I vått och torrt och väntan
Fru Bygg: grattis till en god natts sömn. Låter som om du behövde det
Blomman: att skalla hyllhörn är ingen bra idé (fast det märkte du nog i natt). Ni får göra nåt åt det där hörnet, för det lär inte vara sista gången annars, är jag rädd... Hur känns bulan? Hur går det med alla papper?
Jenny: hur mår du idag? Har smärtan gett sig lite? Har förhoppningen om att anledningen till att indianerna inte hittat hit än är att de har tittat in hos dig en sväng.
Lanovia: krya på dig. Vila ordentligt.
Ninnis: har du piggnat till?
*skrattar åt Bruttans beskrivning av sin kastarm och Hvidis reflektion kring :-3-smilien*
Varför jag sovit dåligt: har ingen aning. Ibland sover jag inte, det bara är så. Det är en ovana som jag började med i början av det här året. Då var det fyra nätter i rad som jag helt enkelt inte somnade. Slumrade till några gånger, bara för att snart vakna igen. Hopplöst. Just i natt frös jag. På med en extra filt, leta rätt på flanellpyjamasen och raggsockor, krypa närmare maken. Då blev det för varmt. Kröp iväg, och precis när jag skulle somna gick en frys-rysning genom kroppen och det blev kallt igen. Så höll jag på hela natten.