I vått och torrt och väntan
Ninnnis skrev 2009-10-27 18:56:55 följande:
Hejhej...Nu är spolningen avklarad. Jag höll på att svimma när de utvidgade den där lilla ballongen som de förde upp i livmodern. Jag blev alldeles yr och (tydligen) helt blek. Det var en sån där "sökande" smärta liksom, som en blandning mellan spänn/obehag/ont, typ. Förmodligen spände jag mig lite också, glömde säkert andas eller nåt. Kändes lite pinsamt, men de var väldigt gulliga (tom svintotanten, kors i taket! Så dags nu när det förmodligen var sista besöket hos henne...). Efter att ha blivit baddad på pannan och nedhissad med huvudet en stund kändes det bättre.Själva spolandet gjorde inte speciellt ont, det spände lite bara. Tydligen sprutade de in 9 milliliter koksalt som gick fint vidare upp i äggledarna. Hon såg inget stopp alltså. Den högra äggledaren kunde hon inte se lika tydligt, men den vänstra såg fin ut och tydligen behöver egentligen bara en, oavsett.Jag fick en värktablett innan och antibiotika efter. Efteråt kändes det som rejäl mensvärk, men det gick över efter en stund. Det har blött litegrann, men inga mängder. Nu känner jag mig mest trött och lite illamående, men jag är glad att det är över och att det inte var något fel där i alla fall.Nu har jag promenerat en timme med vovven, snart ska jag ta en dusch och sedan lägga mig i soffan och mysa med honom.Bamsekram!