Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Du har nog med att hålla kolla på det egna utan att räkna mina veckor så det förstår jag att du inte har kolla på.
    Är i v 19 nu.

passionsblomman skrev 2009-09-01 13:23:40 följande:
    Lanovia, vilken vecka har du hunnit in i nu egentligen?Jag har tappat all koll på precis allt känner jag...
  • lanovia 08

När jag sa till maken att det rörde sig imagen undrade han om jag inte bara var lite dålig i magen.
    passionsblomman skrev 2009-09-01 13:36:50 följande:
    Vecka 19! Jamen då är det ju klart att det är lilla bebis du känner!
  • lanovia 08

Ojoj Blommis nu bor nu snart i ert nya fina hus.

Här är jättevarmt idag. Tog turen på utsidan husen istället för at gå igenom när jag fraktade mig förut. Skit att man måste jobba. Men nu skall jag gå inom 45 min. Skall på massage iem.

Ninnis, vad skönt att det gick bra med hunden.

BIM... ja då är det bara att vänta och se... *visslar*
    Skönt att spolningen närmar sig om det inte skulle ha tagit sig denna gång.

• lanovia 08

Jag har blandade känslor. Mest bara glädje var en helt underbar dag. Men det är just det den var så underbar så det kan kännas jobbigt ibland att den redan är förbi. Det är ju något som man som tjej (ialla fall jag), tänkt rätt mkt på under uppväxt. "tänk mitt bröllop..." "undra vem jag gifter mig... om jag nångonsin hittar någon". Och nu helt plötsligt är jag gift och det har redan gått 1 (ETT!!!!!) år sedan dess. Oh my god!

Men som sagt mest är det ju glädje att tänka på denna dag och den underbara man jag fick. På lördag skall vi fira!
    Är ju egentligen söndag som är rätt dag men då fyller min brorsdotter oxå så vi får la lägga lite krut på henne den dan.
    så vi kör nog lite firande hela helgen.

Jenny står brud 090801 skrev 2009-09-01 20:45:49 följande:

Ikväll har vi varit ute och ätit på restaurang, firar ju 1 månad som gifta idag Tänkt för en månad sedan var det fullt kalas här med 120 personer mer än vad vi är idag. Är både lite sorgligt och helt underbart när man tittar tillbaka, men jag hade definitivt inte orkat med en sådan fest ikväll Hur känner ni andra när ni kollar tillbaka på ert bröllop nu efter ett tag? Är det bara underbart eller känns det lite tomt för er oxå?
  • lanovia 08

Hurra!!! Grattis!!!! Vad skönt med förstående kvinna (antar att det är chefen?? )
    Oh vad roligt!!

Ankan80 skrev 2009-09-02 09:27:16 följande:
    God morgon.Här är en som fått nytt jobb - igen Tom efter att jag berättat att jag är gravid Känns såååååå skönt!Denna kvinna var så förstående och sa att barn var ju det viktigaste i hela livet och att jag var ju i den åldern Tror inte den nuvarande varit så förstående....
  • lanovia 08

Hvidis, pruttfisen??? Charmigt smeknamn.
    Skönt att höra att det går bra.
    Vad är skillnaden på de olika vattensorterna?

• lanovia 08

Orkar knappt kommentera.
    Tyvärr är det nog så på många ställen. Men det gör det ju inte lätt för kvinnor i "fel" ålder att få jobb.

Maken har för övrigt en chef som tycker det är fruktansvärt löjligt att männen skall vara hemma med sina barn. Tror faktiskt mannen drar sig för att berätta för honom att vi skall ha barn (alla andra på jobbet vet) och att han tänker vara hemma lika mkt som jag. Men han har ju lagen på sin sida.

Fjällbruttan skrev 2009-09-02 09:49:14 följande:

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!Säger som Sonja, vilken fantastisk arbetsgivare!! Så himla kul Satt en gång i en grupp med alla åldrar representerad, och en gubbe (58) säger rent ut att han som arbetsledare  (på SAFAC dessutom ) aldrig skulle anställa en gravid kvinna och heller inte en kvinna som han visste fuderade på barn... gissa hur den debatten blev Min kompis som är journalist mer eller mindre dräpte karln med ord...Mest tragiskt är att han var arbetsledare på en liten ort där alla vet allt om alla, tror de i alla fall... så hans "hörsägen" kan ju vara så totalt fel och så går jobbet till nån annan... Ärkepucko.... 
  • lanovia 08

här spamar jag för full. Men har ju en rolig nyhet också!!
    vi har varit på UL nu. Var roligt att se den lill*, en livlig liten en. Allt var bara bra efter vad BM kunde se.
    BF är nu 27 januari och jag är i v 18+6 enl. UL, jag trodde 18+5 så skillnaden var ju inte så stor.

• lanovia 08

Ja UL var verkligen häftigt. Är så kul att se spillevinken och veta att denna lilla varelse har vi två skapat. Mirakel om något. Och jag forsätter att tänka på den som en hon. Försöker få in tankarna på att det precis lika gärna kan vara en han men hjärnan vägrar acceptera.

Bruttan har det inte gått 2v snart så att ni skall åka till BM och kolla läget?
    Hur går det med din syster förresten?

*visslarmediplussarmelodin*

Nej hörrni, jag kom sent till jobbet pga av UL och har varit ute på lunch så jag hinner itne kommentera på allt vad som skrivits här istället skickar jag en kram till alla.

• lanovia 08

Kom genast att tänka på en historia som jag fick skickat till mig idag.

Ninnnis skrev 2009-09-02 11:41:07 följande:
    Torsk i underlivet?
    Det var två göteborgare som var på besök i Stockholm.

Efter två dagar i huvudstaden hade de båda gjort slut på sina pengar.

När de skulle åka tåg hem visste de inte hur de skulle betala.

Då sa den ene: - Vi spelar blinda! När konduktören kom för att kolla
    biljetten, så sträckte den ene fram två st biobiljetter.

Konduktören sa:
    - Dessa kan ni inte åka med. - Hrm... Vi är båda blinda och bad en pojke
    fixa tågbiljetter till oss.
    Dessa var vad vi fick.
    Konduktören tittade misstänksamt på de båda göteborgarna och sa:
    - Låt gå för den här gången då.
    Konduktören gick därefter in i nästa kupé, där det satt en riktigt läcker
    tjej.

Han bad henne göra en tjänst, nämligen gå in och visa brösten för de
    "blinda" passagerarna.
    - Jag tror nämligen inte att de är blinda...
    - Inga problem, visst kan jag det!
    Hon gick in till männen, drog upp tröjan och lät brösten guppa ut.
    Coola, som Göteborgare faktiskt är, rörde de inte en min.
    - Nej du, nog är de blinda! sa tjejen när hon kom tillbaka till konduktören.
    - Jag HATAR gratisåkare i mitt tåg! Om du går in och visar lite mer, så får
    du åka gratis!
    - Självklart!
    Så tjejen gick in till göteborgarna igen, drog ner byxorna och blottade hela
    sitt kön, varpå den ena mannen sa:
    - Nu börjar vi närma oss Götet för nu börjar det lukta fesk...
Svar på tråden I vått och torrt och väntan