Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått och torrt och väntan

Godmorning ladies, gissa om jag har garvat när jag läst....
    Gurkburkar, ylande hundar och pinsamma väntrum

Jag är alldeles kollrig, VI HAR FÅTT ALLT ANTAGET PÅ VÅR OFFERT!!!Yesyesyes!!
    Och som tur var har jag kollat med extra backup med personal.... vintersäsongen varar ju fram til första helgen i maj... BF om lilla it sitter kvar är 2 maj... och blir jag igångsatt så bli det i april... Har liiiite svårt att se mig själv skura och feja stugor höggravid
    Men allt löser sig

Längtar efter min älskade make nu, men han ugglar ju på en fjälltopp........
    Jag var bara arg i lördags, sen gick det över, men det fins lite somvi måste reda ut praktiskt, eftersom i är 5 redan nu och kanske blir fler så kan det ju vara dags att han lär sig planera MED familjen, så vi också vet vad som händer! Allt löser sig men jag blir så jäkla arg då han häver ur sig skit för att han är trött (lär dig att gå i säng i tid om duär trött, du måste inte sitta uppe med mig...) och stressad för att det är saker han MÅSTE göra och jag inte hjälper honom... JAmen då måste jag veta ATT det ska göras, sitter inte inne i ditt huvud.... Here we go again!!
    Sen är jag lite less på att vara hemma med AF flåsande efter mig... men nu har jag ju i alla fall halvtid i vinter

• Fjällbruttan

Fan vad ego jag blev då!!
    Förlåt!

Lanovia, lät som ni hade en underbar dag, jag dregglar efter smörgåstårta, måstee nog köpa grejor till en imorgon då vi ska till tandläkaren jag och barnen.... mums
    För tårta alltså, inte tandläkaren...

Ninnis, fan vad sega indianerna är, de måste kunna klämma in dig för en spolning sen!! Du har inte testat förresten??
    Hoppas simmarna var pigga och krya när de kom ut ur gurkburken och ner på lab-glaset

Blomman, skönt att sambon förljer med på en gång
    Är mycket värt!

Kramen

• Fjällbruttan

Ankan80 skrev 2009-09-07 15:45:41 följande:
    Nä, gjorde bara VUL för att kolla och de var då de upptäckte det (15+3)Är väl mest lite scarry o så likställer jag VUL med missfall så då vågar jag inte....Knasigt va?

Ankan, förlåt jag är lite borta, hade du ett missfall i 15+3?
    Så hemskt i så fall!

Har gjort massor av VUL med Saga och hon är en högst vild två-åring idag så villdu kolla så försök att våga. Kramen!

Min älskling kommer hem onsdag kväll om vädret tilllåter... eller älgarna
    De ska ta sig över två sjöar med båt så är det storm brukar de bli borta en natt till... och skulle de skjuta en massa idag, vilket ALDRIG har hänt så kan de komma hem tidigare, men som sagt, det tror vi inte på
    Nu härskar tjejmaffian här i huset
    Har klottrat hela whiteboarden full med det som skall göras så betar vi av eftersom!

• Fjällbruttan

Kramar om dig lite extra gumman!

Fick du blödningar? Du, du behöver inte svara om du inte vill, jag är ju en nyfiken apa...
    Vilken vecka är du in nu? Jag vet att det stått här men jag minns ju ingenting...
    Syrran frågade vilken vecka jag var i nu... och jag var tvungen att kolla på datorn!
    Jag mindes inte den! Men v.7 idag

• Fjällbruttan

Jag är skurkärring

Ähh, vi har ett företag som heter Fjällservice, med huvudinriktning att sälja och göra ved, röja tomter åt dem som bygger, klippa gräs mm......
    Sen tar vi på oss att städa och tvätta fönster åt de som vill.
    Så nu ska vi vara stugvärdar och städa hela vintern åt en hel stugby

Hmmm... undrar om jg måste trycka upp visitkort med parkettkosmetolog??

För övrigt så håller jag med dig helt och hållet blomman.... ovanligt va
    Ibland blir man verkligen mörkrädd över folks förväntningar!
    Tänk, vi hade två saker som vi missade på vår bröllopsdag... tandpetare efter maten..Mattias bröt en kvist från en björk på altan och så skjuts hem... men det löste vi genom att åka en gammal skruttig volvo som en av de som skötte servisen hadeså snäll som rattade hem oss!... Vi kom hem, var gifta och lyckliga, supernöjda och ffa var mina fötter lyckliga över att de slapp gå en meter till   

• Fjällbruttan

Vad är det för en dag?
    vad är det för en dag?
    Jo det är DAAAAAAAAAA`S födelsedag,
    hurra, hurra, hurra

Grattis tjejen, och hoppas att du får en underbar dag!

Jag har mått illa sen jag klev upp imorse och inte orkat nåt, men tillslut satte jag mig här, och nu är jag VAKEN! Ingis, vad kul, 090909 är så läckert
    Hoppas att allt går precis som du vill ha det och att du och mannen får njuta av bebisgos och bara vara alldeles lyckliga i er lilla bubbla idag! Tänk, när jag skriver det här kanske fladderbuset har gjort entré!

