Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått och torrt och väntan

Halloj

Borta ett dygn och ni skiver så det är en hel roman! Men en rolig och underhållande sådan, om än med lite inslag där man känner att irritationen stiger.. mest för att man känner igen sig... vvadå förvarning om att släkten kommer?? Finns sånt?? Arrrgg..

Här har lill-hitler slagit till, vi har en Whiteboard!! Och en almenacka, där jag förklarat för mannen att skriver han inte in sig så är han borträknad ur våra planer eller blir brutalt överkörd! Gilla läget eller lär dig skriva! Whiteboarden används att skriv upp sånt som behöver göras, inkl städa sina rum för tjejerna, sen får de plocka därifrån coh stryka det de gjort, funkar ganska bra, men jag får driva på för att den ska funka, men ingen kan hävda att de inte hört att toan ska städas... det står nämligen på tavlan

NUPP?? Vadå?? Vill ni veta??
    Det tog JÄTTELÅNG tid, det var nån som var akrobat i magen och inte alls tänkte visa sin nacke!!
    Först grinade jag för att det ens fanns nån där.. (vadå nojig?) sen grät jag stilla av lycka över att det var en! Sen fnissade vi lite åt BM som jagad busfröt och sen hann jag bli orolig igen...
    Men när allt var klart och jag varit på toa ( man ska ju vara lite kissnödig vid UL) så sa hon att de drar riskgränsen vid 1:200 och rekomenderar fostervattensprov då... vår risk var......1:4028....
    Då grät både jag och mannen! Av lättnad! Sa ja, det gick bra och det måste bero på alla lyckönskningar härinne så ett jättetack till samtliga för all peppning och stöd!!

• Fjällbruttan

Förresten... ni vet vår romantiska middag som jag såg framför mig i onsdags??
    Hamburgare och pommes för mannen, chickennuggots för mig, ätandes och sölandes i bilen Men vi skrattade i alla fall!

• Fjällbruttan

Hej!!

Jag lever, om än så förkyld och gnällig så jag inte ens orkat slå på datorn sen i lördags! Festen var kanon, bilder kommer sen...

Jag har en rekomendation, har nämligen bara lyckats läsa ikapp till sidan 365... 
    Lyssna INTE på PS I love you som cd-bok när ni kör bil... jag var tvungen att parkera för att kunna böla klart! (Ja, den är ännu bättre än filmen, boken alltså...)

Ska läsa ikapp omorgon, kramar till alla så länge

Förresten bor surtanten i vår källare och poppar upp med jämna mellanrum, speciellt eftersom jag inte får JORDGUBBAR SOM ÄR DET ENDA JAG VILL HA NU!!!!
    Tror kärrningdjäveln har flera systrar som sprider sig bland oss...
    Illa mår jag bara ibland, tack och lov

Förresten, har saknat er enormt!!

Kram igen!

• Fjällbruttan

Morrn!!
    I´m back in buiseniss (nä, troligen inte eftersom jag inte kommer på hur fan man stavar det!! Hjälp!!) men hjärnan är det liet si och så med!

Blomman, kramar i massor till dig, vilken jäkla resa ni är på!
    Håller med dig fullständigt om att hade han såna frågor kan han ju ringa din gamla klinik, svårt att stå till svars för beslut du fatiskt inte ens har utbildning att besluta om!
    Hur i jösse namn ska man veta vad som är rätt och fel??
    Och varför ska man överhuvudtaget behöva känna känslan av att stå till svars??
    Käbbel SKA skötas bakom kulisserna! Det är väl för fan nog jobbigt att behöva gå dit, utan att behöva fundera på om deras konflikter kanske gör att man inte får bästa behandlingen
    Men positivt att han trodde på positivt besked utan IVF... det kan ju hända att du kan plocka ner en stjärna  
    Måste ni ha remiss till Uppsala?

