Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

*kramar Vilemoa* det finns folk för allt, tyvärr.

Blommis, jag blir mer o mer förvånad över dina inlägg. Trodde inte man åkte hem till folk hur som helst bara för att man hade sitt hus till salu. Finns ju något som kallas för visning också, särklilt avsatt tid för att få klampa in i folks hus.

Hvidis, *vinkar* Grattis till att du blivit faster!

Ninnis, Grattis på bröllopsdagen!!!
    Ja maken är hemma nu, vi har hunnit äta, åka till en sjö o promenera med våra lilla älskling som vi är så glada för denna helg. Nu är det snart TV-soffa.

Pratade med mamma o pappa förut. Var skönt att få prata med dem om helgens tragedi. Tänkte inte berätta något alls om vad som egentligen hände förrän de var hemma igen men de frågade så då fick jag ju svara. Pappa är lugn och tar det med ro, men mamma grät (och jag med). Ändå skönt att höra deras röster och prata med dem om det.
    de verkar vara så oroliga för mig och hur jag skall ta det. Vet inte om de tror att det skall bli för mkt för mig o spillevinken...? Också har de så dåligt samvete för att vi fick ta smällen. Men vad skulle de göra? Man avlivar ju inte gärna sin hund innan man skall på en resa bara för att han börjar närma sig slutet. Krävs ju att det händer något också... Han kunde ju lika gärna ha klarat sig tills de kom hem igen.

• lanovia 08

Fy fasiken! Stackars henne! En olycka händer så lätt men är svårare att komma över.

passionsblomman skrev 2009-08-30 17:27:54 följande:
    Måste apropå alla era hundar och alla känslor runt dessa berätta något alldeles förfärligt: M på kliniken hade sin lilla hund med sig idag, jag tror det är en JR faktiskt Ninnis. Jättefin liten lugn tjej.Så sa M "ja hon är blind på ena ögat...och det är mitt fel! Jag kastade en pinne till henne och hon fick den rakt i ögat!"Ojd¨å, en sådan sak är inte så lätt att förlåta sig själv sa min sambo.-"FÖRLÅTA! Jag kan ALDRIG förlåta mig för det i hela mitt liv! Men leva med det måste jag ju!"Sa hon och började nästan gråta! Stackars henne och lilla vovven!
  • lanovia 08

Snart ett år, hjälp vad tiden går.

Ankan80 skrev 2009-08-30 17:23:53 följande:
    Jag och Lanovia har bröllopsdag den 6 sep Dvs nästa söndag....
  • lanovia 08

Bruttan du är bara så underbar!!!

Fjällbruttan skrev 2009-08-31 08:03:45 följande:
    Halloj Har inte blött ett smack sen fredags natt, så jag hoppas att det är nån därinne... Men vart är Ingis??Säger som Blomman, HALOOOOOOOO!!!!Spännande!!Snacka om att detta är en spänningsroman....Ska Blommans hus gå för över 3 miljoner?Kommer Ingis att föda tvillingar före 090909?Hvidis dotter, vad blir namnet egentligen?Kommer Ninnis vovve att äta upp tofflorna för husse?Följ dagens avsnitt av I vått och torrt och väntan, programmet som innehåller allt!(Ska läsas på skorrande skånska, bara för att jag hört det i nån tv-serie )
  • lanovia 08

Ingis om du inte ligger och föder just nu så beodrar jag dig till datorn och stanna där för jössenamn. Vi kommer bli tokiga så fort vi inte hört livstecken från dig på 5 min.

Förresten idag är det måndag, var det inte då Ingis eventuellt inte skulle ha tillgång till dator??? *ser rent förfärad ut*

• lanovia 08

Den kan jag skriva under på. Som pappa sa, djur har en fördel framför oss människor, de kan få slippa undan när de lider. Oss skall man försöka rädda in på sista andetaget oavsett hur illa det är med oss.

Nu är jag på jobbet. Kändes bra när jag vaknade, kramade våran vovve lite extra bara. Men väl här blev det tungt, fick frågan hur helgen varit. Inte så bra sa jag och bad henne inte fråga mer. Skulle inte orkat förklara för tårarna började bränna med en gång.
    får väl förklara allt eftersom när jag orkar

Fjällbruttan skrev 2009-08-30 21:36:07 följande:
    Hej tjejer!lanovia, kramar om i massor!!! Förstår hur du känner daet, har tagit bort 4 älsklingar själv och det är hemskt! Men försök också tänka på att du hjälpte honom, han slapp lida och har det jättebra nu. Tänk vilken tur att du fanns där och såg hans behov, nämligen att få somna och ha det bra.Har lite svårt för folk som plågar sina djur bara för att de inte kan släppa taget...
  • lanovia 08

Låter som en trevlig mys och svamphelg Bruttan.
    Och fortfarande starkt streck tyder ju på något positivt. Otrevligt att blöda bara, hoppas det är inte innbeär något negativt. *håller tummarna och tycker Bruttans kropp kan skärpa sig lite*

• lanovia 08

Undrar jag också. Är det inte stresande att inte veta när ungen tänker komma?

Ninnnis skrev 2009-08-31 14:49:00 följande:
    Ingis, ÄR du så cool på riktigt?? Hur KÄNNS det egentligen??
  • lanovia 08

Ankan vad spännande med intervjuv. Hoppas nu de fattar hur bra du är!

• lanovia 08

Sonja visst vill man vara med till slutet. Vi fick välja om vi skulle gå iväg eller vara med. Fanns ingen alternativ för oss, man lämnar ju inte bara en vän.ofta är man ju med från det att de är väldigt små och har många år tillsammans.
    Och som du säger samtidigt som det är hemskt så är det fint och se. För oss var det skönt att se honom ligga där så fridfullt, med tanke på hur uppstressad han varit sina sista timmar. Att få se honom nöjd och lugn nu. Tycker de var underbara hos vetrinären också, gav oss gott om tid, både till att ta beslutet och sedan i efterhand när vi skulle säga hejdå.
    Nej nu får jag sluta skriva om detta annars sitter jag snart här o bölar på jobbet.
    *kramar tillbaka*

Sonja68 skrev 2009-08-31 12:24:05 följande:
    Ingis; Gud vad du lurade oss där VAr övertygad om att du låg och svor och svettades med lustgasmasken i ett fast grepp inne på BB...Lanovia, har glömt säga att jag förstår dina känslor ang hunden och du får förstås kramar av mig också. Vilken tur att ni var där, skönt för hunden.Jag avlivade min vovve för fem år sedan, när jag var "nygravid" med min andra flicka. Det var supersvårt, jobbigt och hemskt, eftersom det var mitt beslut. Hon var 10 år och började bli lite "kollrig" och mådde inte så bra. Jag var med hela vägen och hon dog i mina armar lugnt och stilla *nu börjar tårarna välla upp i ögonen på mig för jag saknar henne fortfarande så mycket*. Jag tog henne som valp vid 8 v ålder (såg henne första gången när hon var 4 el. 5 v) och så trogen som hon varit kände jag att jag måste vara med henne ända in i slutet. Det ångrar jag inte, men hemskt var det, men ändå fint på nå't vis. MIn man var så orolig att jag skulle få missfall eller nåt, för jag var så upprörd. Jag grät varje dag i 3 veckor, sedan började det klinga av lite. Men nu droppar mina tårar här på tangentbordet... Måste sluta.Kram allihop!
Svar på tråden I vått och torrt och väntan