Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt och väntan

Ninnnis skrev 2009-10-27 18:56:55 följande:
    Hejhej...Nu är spolningen avklarad. Jag höll på att svimma när de utvidgade den där lilla ballongen som de förde upp i livmodern. Jag blev alldeles yr och (tydligen) helt blek. Det var en sån där "sökande" smärta liksom, som en blandning mellan spänn/obehag/ont, typ. Förmodligen spände jag mig lite också, glömde säkert andas eller nåt. Kändes lite pinsamt, men de var väldigt gulliga (tom svintotanten, kors i taket! Så dags nu när det förmodligen var sista besöket hos henne...). Efter att ha blivit baddad på pannan och nedhissad med huvudet en stund kändes det bättre.Själva spolandet gjorde inte speciellt ont, det spände lite bara. Tydligen sprutade de in 9 milliliter koksalt som gick fint vidare upp i äggledarna. Hon såg inget stopp alltså. Den högra äggledaren kunde hon inte se lika tydligt, men den vänstra såg fin ut och tydligen behöver egentligen bara en, oavsett.Jag fick en värktablett innan och antibiotika efter. Efteråt kändes det som rejäl mensvärk, men det gick över efter en stund. Det har blött litegrann, men inga mängder. Nu känner jag mig mest trött och lite illamående, men jag är glad att det är över och att det inte var något fel där i alla fall.Nu har jag promenerat en timme med vovven, snart ska jag ta en dusch och sedan lägga mig i soffan och mysa med honom.
    Skönt att det såg bra ut! Jag hade nog osså blivit blek.....huvaligen!
    Bamsekram!
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-10-28 09:47:12 följande:
    Så bra skrivet till Lanovia, Ingis!Lanovia, kan du inte köpa en lång kedja eller halsband som hänger ner på magen och hänga ringarna i? Lite som en gravidpingla, fast ringar?
    Känner ju igen mig fullt ut! Så känn dig inte ensam, Lanovia!
  • ingenjörsbruden

Jahap....hur löser jag nu detta med foto på Busan.....

Kan inte ni som vill se foto inboxa mig era mailadresser så skickar jag fotot. Det e för stort att lägga in i BG o så e jag lite avvaktande t att lägga ut foto.....

Så inboxa så mailar jag!

• ingenjörsbruden

Ojdå...missat inlägg.....

passionsblomman skrev 2009-10-28 09:32:26 följande:
    Jättesnabbis. Ha en bra dag alla!nu åker jag till min nya gynmott. och sedan vidare för att hämta en bäddsoffa vi tänkte slå till på (Blocket)Kommer nog bli sent idag.Sköt om er!
    Lycka till ned gyn o soffa!
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-10-28 10:17:15 följande:
    Jag har sjukt ont i nederdelen av ryggen idag. Undrar om det kan ha med splningen att göra? Man ligger ju i en konstig (åh fan) ställning och spänner sig samt att de håller på och rotar i livmodern, det kanske kan sätta sig i ryggen? Eller så beror det på något helt annat. Tyvärr har vår massagetjej semester, så jag får väl lägga mig på spikmattan en stund istället.Har haft en helstressig morgon på jobbet, nu ska jag ta en kopp te och en clementin och stressa ner lite. Antecknar intresseklubben? ;-?
    Kann ju vara lite spänningar fr spoln...men även stress....

*antecknar ivrigt*
Svar på tråden I vått och torrt och väntan