Klev upp i ottan igår och körde med alla små tjejer till Vilhelmina för tandläkarbesök...alla tre skulle dit på olika tider! Givetvis hade lilla vild gormat hela natten, så jag fick sova en kvart i bilen på vägen ner... är man trött då??
    Sen klarade vi av tandläkare, bibliotek, lucnh, handla på Ica och så plågade  jag mig in på AF, log, log,log och log och fick gå ut därifrån utan att tanten huggit huvudet av mig!
    Slipper se hener förrän 7/12, behöver bara höra av mig till kundtjänst!
    Sen for vi hem och så sov jag en stund på soffan innan vi åt middg framför Idol och skrek av skratt åt vissa Elaka kvinnfolk i detta hus

• Fjällbruttan

Hej Andeyound, härligt att ha dig tilbaka, även om det kanske hade varit skönare för dig på Hawaii...

Säger som Leksi, vi vill veta allt och VART är bilderna??

Villemoa, jag känner mig som dig... jag har måt vidrigt hela dagen, och så är jag toktrött! Just nu har tjejerna en kompis hemma och jag vill verkligen INTE kräkas, de vet ju ite om att vi väntar bebis, ev.... vågar inte tro på de än, och kräks jag är de ju inte dummare än att de vet precis vad det innebär... och då kommer ju kompisen att höra det och så vips vet hela kommun om det....
    Ska försöka tjuvsova lite nu, stora flickorna leker med lilla vild, så skööööönt!

• Fjällbruttan

Ett supergrattis till INGIS, make och förstås prinsessan Fladderbuset
    Underbart att hon har kommit och att alla mår bra!
    Kunde inte låta bli att grina då jag läste det... vadå lättrörd?? Näää inte alls!

sen spröt tårarna ändå mer då jag såg Andbeyonds bilder!
    Ni var så fantastiskt vackra och allt andas verkligen kärlek!!
    Åhhh.. måtte lyckan alltid lysa över er!

Själv har jag ätit frukost, returnerat den, fikat, returnerat det och sen hasat iväg till min gravida väninna.. vi låg som två gröna schreks utkletade i soffan medans våra små elaka scchrekprinsessor slogs... blää vilket humör de var på!
    Som tur var hade väninnans mamma gjort en paj härmodagen och lämnat där, fylld med syrliga äpplen, vinbär och annat gott! den har jag fått behålla... än så länge!
    Allt som är syrligt är favoit just nu!

Nu vet barnen om det
    Eftersom jag knappt klarade middagen igår sa Mattias tillslut att jag längtade efter coca-cola...
    I vanliga fall avskyr jag cola, dricker det aldrig, men med Saga hade jag kunnat dricka hur mycket som helst... underligt! Jag lät visserligen bli, men gud så jag längtade...

Barnens reaktion... Iza flög upp från stolen när kopplingstonen gått fram, vrålade av lycka och hoppade runt ( då var hon INTE tonårssur) Moa började storgråta!
    Tog en stund innan vi fattade att det var glädjetårar
    Så nu är det bäst att kräkmonstret i magen blir kvar där och är frisk så vi kan få en leverans i slutet av april! Mina sessor får inte bli ledsna!

• Fjällbruttan

Jag minns inte om jag brukar må så illa...
    Nä, med Saga mådde jag pyton, men det var mer i "attacker", det här är mer konstant.... sjösjuka med måttliga kräkningar

Pojke kanske??? Skulle vara lite kul efter 3 tjejer, å andra sidan vet jag hur tjejer funkar Det är lite tryggt...

• Fjällbruttan

Shit maybritt vad snabbt indianerna dök upp!! Nidblödning?? Eller är det för mycket??
    Satanigatanhelvetesdjävlaskitannars!!
    Och det var inte lite du har att ta itu med, hoppas det löser sig hyfsat snabbt och utan alltför många psykbryt...fast det är  ju myndigheter....

Låter skönt att bara glo, vill du ha nåt spännande ör dig kan jag rekomendera börckerna om Irene Huss, av Helene Tursten, de är kanonbra, plöjer dem just nu för att glömma illamåendet...
    Jag glömde det inte när jag bytte bajsblöja för en stund sen.... fick ropa på mellanvild att ta lillvild och sätta på henne ren blöja och så returnerade jag fikat....

passionsblomman skrev 2009-09-10 16:48:39 följande:
    Den här lilla rosa, den ska jag ha när det är lite märkvärdigt. I den ryms inte plastfickan med prospektet. Jag har bara ett, det är från mäklaren.Nu ska jag snart åka till det huset på riktigt dock, och då kan jag lägga hela bibban med papper i en tidskriftssamlare inne!Just nu är det en hel massa saker som jag vet att jag kommer vara tvungen att fixa nu i dagarna, men jag orkar inte ens tänka på dem!Leta rätt på Arbetsförmedlingen och skriva in mig,flytta telefonabonnemanget, fixa med banken och få nya konton och meddela f-kassa och a-kassa det nya kontonumret och allt annat sånt där urtråkigt skit som man inte alls har lust att hålla på med men som är viktigt.När DE sakerna är avklarade så ska jag lägga mig på den röda schäslongen i min nya röda soffa i mitt nya gamla hus och bara glo.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan