passionsblomman skrev 2009-09-05 20:40:06 följande:
HAHAHAHAHAHA! Grisherdinnan Ingis! Jag ringer dig när jag ska flytta de intelligenta djävulsdjuren då... Men om man liksom gullar lite med dem så de blir tama, då kan de väl vara ganska trevliga djur? Det är ett litet skogsparti på tomten som kanske är ca 200 m2 eller nåt. Där är sly och elände nu och jag tänkte att grisarna kanske röjer av det där rätt effektivt, så det blir mer barmark där mellan de riktigt stora träden-som ju är de vi vill spara såklart.Sedan skulle jag vilja göra som en lund där, med lundväxter. Och så kan de och hönorna få alla matrester utom kött såklart, och då har vi alltså levande matberedare och kompost i ett!
Hahahaha ja jag kommer o dricker punch på verandan o kommer med glada tillrop!
Man ska def se till så att ens grenhöjd är högre än mankhöjden på grisarna....hahahahahah...lillbrorsan blev ivägsprungen av en gris....
Grisar är jäkligt bra på att röja upp...man får skydda de träd man vill ha kvar....annars tar de ju allt...
Har fått för mig att får o getter osså röjer rätt bra....men grisar ändavänder jorden samtidigt vilket iofs kanske bara är bra!
Grisarna har nog inget som helst emot kött...de är riktiga opportunister....kan hända att de nallar en höna om de kan....grisarna äter upp sina döda ungar....men det förekommer nog på fler ställen i naturen....
Låter mysigt med en lund o lite hönor som går o håller efter småkryp.
Fasen så mysigt vi har haft det, Blommis!
Grishållning har def varit kvällens ämne!