Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått och torrt och väntan

Vad skönt att höra att auroraträffen gick bra!

jag hoppas förövrigt på att kunna tigga till mig igångsättning denna gång även om jg inte har GBS( alla prover hittills är negativa, tjohooo!)
    Eftersom det tog 1,40 sist... och vi har 23 mil till bb... jag VILL INTE föda i bilen!
    Inte i en ambulans heller, herreminje så obekväma de är!
    ^Åhhh... jag vill också  sova så länge i sträck... Pufflan äter fortfarande på natten, förutom att hon pratar i sömnen, eller gormar snarare.. är nog dags att vi flyttar ut henne ur sovrummet snart innan nästa anländer... och tar av hon vällingmålet på natten, men vi är för trötta för att orka tjafsa, är lättare att plugg i en flaska
    Vi har en termos med hetvatten och en flaska kallvatten vid sängen, så det är bara aatt slå i nappflaskan och skaka...så lägger sig friden på 2 sek igen

Sonja, hoppas alltgått bra idag!

Kram

• Fjällbruttan

Somja! Vad skönt att höra, även om det vart en jobbig dag!
    Men det är skit att man ska behöva bråka för at det ska bli rätt... suck!
    Krya på er nu och hoppas att du kan få vila nu och bli avlöst av gubben, nu är det hans tur att sköta er! Kramar om!

Jag har varit produktiv för att vara jag denna förmiddag, lagt ut annonser på stugorna vi hyr ut, skickat minnesblad till en begravning, bladdrat i telefon och snart ska jag iväg och planera julbord
    Ska bli kul att jobba med det igen, bara jag slipper må så ila....

När jag hinner tror jag att jag måste kika in i överlämningstråden, finns det nån länk?

Kram

• Fjällbruttan

Daa skrev 2009-11-04 11:44:58 följande:
    Oj, så långt det blev...

Gör ingenting, du fick mig att skratta

Kan du spela in sången??

• Fjällbruttan

Lanovia, om du och älskling har sex och du får orgasm, då brukar livmodern dra ihop sig och bli hård om en sten, det är en sammandragning
    Så kan livmodern göra lite då och så under grav, den har lite egen gymping...
    När sammandragningen börjar kännas som Blomman skrev, då är det förvärkar, och när värkarna börjar...ja då vet du Eller så har du sån tur att du bara lallar på och inte känner speciellt mycket, och då blir livet lite lättare

Här blir det marängtårta med gräddde och citronfyllning, det älskar maken

• Fjällbruttan

Vad kul
    Hoppas du suger åt dig som en svamp!!
    Det är du väl värd!

Ninnnis skrev 2009-11-05 09:18:13 följande:
    Jag fick precis hör av en kund att hon tycker jag är så "j*vla bra"! Hon uttryckte sig faktisk så... Hon hade till och med berättat om mig på deras kontor *lite stolt*

Gomorron förresten.. tror jag...
    orkar inte vakna riktigt idag...

Men det går väl över nån gång, Puff försöker väcka mig med rackar tyg i alla fall
    Har en hel lista på allt jag skulle behvöa göra, så då sitte jag här istället.. klokt??
    Not, men min hjärna orkar inte idag

kram till alla

• Fjällbruttan

Åååh vad underbart att höra såna ord från lilla K
    Blir alldeles varm i hjärtat...

Skojiga saker att göra på fjälllistan...?? Nä, det finns inte!
    men: fakturera, ringa och tjafsa med en kund som ringer en av mina anställda och säger åt henne att göra saker som vi inte har kommit överens om, vem f-n ska betala det då? Bokningsbekräftelser (ganska roligt) skriva ut tre olika avtal och sen ska jag göra i ordning ett brev som jag skäms för!!!
    Upptäckte igår att glömt skicka frön till Blomman.... PINSAMT!!!! *ryser av skam*
    Dethela toppar jag med ett brev till min mormor.. som är drottning i helvetet..och hon vägrar att dö!! Hon har sagt att hon ska göra det i 30 år! När ska det äntligen ske??
    Elak?? Jag?? nä.. faktiskt inte, bara så jävla dum som inte klarar att bryta kontakten fast tom. min psykolog jag gick hos tidigare sa åt mig att göra det!

• Fjällbruttan

Ninnnis skrev 2009-11-05 10:00:54 följande:
    Fast tråkigt med mormor och skäms-brevet, förstås... Men du uttrycker dig så himla kul att det blir roligt även om det är tråkigt

Jag måste försöka ta kärringen med humor... annars går jag under!
    Det är ju inte mitt fel att jag fick henne till mormor... och min älskade man är nog den som gjort mest för att stötta mig i den relationen, han svarar tom. emot tanten när hon hugger emot mig Och ringer hon (svarar aldrig om inte han är hemma..) så lämnar han mig inte en sekund, utan gör vilda grimaser, pussar mig och en gång när jag tom grinade så började han strippa jag höll på att dö av skratt

• Fjällbruttan

Jepp, han är bäst för mig
    Utom när han är så dum att jag vill hacka honom i småbitar och stampa ner honom i backen Men jag har upptäckt att han tycker samma om mig... konstigt va??

