Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt och väntan

Sonja68 skrev 2009-10-28 12:41:38 följande:
    Hej! Lanovia: Lyssna på INgis!! Du är GRAVID och "helig" just nu. Du SKA sitta och kolla när maken och farsan och hela övriga världen jobbar och sliter, och äta praliner njutningsfullt. Du måste varva ner NU och vila dig inför det som komma skall. För sen blir det lite av den varan...Du är vacker och gravid och hormonerna härjar i din kropp, så allt är precis som det ska vara gumman. Du bär ett liv inom din kropp. Glöm inte det. på dig!Nu har jag vilat en stund och maken har avlöst mig, så just nu är jag på jobbet och röjer undan lite på skrivbordet.Men fy alltså, lillgumman hade 40,6 grader i temp vid lunch Jag gav henne Alvedon och sen somnade hon. Hon fryser, men jag fick henne att avstå från tjocka kläder utan bara vara i trosor och t-shirt, har bytt ut tjocka täcket mot en lite svalare filt, öppnat lite på vädringsventilen i rummet, så det kommer in lite fräsch luft. Hon dricker vatten snällt, men hon är alldeles "kager" som vi säger här i norr (hon darrar som en alkis som har abstinens).Lilla Skruttan!
    Stackars liten!

Hej hej Villemoa!

Nu måste jag mata busan inför dr!

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-10-29 11:18:18 följande:
    Eeehhh, nej, inte här heller...Sex mitt i ett bråk?! Det går ju inte när man är en långsint martyr! Hur skulle det se ut, om jag föll till föga mitt i mitt tysta surande? Då tror han kanske att vi är sams?! Ve och fasa...
    LOL
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-10-30 07:49:01 följande:
    Måste bara berätta, eftersom vovven fick sin svans kuperad på Irland när han var liten så han kan vara lite känslig där. Vi har därför sagt till gudsonen att man inte ska pilla på hans svansstump, eftersom det kan göra ont på honom. Detta har han förstått, och talar gärna om det både för oss och andra.Igår undrade gudsonen var vovvens snopp satt. Jag sa att den sitter undertill, mellan bakbenen, vilket han böjde sig ner och kontrollerade. Lite senare säger han plötsligt "Nu har jag känt på XXX´s snopp. Den hade han inte ont i!"
    ASGARV
  • ingenjörsbruden

Hej flickor skulle skicka detta inlägget innan idag men det funkade inte...tur jag copierade innan.

Blommis: STOOOOOOR KRAM! *spark på smalbenet åt dr som gott kan ta diskussionen med M* Skönt att han tror positivt om IVF. O bra du fick prata med någon vettig klinik osså.
    O karlar....suck alltså!

Känns nästan som att vi kan ha en kollektiv loppmarknad med våra karlarna Får kanske dock betala för att bli av med dem...så det är kanske inte värt att bli av med dem....

Bruttan: Skaka hand funkade utmärkt! O vadå inte e skönt? Hade inte ens tanken på det när vi hade sex första gången.... tur det tror jag! Hemskt med lastbilsinscidenten....tur det gick förhållandevis ok.

Sonja: Stackars små....låter dock gott med att äta chips mitt i veckan o dricka svartavinbärssaft!

Daa: STOOOOOR KRAM till både dig o din man! Det är MKT känslor i denna barnkarusell...o ja...karlarna är inte de bästa på känslohantering.
    Läste ngt tänkvärt i "Kvinnor är från Venus o män är från Mars" när det gäller män o hantera känslor....de går gärna in i sin "grotta" o bearbetar händelser o känslor....o det bästa man kunde göra var att ge dem tid o när karlen självmant kommer ut ur "grottan" så ska man försöka vara sitt vanliga goa glad jag o inte ta deras "grottvistelse" som en personlig grej att de inte "vill" prata ut om sina problem....de hanterar sina känslor på ett lite annorlunda vis.....utan att vara martyrer.
    Allt är ju olika från person till person...men ja...kontentan..män hanterar sina känslor lite annorlunda (ibland)

Lanovia: Låter som att du har ngt trevligt att se fram emot med maken!

EA: Klart du ska vara med på nästa träff! Får virriga jag be om en presentation igen?!

Villemoa: skulle ju skriva något fint till dig...men ja...säger bara amninghjärna

Foto kommer förhoppningsvis idag...till Blommis. Lanovia, Ninnis o Villemoa! Ska "bara" föra över foton fr kameran....

Hvidis: Tack så mkt för igår o klädlånet! Bellabus lyckades göra ner sig så vi fick låna kläder av E! Helt underbar dag!

• ingenjörsbruden

Faaaaaaaan va ledsen jag e!!!

Tog nu mod till mig o berättade för maken hur jag känner mig....ensamstående mamma o att han inte intresserar sig för sitt barn.

Blev helt tagen igår när jag o Hvidis kom hem till henne o Batman verkligen vill ha E direkt o pussa o gossa med.....faaaan va avis jag blev.....

Berättade det för maken o han fick tokspel!
    Jag e orättvis mm mm.........

• ingenjörsbruden
    Fjällbruttan skrev 2009-10-30 17:43:54 följande:
    Hej...Förlåt om jag förstör frdagsstämmningen lite här.. vill bara skriva av mig lite.Min bästa kompis gjorde ett ultraljud idag för att kolla att allt var bra, det var det inte Druvbörd, dvs, ingen bebis och det som skulle varit moderkaka ser ut som en klase vindruvor, man har högt hcg, magen växer och alla grav.symptom finns.. men inget barn. Hon skulle ha 2 veckor före mig och nu får de inte ens försöka på minst ett år!Är så himla ledsen!! Och så rädd att hon inte ska orka umgås med mig, vilket jag förstår till fullo... BLÄ!!!I övrigt är allt bra! Nästa vecka kommer en byggfirma och fixar la´gårn och ikväll ska jag bara mysa med mannen och lilla vild Kramar till er alla
    Stora kramar!
  • ingenjörsbruden

Hoppas jag med.... för han tog jackan o gick.....smällde igen dörren så lillan hoppade.......

det är därför jag kör martyren....blir ändå inte förstådd.....

Svar på tråden I vått och torrt och väntan