Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Daa, yrsel gav med sig någonstans under mötet. Skönt.
    Har inte tänkt så mkt på det innan men slog mig när jag var yr förut att mamma sagt hon varit yr under sina graviditeter. Det vill jag helst slippa. Jobbiga var att jag kom på det nu, gäller att inte tänka det in till sanning.

Ingis, nu får du ta det lite lugnt. Höggravid och springa runt så där. Nä sätt dig lugnt vid sidan om Blommis så får någon annan springa. Jag kan ta över lite.

Blommis hoppas hon ringer sedan.

Daa, skönt att gris-sjuka symptomen försvann.

Bruttan, försök släppa oron. Brukar du oroa dig i början av graviditeterna eller är det något särskilt som hägrar just nu?
    Det här kommer gå vägen. Om 8 mån ungefär sitter ni där med ett 4e barn.
    Hur är det förresten med den infektionen du drabbades av sist, finns det risk att den dyker upp igen?

• lanovia 08

Var inte Jan utanför boden vid tillverkningen också?

• lanovia 08

Blommis, då finns det ju hopp. Vad skönt med lite mer positiva nyheter.
    Vad bra med många intressanter. Om många lägger bud finns det chans till mkt pengar.

Bruttan, nej. Hoppas det går bra. Men låter ju oroväckande, håller tummarna. Annars så får ni väl utveckla det hela från boden till liften, kan bli intressant det här...

Jenny vad kul med massa tyg! Ha det så roligt ikväll.

• lanovia 08

Absolut, det måste vi göra!

Ja det är väldigt lätt annars att fokusera så mkt på om man t.ex. är yr eller inte att man till slut blir yr av att tänka på det.

Daa skrev 2009-08-25 12:15:33 följande:
    Kul! Då måste vi nästan styra upp nåt lanovia 08 skrev 2009-08-25 11:55:19 följande:
    "det gäller att inte tänka det in till sanning", Lanoiva. Vilket bra uttryck. *fokuserar: inte tänka in till sanning, inte tänka in till sanning...*090909 är ett bra BF tänkte jag, för då delar Ingis batting födelsedaa med Daa
  • lanovia 08

Har precis bakat en äpplekaka, någon som vill ha? *bjuder runt*

Nej nu måste jag ut och måla lite.
    Har bestämt att jag bara skall måla det lilla jag kan göra idag, ca 15-30 min jobb, sedan röja snabbt i köket och därefter TV-soffa med bröllopsbilder.
    Känner för lite lugnt ikväll.

• lanovia 08

Leksi, känner så väl igen det där med att inte kunna äta. För mig har det gått över nu, men var väldigt jobbigt de veckorna som jag samtidigt var hungrig men bara mådde illa och inte tyckte något var gott. Den klena trösten är att det går över om några veckor.

• lanovia 08

Daa, vad skall du göra i Göteborg då? eftersom du inte sugen på att åka hit menar jag.

Blommis, ojoj inte illa! Låter som du har en bra tanke med att klara dig själv och inte behöva maken när det gäller det ekonomiska. Jag tycker absolut gravid till våren låter som en kanon idé. *håller tummarna*

• lanovia 08

Good morning!

Daa, den resan kommer jag ihåg att vi pratade om här. Så den skulle gå till underbara Göteborg den.

Bruttan, jag är så tacksam för varje dag jag slipper ha kontakt med arbetsförmedlingen, och inte bara för att det innebär att jag har jobb, utan för att de driver mig till vansinne. Hade en kort period efter mina studier då jag gick på karens hos a-kassan, men ändå inskriven på a-förmedlingen. Maken till fälla-krokben-system får man ju leta efter.

Hvidis, hurra för nya intressanter!! *håller tummarna*
    Hur mår "våran" lilla tjej då? äter och sover för fullt eller?

Ninnis!!!??? *ropar ut i det tomma*

• lanovia 08
    Daa skrev 2009-08-25 20:48:11 följande:
    Och avsluta Göteborgsvistelsen med att hänga med Lanovia
  • lanovia 08

Bruttan, glömde kommentera förut, skönt att det slutat blöta. Hoppas det var nid! Oj! Det var tålmodigt om ni klarar er 2v utan att höra av er till gyn. Fast jag kan ju förstå er om ni har 23 mil dit. Vilken stad är det då?
    Hade det varit jag hade jag nog redan stått och bankat på deras dörr, men så var det det där med tålamod...

Ja AF är verkligen en historia för sig själv. Tråkigt att bli så dåligt bemött!! HOppas du får byta handläggare.
    vi har en granne på gatan som knappt hälsar på oss och mest ser sur o grinig ut, för nån månad sedan såg jag henne komma åkandes i en AF-bil. Ja vad skall man säga???
    Sedan skall ju inte glömmas att inte alla är likadana på detta ställe. Det måste ju finnas personer där som är guld också.

Oh Ingis, nu är det snart dags. 2v kvar till BF, spännande!
    Är inte konstigt att du är så trött, du har ju lite att bära på och förmodligen väldigt mkt att tänka på just nu.

Pralinen Jessica, måste säga att Bruttan gav dig ett bra råd. Ta hjälp av andra, de blir oftast bara glada för att få hjälpa till inför er lyckliga dag. Det är väldigt skönt dagarna innan om man delegerat mkt, då kan man bara konsetrera sig på varandra och veta att allt annat löser sig.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan