Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Grattis Ninnis på bröllopsdagen!

Jaaaa det var han med magkänslan! Så nu blev ju magkänslan ännu bättre! Om man tar med sig sin mamma nästa dag också, då äÄR man väl i allafall intresserad eller huuuur!!!

och om man får kaffe på altanen så etsar sig väl utsikten kvar lite extra va?

• passionsblomman

Måste apropå alla era hundar och alla känslor runt dessa berätta något alldeles förfärligt: M på kliniken hade sin lilla hund med sig idag, jag tror det är en JR faktiskt Ninnis. Jättefin liten lugn tjej.
    Så sa M "ja hon är blind på ena ögat...och det är mitt fel! Jag kastade en pinne till henne och hon fick den rakt i ögat!"

Ojd¨å, en sådan sak är inte så lätt att förlåta sig själv sa min sambo.

-"FÖRLÅTA! Jag kan ALDRIG förlåta mig för det i hela mitt liv! Men leva med det måste jag ju!"
    Sa hon och började nästan gråta!

Stackars henne och lilla vovven!

• passionsblomman

Ja det är så sorgligt och SNACKA om maximal otur!
    jag menar, om du skulle få uppdrget att träffa en så liten yta med en pinne, hur sannolikt är det då att du skulle lyckas?
    Och hunden älskade ju de där pinnlekarna, så det var ju verkligen en olycka. Fy, man såg verkligen hur jätteledsen hon fortfrande är för det där.

Ankan80 skrev 2009-08-30 18:03:37 följande:
    Naaaw! Vilken tragedi!
  • passionsblomman

Villemoa: *Kramar om i den här tråden också*

Hvidis: Ja vad hade du trott då gumman? Att du skulle ut och jogga veckan efter eller?

Du har OPERERATS och blivit helt uppskuren vännen! Det borde väl rimligen ta någon månad innan det läkt och musklerna börjar vara med igen? Nu tar du det LUGNT!!!

Vet ni vad?

Jag har just haft ett äkta psykfall i mitt hem!

Jag stod vid diskbänken och plötsligt var där ett ansikte på andra sidan fönstret. Det fönstret vetter mot skogen och berget, så genom det brukar man på sin höjd se rådjuren, räven eller katterna.

Den här människan pratade HELT utan uppehåll i ett tempo jag aldrig hört förut. Hon var HELT osammanhängande och mer eller mindre bara klev in här. Jag fick säga till henne att lugna ner sig.

Något sa mig att snabbaste och mest friktionsfria sättet att få henne härifrn var att låta människan titta inne också och sedan hoppas att hon skulle åka härifrån. Men det tog ändå mer tid än vad jag ville att hon skulle få i mitt liv.
    Shir vilken galning! Har inte sprungit på någon sådan sedan min tid på 7-11. Då sprang det runt en hel del sådant folk på nätterna...

Nä, hon var galen och det var ta mig fasen obehagligt att hon plötsligt stod här i mitt hem. Jag är glad att om några veckor så finns inte längre min hemadress utlagd på nätet...

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2009-08-31 10:55:57 följande:
    Kan även meddela att makens burkbesök får vänta till nästa måndag...

Jag tänkte väl ändå det!

Mera bud! Det har ökat HUNDRATUSEN idag!
    Och det är en NY budare som är orsaken. En har lagt sig och den nya budar mot den av de två första som är kvar. Fortfarande väntar vi på de två som håller på och kollar med banken.

Det här är helt sjukt och sanslöst och spännande.
  • passionsblomman

Ingis, jaså du är här ja...

..jo man kan få gå beredd och av och an och hit och dit en hel massa dagar...segt, men spännande!

• passionsblomman

Nä, det är en rätt schysst dagsförtjänst, även med 30% reavinstskatt...

Jag har aldrig haft bättre timlön...

Ninnnis skrev 2009-09-01 09:08:05 följande:
    Blommis, 100 000 på en dag, det är ju inte så illa! Fler bud!
Svar på tråden I vått och torrt och väntan