Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Nu har jag skummat igenom era senaste dagar lite hastigt!

Daa: En STOR kram till dig!
    Usch vad jobbigt med alla funderingar!

Lanovia: skönt att ni fått träffas igen nu iallafall, föräldrarna och du. Klart det är tomt för dem och att det kommer att ta tid. Det är ju heller ingenting ovanligt att det efter en tid dyker upp en ny liten busig familjemedlem med pirayatänder och en förkärlek för att tugga på husses sko...
    Det är som att man inte står ut med att inte ha den där hunden runt fötterna.

Ankis: klart det är livmodern! Vad coolt!

Sonjas värkdans är ett utmärkt knep kan jag intyga också.
    Så gör kvinnor världen över som inte är alltför styrda i sitt förlossningsarbete har man konstaterat.

• passionsblomman

Ingis, glöm inte att se till att äta nu mitt i all väntan och räknande av minutrar.
    Om du jhar det lugnt nu, så koka lite pasta och kolhydratladda så mycket du orkar. Du kommer att behöva energi och bränsle för att genomföra det här.

Min bm på förlossningen sa att det är det vanligaste "felet" att kvinnor kommer in och inte har någon näring i kroppen så krafterna helt enkelt tryter helt i onödan.
    Man ska ladda som en idottsman inför ett långlopp.

Oroa dig nu inte över huset guman! Släpp med ett medvetet beslut allt sådant och lita på att det kommer att bli bra. För det kommer det.

• passionsblomman

Skaka rumpa! Fast det är långsamma rörelser det handlar om, och det går inte att hasta fram, så det är ingen idé. MEN det är bra att hänga med sin kropp och liksom vara aktiv i medhängandet. Jag klev runt på åkern härute den där februaridagen för 8 år sedan. Vilade liten stund på soffan, bara ngn timme. Åt pasta. Väckte karln och drog ut honom på promenadrunda. Den tar vanligtvis ca 1/2 timme, men den dagen tog den 1 1/2, för under den tog värkarbetet rejälare fart och det var i mycket sakta mak vi förflyttade oss.

• passionsblomman

De har rätt-du kommer att veta! Det är liksom "aha, so this is the shit!"

Men var glad för dessa förvärkar, för de gör ju att allt inte blir helt brutalt, uytan lit smygande öppnande och uppmjuknng därnere.

• passionsblomman

Så, nu har vi varit på fotbollsmatch och minglat lite med alla föräldrar och barn och vidarebefodrat husinfo och allt som alla undrar.

Strålande väder tack och lov! Då är det helt ok att vara fotbollsmamma. Nu ska jag hämta posten och skvallra för grannarna att de får nya grannar om några dagar.

Ingis, någon utveckling på värkfronten?

• passionsblomman

Passionsblomman vill ha solig och ljus plats och regelbunden vattning, men väldränerat(alltså inga stående fotbad...)
    På sommaren har man den med fördel ute och planterad på friland kan den även klara milda vintrar i skyddat läge.

Det är en tropisk växt, så lite extra omsorg med en duschflaska är finemang.

• passionsblomman

ändavända! Det var roligt!

Jo, jag hade gärna skaffat Linderödssvin, de som är utrotningshotade. men man måste ju söka tillstånd eftersom det är tätbebyggt område.
    Grannen var positiv iallafall.

Jag har just haft ett veritabelt utbrott i tråden jag länkade till förut här ovan.

Rumpskaket lindrar ffa när du står med de där värkarna Ingis, det kommer du att känna.

• passionsblomman

Nä, nu ska vi vara här fram till fredag och packa och städa så mycket som möjligt. Vi ska ocksså försöka få bilen besiktigad, villavagnen såld och så är det avslutningssamtal md sonens lärare, så vi får bra överflyttning, och såklart måste vi ju bjuda på ngt gott i klassen och och och...

..och så kom jag på att jag har ett presentkort på Sturebadet(flott värre) som jag måste komma ihåg att använda innan vi åker.
    En massage hade suttit fint!

Jag BRÅKAR i den där tråden!

Kanske behöver jag snart hjälp...

Luktar grisarna hemskt illa även o m man inte har många och städar duktigt?

• passionsblomman

HAHAHAHAHAHA! Grisherdinnan Ingis!

Jag ringer dig när jag ska flytta de intelligenta djävulsdjuren då...

Men om man liksom gullar lite med dem så de blir tama, då kan de väl vara ganska trevliga djur?

Det är ett litet skogsparti på tomten som kanske är ca 200 m2 eller nåt. Där är sly och elände nu och jag tänkte att grisarna kanske röjer av det där rätt effektivt, så det blir mer barmark där mellan de riktigt stora träden-som ju är de vi vill spara såklart.

Sedan skulle jag vilja göra som en lund där, med lundväxter.
    Och så kan de och hönorna få alla matrester utom kött såklart, och då har vi alltså levande matberedare och kompost i ett!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan