Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Ingis, jag har säkert råkat kalla dig för Hvidis några gånger. har kommit på mig själv med att skriva fel... Förvirring i lilla hjärnan.

Jag håller med dig delvis vad gäller maginfluensa, förkylning etc. Det vore bra om man var bättre på att stanna hemma. Men jag är värdelös på det själv kan jag erkänna.
    Men däremot denna förbenade handsprit. Den är jättebra om man inte har möjlighet att tvätta händerna. Men har man tillgång till vatten och tvål så räcker det alldeles utmärkt.
    vi har massa bakterier på händerna och i vår omgivning som vi faktiskt behöver, låt dessa överleva. Allt detta användande av sprit gör bara att de starkaste bakterierna överlever. Och jag tror faktiskt att folk kommer bli mer förkylda än vanligt då man hämmar sitt naturliga försvar.

• lanovia 08

Heeej Blommis! Välkommen hem igen, vi har saknat dig!
    *kramar om dig i all trötthet* Inte konstigt att du reagerar som du gör. Du har ju slitit och stått i väldigt länge nu, plus alla känslor att lämna gamla hemmet. Men jag är helt säker på att ni kommer få det KANON där ni är nu. Nu har du ingen tidspress längre, tänk på det. Lådorna kan stå där några dar extra om du är trött. Vila nu så har du snart energi. Hur länge skall sambon vara borta nu?
    Hur trivs sonen i skolan?

Ja du satte nog mkt huvudet på spiken vad gäller rädslan. Det är jobbigt när man inte har kontroll längre. En utav mina största skräcker är barnmorskan också. Tänk om man ligger där och är rädd och har ont också får man ett stolpskott som tycker att förlöser gör hon minsann varje dag det här är "a piece of cake" vad är du så kinkig för.
    Har nog bestämt mig/oss för aurora nu. Frågan är bara om jag skall vänta till nästa besök eller om jag skall maila BM och säga till.

• lanovia 08

Fru Bygg, spännande med förvärkarna. Hoppas de inte blir för jobbiga innan det är dags.

Blommis, jag glömde, hurra för massören som bor granne med dig. Utnyttja!!!

Jag har ont i ryggen idag. Vet inte riktigt vad jag skall göra åt det. Hoppas min yogaskiva kommer idag så jag kan börja bygga upp musklerna lite. Sedan skall jag nog simma imorgon. Har inte fått gjort det på 2v nu.
    Vi var ute o gick igår ikväll, vad skönt det var typ halva vägen. Sedan drog hela magen ihop sig, inte lika skönt längre.

Vad skön eran promenad lät Hvidis. Bra att ha en bror att kunna stanna o tanka hos.

Bruttan, grattis till att du blivit moster!!! Typiskt vissa (OBS bara vissa) män, va vaddå kan man må dåligt psykiskt??? Dagens vård är otrolig så tror som Hvidis att det kommer gå bra för tjejerna. De har ju tatt sig 7v förbi den kritiska gränsen. Men förstår att det är oroligt för er alla, främst syster med man. *håller tummarna för de små liven*

• lanovia 08

Ankan, är du hemma ledig idag då?

• lanovia 08

Attans, jag var bara ett inlägg ifrån. Skulle ha spamat lite till.

Ninnnis skrev 2009-09-23 10:18:23 följande:
    Fru Bygg, du fick inlägg 2000!
  • lanovia 08

Ninnis, Ingis är nog datorlös nu ja. Hon skulle väl vara utan tills på fredag om jag inte missminner mig.
    ja verkligen trevligt att ha Blommis tillbaka.

fru bygg skall nu göra som du säger och maila henne. Så kan ju hon få bestämma lite hur bråttom hon tycker det är. Hon tyckte ju att nästa tillfälle vi ses var absolut sista tillfället att tag i det för att hinna i god tid.

Hvidis, låter som en riktig raketspruta. Tur att hon var snäll sedan så du fick duschat.

Behöver ni hjälp för att ha råd kan jag bli delägare i huset, om vi får plats då vill säga. Vilket hus.

Jenny, skönt att du mår bättre idag.

Ninnis, skit att det inte kunde få in dig denna veckan. Det finns ingen annan klinik som spolar?

ajajaj! Bara 15 min sedan jag var på toa men nu trycker blåsan på igen. Att det kan göra så ont. Tror jag har ett litet bus som gör kickboxning mot blåsan idag

• lanovia 08

Du menar att den drog ihop sig när vi var ute o gick? Är det magen som tränar upp sig då?

Hvidbrud skrev 2009-09-23 11:52:01 följande:
    Lanovia: Åh, så nu har magen börjat träna upp sig! Bra att du har bestämt dig för att få rådgivning.
  • lanovia 08

Tack för tipset.
    Hvidbrud skrev 2009-09-23 12:19:41 följande:
    He he.. Vänta bara, Lanovia. Det är bra att investera i mjukt toapapper...
  • lanovia 08

Ja just det hur gick det med lokalen?

• lanovia 08

Men om ni gillar Nora (vilket är jättefint) är ju inte steget så långt till Nova, som inte rimmar lika illa.

Nomi var för mig nytt. Men tycker det var ett helt ok namn.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan