• Daa

I vått och torrt och väntan

Hörrni: Ha en trevlig eftermiddag!

• Daa

God morgon!
    Hjääälp, vilket busväder det är. Så mörkt, så regnigt och blåsigt. Fortfarande trött i ögonen efter bilkörningen.

Villemoa: kramar till dig. Det är jobbigt att bli påmind.

Ninnnis skrev 2009-10-06 12:21:34 följande:
    Överger du oss?!
    Ninnis: jag var tvungen. Lunchrasten tog slut som vanligt och jag skulle följa med chefen på möte.

Ha en fin dag!
  • Daa

Hej Fru Bygg! *vinkar*
    Kan hålla dig sällskap en liiiten stund innan min lunch-hungrande mage börjar ryta av frustration.
    Förstår att du längtar *hjärtar lillsnuttan*
    Mår du bra då?

• Daa

Jenny: tycker också att du är duktig som syr och står i. Hoppas det går bra och är jättetrevligt på marknaden.

Lanovia: tror som Fru Bygg att det är bättre att ta tag i det jobbiga på en gång. Då kanske du slipper fundera sen.
    Har inte så jättelångt till jobbet, det tar väl en 23 minuter. Men det är jobbigt när sikten är dålig.
    Inboxar dig om helgen, för imorrn drar jag.

Ninnis: hur gick eventet? Vilka mysiga planer du verkar ha för resten av veckan.

• Daa

I snitt ungefär 23 minuter, är min subjektiva upplevelse. Kan tyvärr inte vara mer exakt än så

Nån har sagt att det är typiskt norrländskt att uttrycka sträckor i tid, men jag vet inte om det är sant.

Ninnnis skrev 2009-10-07 11:42:39 följande:
    Sådär på ett ungefär, i runda slängar, bara...
    Fru Bygg: jag kan tänka mig att det är en mycket speciell känsla. Åh, så spännande!
  • Daa

VAA!

passionsblomman skrev 2009-10-07 12:02:50 följande:
    Daa: Jag trodde det var typiskt Stockholm med tidsangivelserna. Just för att avståndet i mil är sekundärt, medan trafiktätheten är helt avgörandeI själ och hjärta är du kanske Stockholmare?

För oss kan det också vara sekundärt kan jag tänka mig. Är det stadstrafik, slingriga skogsvägar eller E4? Förr bodde jag över en mil närmare jobbet än jag gör nu, men eftersom jag nu slipper trafikljus och rondeller blir det ändå ungefär samma tid som går åt.
    Jag tycker nog att de flesta här i trakterna pratar timmar och minuter hellre än mil.

*skrattar åt Blommans vision om att missa småbarnstiden för att man dräller på BT*
  • Daa

God morgon.

Hejja Lanovia på samtalet! Kraaam på dig.

Ninnis: kul att du hade det fint med gudsonen.

Jenny: stryker under det som Ninnis säger (det om dina indianer och noja osv) *kramar*

Sitter här med resfeber. Lite besvärligt och lite skönt att komma iväg (inte minst för att gnällkören har kommit igång på morgonen (alltså ett par arbetskamrater som allt som oftast är missnöjda)).

Hoppas ni får en fin dag.

• Daa

*vinkar till Leksi*

Lanovia: skönt att det gick bra hos barnmorskan. BRA att det är påbörjat.
    Om bara några timmar beger jag mig mot dina trakter.

Jenny: obehagligt med bilen! Lite pulshöjande sådär på morgonen.

• Daa

Jaha. Dags att logga ut och börja jobba. :-/

Nu kommer det ju att dröja ett tag innan jag kan skriva här igen (om jag inte ful-loggar in på arbetstid (men så kan man ju inte göra! ) ).

Fast busläsa tråden kan jag göra ännu en stund.

Hoppas att ni alla får en fin och trevlig helg.

*KRAM*

Svar på tråden I vått och torrt och väntan