• Fru E

I vått och torrt och väntan

Jenny visst var det så att du tillverkade saker själv

• Fru E

*är lite låg just nu men skickar en kram till alla och läser vad ni skriver, träff är jag gärna med på *

• Fru E

PB-fasiken att katterna ska bli på smällen så lätt

Ingis-skönt att du får sova så länge på nätterna och inte bli väckt varje timme

Sonja-åk och sätt dig på akuten och vägra gå därifrån innan ni fått träffa en vettig läkare!!!

Noterar den 15:e i min kalender för träff

Min "låghet" är nog en kombination av många saker men framför allt, alldeles för mycket att göra på jobbet, mörkt och trist ute, litet stygn avundsjuka på väninnan som blev hoppsan gravid och nu har en go tjej på 7 veckor vilket får mig att känna mig lite misslyckad, maken som är morgontrött och kräver "tjat" för att gå upp 5 minuter innan vi ska cykla....

Gaskade upp mig med några godisbitar till kaffet och nu är det hemåt dags så jag hinner träna (får se om min rygg tillåter det bara).

KRAM &

• Fru E
    vilket tempo ni har hänger inte alls med nu när det är mer än full rulle på jobbet!

Har i alla fall nästan lyckats komma upp ur deppmanteln för denna gången . Nu ska jag bara bestämma mig för om jag ska ta Pergo denna månaden eller inte, måste i så fall ta dem idag klurigt!

Sonja-bra att de äntligen lyssnade på dig!!!

Karl-Bertil samt Kalle Anka är ett måste att titta på på julafton

Daa-där ser man vikten av att prata och inte bara anta en massa
  • Fru E

Ingis-oj inte dåligt att den lilla sover i 10 timmar i sträck men kanske mindre trevligt för dina bröst

Lanovia-du får ta några powernappar under dagen så du klarar dig till ikväll

• Fru E

Daa-egentligen talar ingenting emot att jag tar Pergon direkt men är lite emot att ta hormoner om jag inte behöver det. Å andra sidan vet jag inte om jag behöver det förrän jag är på dag 10-11 och då är det för sent att ta dem. Tog inga förra månaden och hade enligt fabror gyn ett bra progesteron värde av mig själv men märker att min kropp tidigare behövt en extra skjuts varannan eller var tredje månad

PB-här blåser det attan häcken på utsidan ligger nästan längs marken brrrrrr! Snön skulle komma ner till oss i natt tror jag

• Fru E

Lanovia-väninnan hade förvärkar till och från de två sista månaderna och beskrev det som mensvärk lite grann
    Min cykel har varit lite fram och tillbaka sedan jag slutade med pillerna i feb 08. Allt mellan 28-40 dagar. Började med akupunktur i juni och sedan dess har den peppar peppar hållt sig till ca 30 dagar . Har haft problem med spottings men med en skjuts av pergona då och då så slipper jag dem.
    Ska nog masa mig till apoteket under eftermiddagen och hämta ut en dos, kan lika gärna maximera våra chanser fram till i januari när det antagligen blir ivf....

Ninnis-trist med inställd tjejkväll men ibland är det skönt att vara hemma med

• Fru E

*vinkar till fru bygg*

Jag mös med en liten 7 veckors tjej i lördags kväll och fick henne att somna i min famn efter lite vankande, så otroligt mysigt men inte så skönt för armarna eller ryggen

• Fru E

*Fniss* och jag försöker att inte fresta min make genom att inte baka

Svar på tråden I vått och torrt och väntan