Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Jo man måste ju det, men är så svårt just nu. Vi har så mkt som skall göras hemma. Och sätter jag/vi mig/oss i soffan en hel kväll så är det också en hel kväll som inget blir gjort.
    men att se på film och fixa med bröllopskorten är ju en bra sätt att förena nytta med nöje.

ingenjörsbruden skrev 2009-08-26 09:19:46 följande:
    Man måste varva med lite lugnare tempo mellan varven! Kul med fix med bröllopsfotona! O mysigt med träff med Daa! Daa: Låter jättemysigt med att konferera med kollegor o äta gott...o träffa lanovia! Hon är en attans trevlig tös!
    Tack!!!
  • lanovia 08

Oh vad jag längtar tills jag kan känna spillevinken. Tror jag ev kände något förra veckan, men är inte säker.
    Är så svårt när man inte vet hur det skall kännas.

• lanovia 08

Daa, säger som Ingis tänk inte för mörka tankar. Jag kan itne säga varken bu eller bä vad gäller den smärtan du kände igår. Men jag känner smärta dagligen, typ som någon som hugger till där nere. Oftast bara några sekunder och bara någon gång per dag, men det är där.
    *kramar Daa och hoppas humöret blir bättre snart*

Hmm.. kanske är det spillevinken jag känner nu. är så svårt att veta, det är ju det där med att tänka in i sanning också.
    Men känner något strax nedanför revbenen, ungefär som något som rör sig/kittlar inne i.

• lanovia 08

Vilken sötnos Ninnis. *smälter*

*blir galen på folk med parfym*
    Min rumskompis har besök av en s om STINKER parfym, jag får nog utrymma rummet ett tag.

Återkommer senare.

• lanovia 08

Jag blir stressad, har så mkt att göra här idag att jag inte hinner med er alls.

Hade massa kommentarer till Bruttan som var sur och Blommis som städar, Ninnis söta vovve etc etc. Men nu står det still och jag måste egentligen jobba på.

Men blev så jädrans irriterad av någon anledning så det tog stopp.
    Började med parfymstinkande damen i morse. Sedan en snäll ochgullig kille här på jobbet som ofrivilligt råkade för svåra livet för mig lite. Och till på råga på allt fick jag hostattack på toan. Vi har tydligen en städerska som är livrädd för svininfluensan eller något för hon har formligen dränkt hela toaletten i klorin. Urk vad det luktade. Retade i halsen och kom genast att tänka på I manegen med Glenn Shilling (eller vad hette programmet? ) " Det bränner, det bränner..."

Nej som sagt jobba var det, om en timmer skall vi iväg på aktivitet med jobbet.

Men massa kramar till alla.

• lanovia 08

Ninnis tackar som frågar, förutom irritationen just nu mår jag faktiskt väldigt bra. Har inte spytt på 2!!! veckor!!! *dansar jubeldansen*

• lanovia 08

Ninnis, hundar som kräks är inget att oroa sig för, det händer för dem precis som för små barn eller även för vuxna ibland utan att de för den delen behöver vara sjuka.
    De är ju rätt bra på att tugga i sig saker i naturen så ibland är det bara så att det måste upp igen, tack och lov inte så ofta. Men du kan ju hålla uppsikt den närmsta tiden, så han inte blivit magsjuk eller allergisk mot något.

Appropå på hundar var mina föräldrars hund nära att få lämna jorden idag. Han har varit trött och hängig länge men idag var det riktigt illa. De tog honom till vetrinär för att kolla läget och ev inte ta hem honom igen. Tack och lov verkar det som om han "bara" hade en infektion, han har fått pencilin och får förhoppningsvis vara med oss ett tag till. Gör ont i magen på mig att tänka mig att han inte skulle vara kvar hos oss. Jag var med och skaffa honom så lite kärlek finns det där...
    Imorgon kommer han hit, vi skall vara hundvakter en vecka.

• lanovia 08

Ingis sista dan på jobbet imorgon då. Gött, overkligt, kan tänka mig att det finns mkt känslor. Men snart mamma!!

Jobbaktiviteten idag var trevlig. Visste om en tjej som var gravid, men fick idag veta att vi iär i exakt samma vecka. Sköj!

Kommer ni förresten ihåg killen som avslöjade att jag var gravid med hjälp av att jag åt youghurt??
    Jag avslöjade honom igår. Han har ställt så kontiga frågor till mig det sista, så igår kunde jag inte stilla min nyfikenhet längre (tänkte först vänta tills han ev berättade). Och jajamensan han o hans fru skall också ha barn.
    Känns som babyboom just nu!

• lanovia 08

Jenny, det är så segt att vänta på dessa indianer. Hoppas du snart få klarhet i om de tänker komma eller inte.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan