Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Hänga tvätt kanske jag kan lura maken till.
    Men svampen måste vi nog hjälpas åt med, vi råkade hitta en del.
    Bilder får du i helgen.

Allt bra med dig annars, bortsett från dumma spolningen?

• lanovia 08

skaldjurslassagne, det lät gott! *dreglar*
    Gömmer det sig något gött recept bakom det? Vi gör fisklassagne ibland, är svingott.
    Maken redan hemma, det är ju "bara" torsdag, eller? Lite semester veckovill.

Ingis, en vecka, tiden den går. Hur går det för er då? Känns allt bra? Du har säkert skrivit om det här redan men jag har missat... Har lillan fått ett namn?

Hvidis hur går det för er och lill tjejen? Är det nu svärmor är på besök?

Nej nu skall jag sätta mig i soffan. Har hållt igång sedan 7 imorse. Vi var tvungna att gå upp i tid för att hinna gå med våran hund, ge henne lite egentid med matte och husse. Sedan har jag bakat bröd, tvättat, hängt tvätt, diskat och rensat svamp. Maken har hjälpt till men som sagt någon får ju passa valp också. Så nu tycker jag vi förtjänar soffa och slapp.

Ingis, hade på slutet lätt kunnat offra lite svamp till dig. Särskilt taggsvamp, gud vad tradig den var att rensa. Men vilka goda svampstuvningsmackor det kan bli.

• lanovia 08

Jag med. Inte i början, men efter några månader så försvann motivationen att inte drkicka mellan ÄL och BIM. Och efter ett år drack jag även vid BIM. Blev liksom rätt avmattad. Jag drack t.om. efter jag blev gravid, men det visste jag inte då. Och än så länge verkar det ju som att det gått bra...

Ankan80 skrev 2009-09-17 10:26:34 följande:
    Jag drack också vin. Fast inte om det var i dagarna för BIM...
  • lanovia 08

Hej alla. Här var aktiviteten sval. Dagen gick igår utan att jag hann hit. Nu är vi ialla fall hemma igen. Efter en veckas rundåkande så var det väldigt skönt att komma innanför sin egen dörr, sätta sig i sin egen soffa och framförallt lägga sig i sin egen SÄNG!

Ja vad kallt det har blivit på morgonen nu. Men det är skönt. Jag gillar hösten när det är sånt här väder. Idag är jag dock inte med på morgonpromenaden. Skall ha spelningn hela dagen o då jag blir så trött i rygg o kropp på kvällarna tänkte jag låta den vila lite. Måste komma igång med gravidyoga ordentligt snart. Ingis har du försökt bränna skivan än?? Förstår om du haft annat att tänka på. jag var på väg att beställa en egen från Amelia igår men kom på att jag kanske skulle fråga dig först.

Bruttan, gött att få tvättat fönstrena. Vad jobbigt att må så illa. Vilken vecka är du i nu?

Hurrar jag med för Bellabus och MissMuffin!

Ninnis, nu drar jag mig till minnes. Så det var väl denna vecka du skulle få ha hunden hemma hela veckan?

*kramar alla*

• lanovia 08

Jag är i Malmö om 2 veckor......

Ninnnis skrev 2009-09-19 20:11:56 följande:
    Förresten, Ingis & Hvidis (och andra som befinner sig i närheten), kan vi inte ta en fika så snart ni orkar och vill? Vill träffa er och era små prinsesor
  • lanovia 08

... och också nyfiken på prinsessorna.

• lanovia 08

Ingis, då köper jag en skiva själv. Har full förståelse för att du inte har hunnit eller orkat kolla på det.

och annat som jag tänkte svara på är nu helt bortblåst. Har varit på spelning hela dan, sedan sittning. Sittning nykter... ja det var ju trevligt, men inte lika lätt att hänga med i alla knäppa påhitt när man har alla sinnen i sitt fulla bruk.
    Men nu är jag dödligt trött och vill bara zzzzova.

Godnatt

• lanovia 08

Hvidis, låter smart att passa på att sova samtidigt. sov så gott.

Oh Blommis, hälsa tillbaka till henne om du messar henne.

Ninnis *kramar* Varför sur på maken?
    Är du hemma från jobbet idag?

Ingis, jadu vilken dag är bäst att träffas på? Vilken dag klarar jag alltså slita mig ifrån tjejerna? Tror faktiskt söndag är bäst innan tåget går. Alltså innan 13.45. För då börjar de andra droppa av också. Om jag lämnar dem en timme tidigare än deras tåg gå spelar ju ingen roll.
    Hur har ni andra det då som befinner er i närheten av malmö?

• lanovia 08

Daa, självklart glömmer jag inte bort dig. 10 okt var det väl?

Idag har vi varit hos BM. Var bara samtal också fick vi lyssna på hjärtljud. Men blev ett jobbigt besök. För BM frågade hur jag kände inför förlossningen, jag tänkte lite käckt svara att jag förtränger det. Men det blev inte så käckt, det blev tårar. Var inte alls medveten om att jag tyckte det var så jobbigt, men tydligen gör jag det...
    Vet inte vad det är med mig idag, var inte alls glad innan hon ställde den frågan heller utan fick kämpa med tårarna. Visst för att jag kan vara bölig, men jag är ju inte ledsen över att vara gravid så vad 17???!!!
    Men förlossningen får jag nog börja jobba med verkar det som. Bara ca 18v kvar, så får nog läggga ner förträngningen.
    Kommer inte alls i humör idag bara tänker på min konstiga reaktion.
    Dock var det idag första gången vi fick träffa den BM vi skall ha under resten av tiden, och hon verkade kanon.

• lanovia 08

Ankan, skönt att snart få sluta om du börjar tröttna på cheferna. Snart dags för nya jobbet! Vad är det för anställning där?

Du är inte tjatig, förstår att det är svårt att slappna av när du vet hur fel det gått. Men du ser magen har börjat växa, det är ju tecken på att något händer där inne.

Jadu vad skrämmer mig??? Eftersom jag tills idag bara skjutit det på framtiden och tänkt att klarar alla andra kvinnor det så klarar jag det också så har jag inte riktigt hunnit ikapp mig själv i tankarna. Men jag har ett konstigt förhållande till det där med vården. Räcker för mig att gå till vårdcentralen med en lätt förkylning för att jag skall vara nära o börja gråta hos läkaren. När det sedan kommer till sprutor, operationer och smärta är jag livrädd. Även om jag vet att det är något ofarligt jag skall göra. Vaccination t.ex. är ju sällan särskilt farligt, men ändå är jag gråtfärdig. Så det är väl något där som spökar.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan