Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Alldeles för söta. vill ha!!!

Synd att man inte har råd och tid med mer än en hund just nu, skulle så gärna ha 2.

Ankan80 skrev 2009-09-09 09:28:39 följande:
    Nawww.....de är ju så söta.!!
  • lanovia 08

Villemoa vad skönt att det känns lite bättre idag. *kramar*

ankan visst finns det en viss trygghet i illamåendet, särskilt fram tills magen växer och man får mer andra bevis på att det faktiskt finns något som lever i magen.
    Är nog bättre att gå upp på toa ja jag går än så länge max en gång extra på natten, men då är blåsan så full så att det gör svinont i magen. Borde kanske gå en gång till ibland, men jag vaknar inte till liv innan det gör ont, och knappt då.
    På dagarna däremot känns det som jag sitter mer på toa än kontorsstolen, så kissignödig hela tiden.

Annars mår jag riktigt bra nu, är så skönt! Är bara ryggen som gör ont på en punkt mellan varven, känns typ som jag sträkt mig. Men vetekudden på kvällen när jag skall sova så går det bra.
    Magen är det mer o mer fart i tycker jag, mysigt , men skum känsla också när det rör sig.

• lanovia 08

Forsätt kämpa, snart går det utan ansträngning

Och idag är det ju tårtdag för dig.

Daa skrev 2009-09-09 12:06:00 följande:
    Tack så mycket, allihop. Mätt och belåten. Projekt "Positivt Tänkande" fungerar ganska bra, även om det kräver lite ansträngning såhär i början.
  • lanovia 08

Leksi vad hemskt med svägerskans MA
    Vad gäller spökveckor gick de förbi mig totalt. Jag mådde illa fram till typ v 15 och då började magen växa istället.

Blommis föresten gravidgröt hör kanske amning till men gravidhjärna finns defenitivt, eller så är det så att jag äntligen har något att skylla på.

• lanovia 08

Definitivt!!!!
    Jag varnade faktiskt pappa, vi hittade valparna på blocket ringde och pratade med ägaren. Mamma var med hela tiden och tyckte de var jättefina. Sedan ropade vi in pappa och tyckte han skulle titta. Innan han fick komma till datorn så sa jag till honom att han gjorde detta på egen risk. Det tog typ 5s tittande för honom så hör man: skall vi åka o titta ikväll eller??? !

Oh vill ha...

Daa skrev 2009-09-09 11:39:32 följande:
    Så sjukt gulligt med valpar. Det borde vara varningstext på såna
  • lanovia 08

Ninnis, vad underbart med biljetterna!!!! *försöker att inte se avundsjuk ut*

Appropå biljetter, dan efter vi hade avlivat hunden var vi ute på en sorgsen promenad. Kom in till centrum får se att de har poängpromenad där och tycker att vi kan väl lika gärna gå den och få lite roligt. Vi går tipspromenaden skrattar när vi lämnar in resultatet för vi har ju gissat på nästan alla frågor, glömmer helt bort det. Här om dan ringde en person och talade om att jag vunnit första priset, 1 års träning på Sportlife! Det blir ju kanon efter att klämt ut den lill*.
    Maken vann också fast ett mindre pris, dock kanon hans också.

• lanovia 08

Lätt hänt, de är ju så söta.

Som sagt för oss var det nog bara spillevinken som hindrade. Maken försökte säga att hade vi inte redan haft en hund så skulle vi kanske köpt. Men jag tror vi hade ramlat dit oavsett att vi redan har en hund OM jag inte haft bebis i magen.

Daa skrev 2009-09-09 12:16:22 följande:
    När föräldrarna köpte valp nu senast hade pappa sagt att det räckte med de hundar de hade, men han blev alltför bortkollrad av den knubbiga och lurviga lilla uppenbarelsen. lanovia 08 skrev 2009-09-09 12:13:03 följande:
  • lanovia 08

Leksi, vad spännande med inskrivning!
    Jobbigt att må så illa. Förhoppningsvis går det över snart. det är jätteskönt är det släpper. Och det bästa av allt är ju att illamåendet har en bra anledning, en liten i magen. har ni något namn på eran?
    ankan samma fråga till dig.

• lanovia 08
    Daa skrev 2009-09-09 12:17:11 följande:
    Den knubbiga och lurviga lilla uppenbarelsen var alltså valpen, inte mamma eller någon annan.
Svar på tråden I vått och torrt och väntan