Män...ja vad ska man säga?? Jag upplever att det där symtomet är utbrett, vi sopar allt unde mattn, stampar hårt på det så finns det inte och då behöver man ju inte oroa sig... bra va? NOT!!!
    Värsta kommentaren här var nog när vi hade en sån där grej:
    -Men, vad tjänar jag på att oroa mig eller vara ledsen??
    -???????????????????
    Behöver jag säga att jag var tvungen att avlägsna mig från den just då största idiot jag tittat på för att lugna mig och inte klappa till honom?
    Enda gången han visat att det tär på honom med en sjuk mamma var på bröllopsnatten, då grät han  (och var förstås onykter) och sen kläckar han ur sig, Nä, nu skiter vi i det här, hon ska inte få förstöra vår dag...
    Då upplyste jag honom om att vi just lovat i vått och torrt, och nu var vårt liv så här och att jag gillade att han var normal! Han var tyst ganska länge då....

Daa, kramar till dig med, du är fullständigt normal!!! Har prövat det där själv, det går över, det blir lättare men det tar ett tag, för du har faktiskt sorg! Och då får man vara ledsen, låt det vara så, du behöver det nu!
    Apolivia på apoteket haren bra scrub som inte är så dyr och bra ansiktskrämer tycker jag!

Kram till alla

• Fjällbruttan

NU har jag läst ikapp.. och fnissat!!

Ninnis, jag kan se hur maken står på sitt öretag, pekar med hela handen och ryter SITT!! RULLA RUNT!! HIT!!!
    Hit och sitt är förövrigt kommandon som funkar bra på barn...jag har prövat

Skaka hand på att ha sex efter barnet fötts kan behövas.. man är liksom inte i samma division längre...
    Min första BM som jag hade när jag fick äldsta tjejen sa nåt bra:
    -Första gångerna ni har sex, bestäm er för det, ge inte upp, ha en jävla massa glidmedel, och tjejer, förvänta er inte att det är skönt, stå bara ut!
    Går man in med den inställningen så blir det bara positivt, jag lovar!
    Tänk på att slemhinnorna kan vara sköra, man späner sig och brösten börja läcka för att man är kåt...om man nu ens hinner bli det innan litet troll börjar skrika efter en.. de är otroligt duktiga preventivmedel! Sexig? NOT! fast det verkar männen inte märka

Lanovia, skrattade faktiskt åt dig och dina tårar också, för att jag känner igen mig så väl!!  Igår storgrät jag vid middagsbordet efter jordgubbar..... och för att jag är fet, ful, hatar mina kläder osv... Resultat?? Djup suck från mannen, en kram och sen sprang han ner till la´gårn och rotade rätt på frusna jordgubbar så det var en nöjd fru som gick och la sig Till hans stora lycka

• Fjällbruttan

Hepp!!
    Nu har min fåtölj kommit.....
    Med en lastbil som helt plötsligt började RULLA UTFÖR vår backe... rätt mot min man som kom hem för att hjälpa till att lasta av, hann hann precis slippa få lastbilen över sin lilla opel så den tog hela ladugårdshörenet istället! Och jag är så jävla tacksam för det, jag skakar fortfarande!

Har tagit en massa kort, skrivit skaderapport och bjudit på kaffe, chaffisen var inte riktigt glad heller... men alla är vi otroligt glada över att det inte blev några personskador!

Ska ladda in kort nu och maila hans chef, slänger kanske in några här så ni får se eländet!

men vet ni, VI behöver inte tjafsa med försäkringar, det gör ju godsfirman
    Alltså kommer det nån och fixar allt! YES  

Psst... vi är inte gullinuttiga, vi har inte försoningssex och vi kan fräsa idagar.. sällar mig till den normala skaran

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-10-29 11:51:18 följande:
    Sant Ninnis!Det jag tycker är ett stort feltänk från min sambo är att han gräna säger "jamen det är inte sån jag ÄR , eller just det är bara så jag ÄR" när det egentligen handlar om hur han väljer att GÖRA:Alltså, man kan VÄLJA att medvetet visa lite extra omtanke tillexempel. Och HUR man väljer har med vem man är att göra isåfall. och framförallt med vem den man tänker uppmuntra rär.Nu tillexempel, när han vet hur ont jag har i min kropp, så vore "kom och sätt dig så ska jag massera in Tigerbalsam på din axel" bland det mest kärleksfulla jag kan tänka mig.Hade vi haft en liten bebis och jag ammat som jag gjorde med sonen, så hade "du, ta och pumpa ur så tar jag nattmålet" varit samma sak.Det är saker som vem som helst kan använda ren intelligens för att räkna ut och det betyder SÅ obeskrivligt mycket.Det har inte ett skit att göra med om man själv är en romaniker eller har lätt att prata om känslor eller något sådant.