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-11-05 13:50:34 följande:
    Lanovia: När det gäller smärta ska man väl akta sig för att uttrycka sig för kategoriskt, eftersom det uppenbarligen upplevs rätt olika. MEN här är hur jag upplevt det; en kvinna i kön på ICA sa till mig "visst gör det ont, men det är en positiv smärta"Det hade hon väldigt rätt i tycker jag.Jag har ju lidit av rent fruktansvärd mensvärk under åren och ibland svimmat och bara legat på golvet och krälat och spytt. Då tänkte man ju att "herregud om mensvärk är så här, hur fan blir det då att föda barn, jag kommer ju att DÖ"Jag är väldigt glad att kunna konstatera att det inte alls kändes så vedervärdigt med värkarbetet. För man känner att det inte är något fel. Det är inte outhärdligt och det har en rytm och en gång som helt påtagligt är till för attt något ska hända, inte att kroppen skriker av att något är fel.Det är också så att det faktiskt mer är som att det kommer en stor kraft över ens kropp, som liksom bara tar en med. Det är oerhört intensivt och helt uppslukande (jag fattar inte de som tror att de ska ligga och läsa Sköna hem lite emellanåt på förlossningen) men det är inte så att det bara gör ONT.Det jag HELA tiden sa under mitt förlossningsarbete var "jag vågar de hänga med, det är inte farligt, jag andas, jag kan det här" (jag är inte rädd, jag kan flyga)Det var för att komma ihåg att låta mig själv hänga med kroppen och inte spänna mig emot istället. Det funkadejättebra. När jag hade min tandvärk härom året, då jag hade BÅDE inflammation i pulpan i ena kindtanden OCH infektion i käken på grund av en felväxande visdomstand OCH ont av att den tanden växte in i de andra, då stod jag ute i skogen och bara skrek bland rådjuren, för det gjorde så inihelvitte ont.Jag kunde inte hindra tårarna den tiden, för kroppen liksom grät av sig själv i sin smärta Jag fick åka in och bara få mer bedövning i flera dagar tills de blev säkrare på vad som var orsaken och jag fick operera bort visdomstanden. Sedan visade det sig att jag ändå hade ont som fan OCH dessutom sex stygn inne i munnen. De förberedde rotfyllning i den trasiga kindtanden, men det slutade med att de fick dra ut även den.Jag menar verkligen på allvar vad jag säger när jag understryker att så ont har INGENTING gjort i mitt liv tidigare! Jag föder barn när som helst om jag får chansen. Fast det är smärtsamt.Men sådan tandvärk igen, då tror jag nån får skjuta mig.Så, sammanfattningsvis tycker jag man kan säga att det mer är JOBBIGT för att det är ett sådant massivt arbete som tar all kraft man kan uppbringa. Men kan man vara med och vara närvarande istället för att liksom vilja fly därifrån, så är det faktiskt häftigt mitt i alltihop. Däermot skulle jag aldrig ha lyssnat på de flerbarnsmammor som sa att"när du väl får krysta så är det bara skönt, för då är det som att gå på toaletten"Det var det INTE. Man måste ladda mentalt för att det är jobbigt även-eller för mig särskilt -sista biten. Jag blev rädd då och trodde nåt var fel för jag ahade fått för mig att nu var det mesta jug jort. Hade jag haft kvar mitt lugna "jag kan och vågar" så hade jag sluppit det. Fast allt gick faktiskt väldigt bra! Utan att nu försöka skönmåla det.

WORD!!!

*fnissar för att jag skrev som ungarna låter ibland!*
    Men så sant skrivet och bra beskrivet!

• Fjällbruttan

lanovia 08 skrev 2009-11-05 15:34:52 följande:
    Vet ni jag börjar faktiskt långsamt långsamt ana mig till att jag faktiskt kommer kunna klara av en förlossning

Du kommmer att överraska dig själv med din inneboende urkvinna!!
    Det kommer att gå jättebra, och även om det inte blir exakt som du tänkt dig, så kommer det fortfarande att gå jättebra!

Tänker än en gång babbla på om Gudrun Abascals bok:"-Att föda."
    Finns ett kapitel som är jättebra för blivande pappan att läsa och ett om att hitta sitt inre hav, ett lungt ställe att sjunka in mellan värkarna.
    Nu hittade jag inget hav, men hade en blomsteräng fylld av Acklejor som jag tog mig till och vilade i mellan värkar... hitta ditt inre lugna rum, då är det lättare att se att varje våg av värkar (som kan göra ont eller inte) leder till ett mirakel

• Fjällbruttan

Ingis!! BLÄÄÄÄ på dig! Nu har du just gett mig dåligt samvete, present till maken och tårta tilll makens far är lungt, men jag kom just på att jag glömt min egen pappa.. och nu är det för sent att skicka nåt... morr....
    Varför måste jag glömma allt???? Kan det vara gravidhjärna??

