Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Jenny glömde svara dig. Vet inte i ditt fall om det är blindtarm. men jag har haft ont många gånger på vänstersida liknande det du beskriver i samband med indianbesök. vill även minnas att jag hade det i början när jag blev gravid, men här kan minnet spöka med mig.

• lanovia 08

Godmorgon. Idag var jag tvungen att ta bilen till jobbet, trodde att jag snabbt skulle kunna hoppa in o köra. men nejdå först skrapa rutorna. Vad tidigt det kändes, i september?!
    Vaknade med svullen och öm hals. Hoppas innerligt att jag inte blir förkyld nu.
    Borde man enligt svininfluensaregler vara hemma idag? Kändes så himlans fånigt att sitta hemma för lite ont i halsen som kanske inte blir något mera. Låta dagens försök gå åt skogen för det...

Blomman de skulle bara våga stänga av dig. Hur skulle vi klara oss här då?? Vad är det för tråd du diskuterar i nu då?

Bruttan, hihi ler åt bilden av lilla vild när hon dansar. Dansande småbarn är ju såååå söt.

Jenny hur går det med magen?

Hvidis 5-dagars besök låter faktiskt lite som i det mesta laget i början. Tur att ni kunde stänga sovrumsdörren mellan varven ialla fall.

• lanovia 08

Jenny hur är det egentligen? Har du jätteont? *orolig*

Jag har hamnat på akuten två gånger med svinont i magen/njurarna. Första gången låg jag inne 2-3 nätter men de lyckades inte fastställa vad det var.
    Andra gången tror jag inte jag behövde ligga inne, men då hade de teorin njursten. Dock såg de inget vid röntgen. Men eftersom pappa har problem med njursten var det lätt att tro på den teorin. Och det har jag gjort ända tills vi började vår infertilitetsundersökning och läkaren gjorde VUL. Då såg hon att jag hade en vätskefyld äggblåsa. Detta var inget allvarligt, men vid vissa tillfällen kan det hända att den växte sig väldigt stor och sedan spricker (om jag fattade allt rätt). Detta sa läkaren kan göra väldigt ont och göra att man tror att det är njursten. Och kan också förklara varför båda anfallen har varit runt mens.
    Som sagt två gånger har varit riktigt illa men annars har jag mest haft intensiv smärta runt mens i vänster sida/upp mot njurarna.
    Åk till akuten och kolla upp det om du har väldigt ont, inget du skall gå o dra på.

• lanovia 08

Ninnis, vilket sött mess från maken. sådana är ju underbara.

ja skrapa rutorna kändes riktigt burr. Men inget mot Bruttans snö.

• lanovia 08

Ankan, härligt med ledighet, är det torsdag du börjar nya jobbet eller?
    Skönt med trädgårdsarbete men glöm inte att lyssna på kroppen. Vilken vecka är du i nu?

Daa, har ni sett snö ännu eller är det bara längre inåt i landet?
    Du är 125mil norr om mig så känns liksom mer ok att du fick skrapa rutor än jag.
    Tackar som frågar, halsen gör precis lika ont nu som när jag vaknade. Är helt tjock.

• lanovia 08

Tråkigt med Blomman! Fick också ett meddelande från henne. Jag vet inte vad jag skall säga, jag har ju inte läst deras argumenation. Tråkigt att hon inte är här ikväll ialla fall. Hoppas innerligt hon väljer att återkomma imorgon.

Jenny skönt att du fått tid hos VC.

Nu måste jag jobba vidare men är helt slut nu. Har labbat hela jäkla dan, bara för att konstatera att allt gått åt skogen. Var fel i protokollet. För en gångs skulle var det inet jag som klantade mig ialla fall.
    Blir till att göra om göra rätt på torsdag. *suck*

• lanovia 08

Borde väl inte ens sitta framför en dator just nu. Vad jag än gör så blir det fel. Lyckas trycka på knappar som ändrar inställningar, utan att veta vad jag gjort. Lyckades på jobbet och lyckades nu även här hemma. Morr.
    Fy vilken dåligt humör jag blev på. Skulle bara vilja lägga mig i makens famn och gråta. Men han är inte hemma så det blir ju svårt.
    Solen skiner på utsidan och jag borde verkligen gå ut och måla, men jag orkar bara inte. Är trött och halsen värker konstant. Älsklingen har sagt att jag inte behöver tänka på det, han fixar till helgen. Ja men tänk om det regnar till helgen då??? Då blir det inte målat och jag har bara slöat ikväll, får dåligt samvete av det.

vad gör ni andra ikväll? Någon som gör något trevligt tillskillnad från surisen jag?

• lanovia 08

Oh vad gulligt av mannen! Nä det är nog inte alltid så lätt för dem att se på när vi mår dåligt. Skönt att han följer med dig så du slipper köra långt själv.

Kan meddela att det inte blev någon målning. Satte mig i soffan o nu är det snart för mörkt för målning. skall däremot ta en promenad med hunden nu för hon måste ju ut. Tar nog vägen om makens fobollsmatch och ser om jag kan hejja dem till vinst. Det är viktigt nu så de inte åker ur serien.

ankan, v 14, tiden den går. Har du pratat med din BM om att lyssna på hjärtljud?

• lanovia 08

Oh Villemoa, det där var inget roligt att höra. Vet verkligen inte vad jag skall säga. Blir så ledsen för er. *kramar hårt och länge´och fåller en tår åt er när jag ändå håller på*

Ja just det ja lillmuffins första skratt lyckades jag röra bort någonstans bland alla meddleande. Mysigt. Måste vara helt fascinerande och fängslande att se alla små framsteg :-3

• lanovia 08

Nähäpp, det sista var ett försök att få till ett hjärta, men uppenbarligen misslyckades jag.

Ninnis, tråkigt att maken bara var på snabbvisit. Men vad mysigt ni verkar ha haft det ändå. Bara att få vara i varandras armar är underbart. Vad skönt att du lyckas släppa lite ÄL-stress.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan