Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Hvidis, det finns hjälp att få här i mellangärdet också. Min BM tyckte jag skulle tänka på det till nästa gång vi skall träffas, om jag vill gå till en sådan aurorabarnmorska och prata/gå igenom förlossningen. NÄr hon sa det först tyckte jag det lät onödigt men ju mer jag tänker på det desto förståndigare känns det.
    Var liksom inte beredd på de här känslorna men är nog bäst att ta itu med dem. *suck* ut skall ju spillevinken på något vis.

Välkommen Fru bygg!

Nej nu måste jag rusa till bussen.

• lanovia 08

Jenny, spännande med kompisen. Ja du lär ju snart få veta hur det ligger till.
    Vad gäller finnar när jag slutade med p-piller så fick jag dem ca 6 mån efter att jag slutat. Då började de helt plötsligt ploppa upp lite överallt; ansikte, bröst, rygg...

Bruttan din stackare. Men åtminstonde vet du ju att det finns en liten i magen. Hmmm... vilka charmiga namn ni har på den lill*. Kanske döttrarna har något bättre att erbjuda er?

Villemoa vad skönt att du mår bättre. Spännande med UL!

Hvidis, några dar utan dig här i tråden. Don´t like!

Tack för erat stöttande tjejer!

Det är 1 mån till nästa gång jag skall till Bm men tror nog jag då kommer säga att jag vill gå till aurora. Känns bara som att det är lite stolthet att komma. Kvinnor har fött barn i alla tider utan särskild hjälp. Varför skulle jag inte klara det?
    Har dock kommit på en sak idag. Har på sista tiden fått frågan om jag längtar efter barnet. Och mitt svar är helt enkelt nej. Jag ser fram emot det och vill verkligen bli mamma, men jag har ingen brådska med att få veckorna att gå. Och efter alla mina tankar idag har jag kommit på varför. JO förstår ni för om jag längtar efter barnet och tiden går så landar vi helt plötsligt på den magiska förlosssningen o den vill jag ju inte tänka på.

Kom på mig med att sakna Blomis i dagens trauma. Hon brukar alltid komma med så kloka ord när man är förtvivlad.

• lanovia 08

Appropå min förlossningsskräck som blossat upp så har jag en fundering. hur gör alla ensamstående mammor för att ta sig igenom det hela. jag vet inte vad jag hade gjort nu om inte jag hade haft världens bästa att krama och hålla i handen.

Ninnis Visst är det den 4e vi pratar om. Attans. Antar att hela helgen är lika illa?? Vad vi går om varandra, kunde du inte varit i Oslo förra helgen istället, när jag var där.

Ooops 3 min till mötet börjar, måste rusa.

Kramar alla och tackar för trösten. Skall helt klart kolla upp boken ni rekomenderar.

• lanovia 08

Typiskt! Men vad roligt att få träffa kompisen.

Hur har ni andra det då?

Ninnnis skrev 2009-09-22 08:57:00 följande:
    Ja, jag flyger till Oslo efter jobbet på fredagen och kommer hem söndag kväll. Ska hälsa på en av mina bästa väninnor (som är ganska nygravid) så det ska bli jättemysigt. Fast typiskt att det krockar med din Malmövisit...
  • lanovia 08

Bruttan, *håller tummar och tår* Hoppas allt går bra med alla.

Usch Jenny, dålig start på dagen är inget trevligt, smittar lätt av sig på resten av dan. Hoppas den bättrar sig. *kram*

• lanovia 08

Skit, kom just på att jag i allt förlossningssnack glömde bort att diskutera influensavaccin med barnmorskan igår.
    Ju mer jag tänker ju mer tveksam blir jag till vaccinet.
    Det finns ju tydligen en viss liten risk att barnet kan få ADHD av det. OCH var 17 är pandemin som de har pratat om så länge? De får det ju hela tiden att låta som att SNART då bryter det ut. Jaha???
    Tar den sådan kraft som de säger så är det ju såklart inte så bra, men kommer den göra det?

• lanovia 08

Sorry att jag hann försvinna. Mötet var bara segt. Inte mkt för mig att göra där mer än att sitta o lyssna i 2½h på tjafs som de kunde ha avklarat innan mötet... Menmen

Hehe måste helt klart vara längtan hem till friggeboa

• lanovia 08
    Ninnnis skrev 2009-09-22 13:25:12 följande:
    Ja, tänk vad känsliga vissa är som får influensa...
  • lanovia 08

Ankan, härligt med lite extra ledighet. Då var det ju bra att det om fram till chefen.

Ninnis, inte omöjligt att jag dimper ner där ner i södern igen. Är ju andra gången bara för i år.

Hvidis kan du den 4e? Ankan? Kunde Ingis då förresten? Någon jag glömmer?

• lanovia 08

Bruttan hört något nytt från systeryster?

Svar på tråden I vått och torrt och väntan