Leksi (för det var väl du??)*förvirrad* underbart med UL, jag är i v.15+0 idag så vi kanske följs åt, jag brukar få mina barn lite före beräknat datum...

Hvidis, jag trodde du tagit dig en lillle en när du sluddrade så
    Det är ju ändå fredag....

Sällar mig till visslingskören och hopppas på + åt alla håll och kanter!

• Fjällbruttan

Jag är dum i huvudet, jag är dum i huvudet... *trallar vidare..*

Tv:n står på, Saga kollar barnprogram och helt plötsligt hör jag speakerrösten säga:
    -Följ med Tingeling och hennes vänner till Älvdalen...

???????? -Men.. vad ska de göra i Älvdalen???
    Finns det verkligen nåt tecknat om Älvdalen????

Sen trillade poletten ner... Älvornas dal ditt jävla pucko som min äldsta dotter skulle ha sagt

Tror jag behöver sova en stund

Leksi... jag tror jag börjar vänja mig, kräks ju nte längre, ulkar ju bara och numera behöver jag inte ens lägga mig en stund för att det ska lugna ner sig

• Fjällbruttan

Hej...
    Tittar in som hastigast, har ingen aning om vad ni skrivit sen i fredags, ska läsa ikapp en annan gång, men just nu slåss jag med halsfluss...
    Blev dålig i lördags morse, fick pencillin igår och orkar ingenting just nu.

Men jag tänker på er hela tiden och saknar er!

• Fjällbruttan

Ha! jag mulade i mig två alvedon till och har nu läst ikapp... sen om jag minns nåt är en annan sak

JÄTTEGRATTIS TILL ANKAN OCH PUMPKIN!! Vad roligt med en anka och en myra som busar runt!! Lill-puff... puffar mest försiktigt här, är så glad varje gång jag känner nåt.
    Illamåendet är rätt spännande med en hals som är som ett sår...

Blommis, vilken stolt mamma  du ska vara! Så kul för sonen
    Mindre kul med katten... hoppas det löser sig!

Sonja, skönt att hör att ni är friska nu! Var hos distriktaren igår,, han var helförbannad för att pensionärerna på vårdhemet skulle ha sprutan före skolbarnen, ansåg att de flesta var ju över 85 och skulle liks lämna in snart ändå, och barnen var viktigare och de som derabbades hårdare... han skulle bråka med  ledningen på sjukstugan.
    Gillar honom skarpt, han tyckte för övrigt att jag såg så ynklig ut igår att jag fick en kram

Maken ligger dock på minus, han har lyckats skaka fram EN kopp thé på tre dagar, igår lagade min äldsta mat själv till dem... han behöver en spark i arschlet ibland!
    Är nån sjuk ska inte den behöva planera mat, handla och laga maten, se till at barnen gör läxor mm.... sa elaka ord till honom igår... Men jag borde nog skällt på hans mamam som bäddat för detta genom att han inte behövt göra ett skit när han bodde hemma... (nu ryser jag och tänker på bonde söker fru och den rödhåriga bonden... SÅ tafatt är han åtminstone inte!!)
    Nu hoppas jag att denna skit försvinner med pencillinet så jag hinner bli frisk och vi får åka bort på långweekend i helgen, vi behöver det!

Och nu minns jag inget mer.. jo, Villemoa Hej!! Kul att se dig igen!

Kram till er alla som jag glömt och förlåt, jag är dubbelvirrig nu...

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-11-10 14:52:47 följande:
    *sparkar Bruttans make i arslet tillräckligt hårt för att han ska ramla ut på den där Ockelbon och i hast fara-obs-fara iväg för att i pur kärlek inhandla allehanda förnödenheter*Medan han sitter där och kör drabbas han ockås av nostalgi och nyförälskelse vid minnet av den unika avfärden med den -förmodligen-enda skoter som tillika är alldeles privat altarring.

Du är så gullig så att jag både skrattar och gråter samtidigt!!!
    Just nu längtar jag bara efter att få vara sjuk och bli ompysslad, JAG VILL VARA LITEN NÅN DAG BARA OCH UTAN ANSVAR!!
    Tack för att  du lös upp min dag!
    Du är underbar!

• Fjällbruttan

Dum och tom i bollen halsfluss-brutta kikar in och ska försöka skriva rätt saker i rätt tråd... inte lätt

Jag är numera avpolleterad som en-kindad hamster och börjar se lite normal ut (helt normal blir jag ju aldrig) och Blommans spark i arschlet på gubben funkade utmärkt, be henne om hjälp Sonja, annars kmmer jag med sur-tants klubban och dunkar på din gubbe

Det blir umeå och hotell i helgen, och gissa vad vi ska köpa till oss själva i julklapp??
    Jo en extern hårddisk Lite foton att lägga över........

Superkramar till alla för nu minns jag inget längre, fast jag tycker om er i alla fall!

Ska gå och se om jag har några kläder att packa eller om jag måste köpa helt nytt i Umeå

Kramen! 

Svar på tråden I vått och torrt och väntan