Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Här var det låg aktivitet.

Ninnis visst finns det fördelar med fasta tider. Fast flexibla är också väldigt skönt, tror det överväger.
    Särskilt på morgonen när man kan znoosa lite extra.

Nu skall jag snart gå o simmar. Om jag orkar, är klar att somna här på stolen.

• lanovia 08

Undrar om jag inte blev lite missförstod?
    Jag föredrar absolut att ha regelbundna tider. Men jag tycker att det är skönt med ett jobb där man kan styra lite själv. Nu börjar jag näst intill alltid jobba mellan halv åtta och åtta och slutar mellan halv fem och fem. Men flexibiliteten gör ju att man kan börja tidigare och sluta tidgare/senare när så krävs. (som jag skall göra imorgon)

Gick det inte bra för DIF idag?
    Tror Fru Bygg är lite nöjdare om jag inte missförstått allt?

Idol har jag aldrig riktigt fasnat i. Men audition är ju så pinsamt. Vissa har ju noll självkännedom.

Ja Bruttan hur går det???

• lanovia 08

Godmooooorning everyone! Välkomna till en ny härlig dag med oss i denna tråd. Denna dag är den sista innan en häääärlig helg! Rise and shine!

Usch vad trött jag är idag. Ville helst slänga telefoneländet alla världens väg när den försökte väcka mig 05.30 imorse. Men nu sitter jag här på jobbet. fick dra mig hit tidigare idag för att hinna med hunden i em innan vi skall på bio.
    Igår diskuterade vi att våra 4 föräldrar var helt emot när vi skulle skaffa hund. Vi som var så unga och tänk er för ni kommer bli uppbundna och man är inte välkommen hem till folk på samma vis när man har med sig en hund. etc etc (kan ha varit för att ialla fall 2 av dem hellre vill ha 2-benta barnbarn)
    Och visst blir man uppbunden, som idag när jag får åka tidigare till jobbet för att få ihop eftermiddagen. Men OJ vad det är värt det. Räcker ju att titta på den lilla söta 4 bentingen.

Appropå det Ninnis, jag har glömt lägga upp bilderna på valpen som jag lovade.

• lanovia 08

Det är ju precis så det är. Inget liv utan BT.
    passionsblomman skrev 2009-09-24 19:54:28 följande:
    Nej då blir det ofrid! Tom min sambo sa i telefonen"Jaså du kommer in på BT nu igen. Ja då är väl allt bra då!"
  • lanovia 08

Jag var så nöjd igår för jag hade inte ont i ryggen. Är ju en punkt som jag börjat få ont i. Bara för det, så testade jag att snubbla imorse och knäcka till ryggen. ajaja, det känns nu.

Daa tror det är du som smittat mig i klantighet. Igår kväll testade jag att ge mig själv en fläskläpp med strykbrädan. Misslyckades dock.
    Vad bra att det gick bra för dig på friggeboa utan fler skador.

• lanovia 08

Jo, det måste ju finnas en anledning till att majoriteten av världens befolkning gör det.

passionsblomman skrev 2009-09-24 22:19:00 följande:
    Jag har jobbat både natt och kväll tidig morgon och allt vad fasen det finns. Man mår bäst av att stiga upp på morgonen och sova på natten. Det är tydligt.
  • lanovia 08

Ingen mer än jag som är vaken ännu??? Då kan jag sitta här och spama för mig själv.

Fick ett så sött mail igår att jag blev alldeles lycklig. En utav mina bästa kompisar skrev att hon börjat gråta ibilen på väg till jobbet. Hon hade suttit och tänkt på att vi skulle ha barn och jag skulle bli mamma. Mitt i detta blev hon så rörd och glad att tårarna började rinna.
    Är så bra att höra sådan + att känna sparkar från den lilla. Då blir jag glad över graviditeten igen och kan nästan (men bara nästan) tänka mig en förlossning.

• lanovia 08

Hmmm 73 inlägg från att få 2200, skall jag sitta här och spama ett tag till?
    Eller skall jag ta o börja jobba kanske???

• lanovia 08

Jenny, vad bra att det botat din rädsla. Och att de andra tycker om henne. Våra familjer är rätt sålda också.
    Svärmor, som är hundrädd, talade innan om väldigt bestämt att ni kan ju minsann glömma att vi tänker vara hundvakter. När de var hemma hos oss för att se henne kastade hon sig på golvet sedan tog det 5s också hör man "vi kan nog vara hundvakter ändå" Och i deras ögon är hon deras barnbarn.
    Mina föräldrar fullkomligt älskar vår hund, när vi är med dem har vi inte mkt att säga till om, då är det pappa som tar hand om hundarna.
    Så det var nog bra att gå mot deras viljor.

• lanovia 08

Avvundsjuk!!! Vill också ha! *dreglar på kapp med Ninnis*

Ninnnis skrev 2009-09-25 09:41:31 följande:
    Tror inte någon hade synpunkter på att vi skaffade hund, men vi anses nog vara vuxna och förståndiga... eller hur var det nu? Ikväll ska vi på kalas hos makens syster, och det kommer att serveras SMÖRGÅSTÅRTA! Två sorter! *dreglar*
Svar på tråden I vått och torrt och väntan