• Daa

I vått och torrt och väntan

Hejhej.
    Blommis: vi hade kunnat ta en av kattungarna om det inte vore för allergi. Hur kan nån motstå såna gullpluttar?

Hej, Ingis! *vinkar frenetiskt*

Jenny, hur har det gått med hantverkandet?

Bruttan: stackars lilla Saga som blir attackerad av alla möblerna! Hoppas du har kul när du bränner pengar.

Hvidis: svårt med namn ibland. En gammal klasskompis till mig hade ångest när de skulle bestämma ett namn till sin dotter. "vad har vi för rätt att bestämma vad hon ska heta i hela sitt liv?" Det blev en Ida till slut.

Här fortsätter vi att vara mjäkiga och ynkliga pga förkylningen. Indianerna har lugnat ner sig lite så det känns bättre i kroppen & knoppen nu (alltså, bara förkylningen kvar ).

• Daa

God morgon!
    Inatt kom det snö, men det lilla som är kvar nu kommer att försvinna under dagen.
    På parkeringen på jobbet var det snorhalt, så det kanske blir däckbyte ikväll.

Hoppas ni får en fin måndag.

Och just, ja. Lanovia, i veckan kommer jag ner till dina trakter.

• Daa

Gäää-äsp! Är det aldrig fredag?

Ninnis: så kul med myshelg!
    Däckbyte redan nu kan vara taktiskt, för plötsligt en morgon är det halkföre.

Lanovia: Tycker också att det lät som en komplimang från maken . Håller också med Ninnis: är du säker på att det är en vanlig förkylning?

Nu är snön borta. Det var så lite att den inte ens täckte gården. Mer grönt än vitt.
    Känner mig så fruktansvärt trött. Trött på ett sånt sätt att jag hade slagit mig ner i sanden och visslat en stump om det inte var för att jag är mitt inne i en indianattack. Och hungrig som en varg. Plötsligt slog det mig att de sakerna kanske hänger ihop...
    *hastar iväg till lunchrummet*

• Daa

Blomman: skönt att humöret är bättre nu. Det är så jobbigt att vara så där irritabel hela tiden.
    Kul för sonen med både handboll och innebandy!
    Hoppas det löser sig med astmatendenserna.

Nu har jag fått mat. Värsta hungern är stillad, men tröttheten verkar envis. Kanske ska smita hem tidigare, när jag ändå är ensam i bilen idag?

• Daa

Faktiskt var det vid min senaste PMS första gången jag kände mig sådär påtagligt lättirriterad utan att ha någon anledning (vanligtvis är jag nere och lättsårad vid PMS). Kan vara ganska grinig, men då är det för det mesta för att jag är stressad och att lite väl många saker har krånglat.
    Det var obehagligt att vara sådär utan att kunna göra något åt det.

passionsblomman skrev 2009-10-05 12:09:27 följande:
    Daa, ja visst ÄR det! Det är som att någon annan, illasinnad obekant person tagit över ens kropp och plågar en med sin envisa närvaro. Värdelöst!Ta du och smit lite tidigare om du har möjlighet. Måndagar kommer det fler av...
    Fler måndagar? Så sant, så sant...
  • Daa

Jamen, jaha. Kvart över. Då kör vi igen. *kavlar upp imaginära ärmar på min kortärmade blus*

Ha en fin eftermiddag.

• Daa

*kramar Hvidis och Lillmuffin tillbaka*

Blomman: händer det nåt konstigt med dina indianer eller menar du generellt? *morrar åt dem*
    Språkpolistråden är f ö en ganska så underbar tråd som förgyllt många kvällar. *skrattar åt Sallads bar*

Ninnis: hakar på i visslandet för Blomman.

Jenny: vad kul att helgen blev så underbar!

Lanovia: grattis till att ha fått en så trevlig lunch

Har bestämt mig för att det inte blir nån aerobics ikväll. Kroppen är så konstig. Det känns som om det kan vara klokt att ta det lugnt så jag orkar fara på den där konferensen.

Försiktiga, icke-smittsamma kramar till alla.

• Daa

Grattis på namnsdagen, Jenny!

Badhall var ett fint ord, Lanovia. Tycker du ska vara stolt över att ha kommit på det (vet inte ens vad det är för skillnad mellan badhus och simhall ).
    Surt att du har sån hosta. Hoppas den ger sig snart och att du är piggare nu.

*visslar för Blomman tillsammans med Ninnis*

Blomman: det låter ju perfekt med badhuset.

Har faktiskt inte provat läsa Läckberg. Just nu är det Stieg Larssons trilogi som jag ska ta mig igenom. Annars är min favorit-deckarförfattare Elisabeth George (inte för att jag är sådär jättebevandrad i deckarvärlden).
    Som Ninnis föredrar jag pocket. Känner inte att jag behöver vara rädd om såna på samma sätt, så de är lättare att släpa med sig.

• Daa

Roslund och Hellström... De har skrivit Box 21? Den var bra, men ruggig.
    Finns alltså en och annan författare att kolla upp (inte för att det var nåt nytt egentligen )

• Daa

I vilken ordning kommer deras böcker?

Ninnnis skrev 2009-10-06 11:47:20 följande:
    Deras senaste (Tre sekunder) har inte kommit ut på pocket än, så den har jag inte läst. Den som väntar på något gott... (eller som min pappa brukar säga: Den som väntar på någon som har gått behöver inte vänta längre)
    *skrattar åt din pappas citat*
Svar på tråden I vått och torrt och väntan