AMEN

• Fjällbruttan

Som sagt, jag är jätteskakig fortfarande och så tacksam!!!
    Hade den missat vår la´gård hade den rullat ut på vägen i full fart och tänkom nån bil kommit då

Det första jag gjorde sen jag blivit ensam här hemma var att kasta mig in till er! Tur att ni finns!!

• Fjällbruttan

Hej...
    Förlåt om jag förstör frdagsstämmningen lite här.. vill bara skriva av mig lite.
    Min bästa kompis gjorde ett ultraljud idag för att kolla att allt var bra, det var det inte
    Druvbörd, dvs, ingen bebis och det som skulle varit moderkaka ser ut som en klase vindruvor, man har högt hcg, magen växer och alla grav.symptom finns.. men inget barn. Hon skulle ha 2 veckor före mig och nu får de inte ens försöka på minst ett år!
    Är så himla ledsen!! Och så rädd att hon inte ska orka umgås med mig, vilket jag förstår till fullo... BLÄ!!!

I övrigt är allt bra! Nästa vecka kommer en byggfirma och fixar la´gårn och ikväll ska jag bara mysa med mannen och lilla vild

Kramar till er alla

• Fjällbruttan

Hej

Jag lever.. men når illa idag igen, jag är så less nu!
    Var hos BM igår, och fick höra lilla hjärtat slå, blev så lycklig!
    Eftersom jag och min kompis har samma BM pratade vi om henne och BM frågade faktiskt om jag vill att vi skulle försöka höra hjärtljuden eller inte, är ju så tidigt så hon sa att hon inte ville oroa mig om hon inte skulle hitta åt lill-puffen, men allt gick bra!
    fast järnet är för lågt och blodtrycket är lite lågt och så skällde hon lite på mig för att jag ätit för dåligt, hade ketoner i urinet! Mycket underligt

Lill-Puffen är nu arbetsnamnet här.. jag känner nämligen puffar redan
    Och bebis storasyster har smeknamnet Puff "Pufflan" Pufflingsson, prinsessa av smultronbacken Hon lyssnar faktiskt till alla namn! Hon puffade och stånkade som liten, så vi tyckte hon var en liten puffla...och det växte engång smultron på backen här, tills mannens farbror skottade över dem med traktorn....

Jag lyssnade på brunchrapporten igår och vart helt chockad!
    Och min kompis ringde igår (vi har haft kontakt hela helgen, skönt!!) och de hade gjort fler ultraljud inför skrapingen idag, och läkaren var jättenoga med att visa att det inte fanns nåt hjärta som slog... hon fattade inte varför först. Det som skulle blivit deras barn var litet som en ärta, resten ser ut som en vindruvsklase...

Lanovia, jobbar din svärmor på försäkringskassan?? "Graviditet är ingen sjukdom" verkar vara deras mantra! Skit i knäckebrödssmulor, bädda åt henne med gullfiber

Blomman, asgarvade åt din son Även jag har barn som inte vaknar ibland när jag ska få dem från soffan, det är så kul!!

Sonja, kramar i massor! Hoppas ni orkar stå på er idag! Och om det gör ont för lillan att andas tycker jag fan i mig att de borde lägga in henne! Kram igen!

Lanovia, ska tänka på dig vid 13-tiden, det kommer att gå jättebra, vräk ur dig din räddla bara, de är faktiskt utbildade för att kunna hjläpa dig!
    Du ska absolut inte skämmas för att du är rädd, så ta emot all hjälp du kan få!
    kram

Svar på tråden I vått och torrt och väntan