

September 2009 del. 5

FruKråka skrev 2009-09-11 10:15:02 följande:
    Jag gråter varje gång när jag lyssnar på solosången som jag valt att brorsdottern 15 år ska sjunga. Men jag hoppas att jag kan hålla mig något i kyrkan iallafall, eller bara ha några glädjetårar så det inte blir "fulgråt".På ett bröllop för några år sedan så grät mannen så mycket så han hulkade och hade svårt att få luft, eftersom hans blivande fru sjöng en sång till honom, utan att han visste om det, så det blev väl en positiv chock och väldigt rörande...Bäst att ta med både näsdukar och en spegel så att man kan fixa till sig i rummet där man gömmer sig innan man möter gästernas jubel på kyrktrappen.
    Vi ska inte gömma oss i något rum utan hade tänkt att gå direkt ut på trappen och stå där och krama alla som är på väg ut.....
  • emertin
    FruKråka skrev 2009-09-11 10:18:46 följande:
    Vi fick göra som vi ville sa prästen, men det var ju bra att du frågade, för det är nog ganska bra om vi är överens så det inte blir så att ena vänder sig om och den andra pussar i luften Prästen sa att man också skulle bestämma tillsammans hur man skulle göra när man gick in och ut ur kyrkan: hålla händerna eller inte? Så att det inte blir tafatt...Och ett till tips: Ringbäraren bör ha ringen kvar i asken och inte i fickan, för det blir för fumligt och ibland hittar man den inte osv...
    Men ask i fickan är ju inte så roligt..... tror att det får bli en liten sammetspåse istället för vår del.
  • emertin

Vi lämnade hindersprövningen när vi träffade prästen för vigselsamtalet..... Trodde att man alltid gjorde så.

FruKråka skrev 2009-09-11 10:40:15 följande:
    PS-----------HINDERSPRÖVNINGEN----------------DSHur har ni gjort med den? Lämnat samma dag eller i förväg?Min kompis hade lämnat den i förväg, för att underlätta för prästen som skulle skriva vigselintyg. Så jag ringde församlingen nu och hon sade att man gärna får lämna in den i förväg så underlättar det på dagen D, så har man en sak mindre att komma ihåg...
  • emertin
    FruKråka skrev 2009-09-11 12:09:12 följande:
    Nu spammar jag massor förståss, men det är så mycket som snurrar i huvudet inför morgondagen.Ska ni ha brudklänningen på er hela festen, i taxin och in på hotellet (ni som ska spendera natten på hotell, menar jag nu, inte alla som ska det)?Varför jag frågar är för att jag har en klänning med mycket vidd, pga underkjol och ett släp på 1, 5 m (går att fästa upp vid dansen).Sitta i taxin med stor klänning, tar ju mycket plats, plus att det kanske blir fläckigt om det är något spill i baksätet från förra taxigästerna?
    Jag ska ha klänningen hela dagen och hela natten, ser fram emot att kliva in på hotellet i klänningen

Tänkte att jag skulle säga till om en ren taxi när vi beställer bil.... vet inte om det funkar men man kan ju testa
  • emertin
    delirious skrev 2009-09-11 13:15:17 följande:
    jag har också klänning med släp, koimmer att ha på mig den hela kvällen ända tills hotellet på natten, men däremot kommer jag nog ta av mig underkjolen på festen för att "förminska" klänningen lite :)
    Det kan inte jag göra för då blir klänningen alldeles för lång....
  • emertin
    carolaj83 skrev 2009-09-12 18:58:39 följande:
    2 veckor kvar då, sitter hos svärföräldrarna o skulle skriva ut våra festprogram, men bläcket e slut
    tusan.... hoppas att det ordnar sig.
  • emertin

Idag har jag gjort alla placeringskort, känner mig så nöjd!!! Dessutom har jag varit i stan med min syster och köpt löshår och sitter och pysslar med det sista i festhäftet... Vi är på G!

• emertin
    thildamy skrev 2009-09-12 21:28:42 följande:
    hej !!åå vilken underbar dag ni har att se fram emot vår dag var sååå underbar så, hade inte kunnat bli bättre!har uppdaterat mitt bildgalleri för alla nyfikna
    Å va härligt, grattis grattis!!!
  • emertin

Bride in the city skrev 2009-09-13 19:40:16 följande:

Råd- det är väl det gamla vanliga; se till att ha hjälp, underskatta inte den tid saker tar och förbered allt som går och gärna veckan innan. En petitess i sammanhanget- men det här med manikyr... Personligen ångrar jag att jag gjorde fransk manikyr. Inte bara för att jag gjorde den ett par dagar innan, utan för att jag gjorde så mycket förberedelser dagen innan att ingen manikyr i världen hade grejat det, allra minst en fransk. Målade naglarna själv när jag fick håret uppsatt, så det löste sig finfint. Det viktigaste tycker jag är att verkligen hälsa på alla gäster och få dem att känna sig som en viktig del av dagen. Prata med dem om deras liv, inte om bröllopsförberedelserna! Och ha verkligen tid för och lyssna på er partner så att man verkligen delar dagen. Jag ångrar verkligen inte att jag spenderade pengar på en fin frisyr och bra smink. inte heller ångrar jag min bukett bestående av en enda ros. Älskar man blommor så ha en dyr bukett, för all del, men jag är glad över att vi budgeterade där.
    Tack för tipset om manikyren, jag har funderat och funderat på hur jag ska göra men då hoppar jag den och sparar in lite pengar.

Har precis suttit med budgeten och insåg att det kommer kosta en hel del i alla fall....
  • emertin

Hade ni skrivit tidigare att ni skulle vänta med att öppna presenterna eller sa ni det under middagen eller hur gjorde ni?

Bride in the city skrev 2009-09-13 18:38:45 följande:

Gifte mig förra lördagen och är nyss hemkommen från bröllopsresan. Har inte lagt upp bilder i galleriet, vill hålla mig lite privat. Har dock lagt in en bild; på vigselringen. Kanske något för dem som vill ha inspiration till något annat än en sedvanlig alliansring med diamanter (men det är också snyggt, missförstå mig rätt!). Kan verkligen rekommendera att spara presentöppningen till senare. Vi har haft en trevlig eftermiddag idag med att öppna paket och i lugn och ro kunnat skriva upp vem som gett vad. Vilka fina presenter vi fått och vilka fina lyckönskningar vi fick i gästboken! Sprang på en möhippa under vår fotografering i en liten park här i Stockholm. Hoppas att den blivande bruden inte tog illa upp när jag ropade att jag "låg före" henne. Vem vet, hon kanske läser detta? .-) Vill önska Dig ett särskilt lycka till! Med så trevliga och glada väninnor som omgav dig på möhippan blir det säkert ett härligt bröllop. Önskar alla septemberbrudar med brudgummar en härlig månad var ni än befinner er i bröllopsprocessen. Och extra grattis till oss som sa JA den 5:e september. Som en kul grej kan nämnas att mitt namnbyte redan är klart. Det kändes som en trevlig present när jag kom hem tidigare idag.
Svar på tråden September 2009 del. 5