• Daa

I vått och torrt och väntan

*drar skälvande efter andan*
    Jo.
    lanovia 08 skrev 2009-10-26 12:10:50 följande:

Tack, jag var rädd för att det blev för rörigt.Var det denna vecka du väntar indianer förresten?
    Poängen var solklar, tycker jag.
  • Daa

Hinner du "ta en morfar", som Ninnis brukar uttrycka det?

lanovia 08 skrev 2009-10-26 12:12:56 följande:

Jag måste jobba nu, men orkar verkligen itne. Hur 17 skall jag orka med kvällens rep?? bara att försöka hålla i ett instrument känns som en dunderansträngning.
  • Daa

*yrvaken*

Tack för kramar och uppmuntran.

Ninnis: fick inte heller länken att fungera, men jag tror jag vet vem det är du pratar om. Blev så störd när jag läste hennes blogg att jag knappt orkade bli irriterad.
    Hoppas huvudvärken släpper och att ridningen blir kul. *peppar* Får man fråga varför du är sur och frustrerad?

Lanovia: kul att det går bra att spela! Hoppas det går bra ikväll fast du är trött.

Villemoa: kram tillbaka.

Jenny: hur har dagen varit? Känns det bättre nu? *kramar*

EA: träningsvärk efter dans tyder på att man haft en trevlig kväll (fortfarande tacksam över att jag besinnade mig och slutade headbanga i tid när de spelade "Breaking the law" på konferensmiddagen. Skönt att slippa nackvärken dagen därpå )

Ikväll tänkte jag mig aerobics. Har missat tre gånger på raken nu pga förkylning.

• Daa

Aerobicsen var inställd pga sjukdom ikväll. Jag som laddat så mycket. Vilket antiklimax!
    Men så. Genom en serie händelser dök en promenadsugen kompis plötsligt och oväntat upp, så allt löste sig. Fick lite motion och dessutom ett bra samtal.

Villemoa skrev 2009-10-26 21:05:32 följande:
    Ikväll blev min kusin mamma till sitt sjunde(!) barn, nu har hon fem tjejer och två killar En hel innebandy-femma och två avbytare

Hej, Sonja!
  • Daa

Glass är ett ganska bra substitut för en promenad med en god vän, men inte perfekt.
    Du hade gärna fått haka på om du bott liiite närmare.
    *kram*

Sonja68 skrev 2009-10-26 21:20:46 följande:
    Hej Daa! En promenad och lufta tankarna med en god vän är precis vad jag behöver just nu *kollar mig omkring*Nä, fanns ingen i närheten. Kan inte lämna prinsessorna heller,då deras far är på träning. Så jag äter glass!
  • Daa

God morgon!

Ville bara kika in och ge en extra varm kram till Villemoa. Det är helt otroligt hur mycket man kan sakna denna lilla människa som man inte fick träffa.
    Och hur en glad nyhet kan göra en ledsen och ge den där klumpen i magen/halsen/varsomhelst (ja, jag tycker fortfarande att det blir tungt med för många bebisbesked, hur glad jag än blir för de väntandes skull...). *kramar om*

Blomman: gillar också dina mattor och blomlådor.

Hoppas ni får en fin dag, alla.

• Daa

Hejhej.

Så många fina och sanna ord som sagts idag... Nu blir jag tårögd. Igen.

Har funderat kring det där "men jag vet att jag kan bli gravid i alla fall". Jag vet inte om det hade varit värre eller bättre att försöka i ett halvår utan att något hänt istället för som det blev. Men det kvittar kanske egentligen.
    Som Ninnis skrev så lever man ju i sin egen verklighet.

*skrattar åt Hvidis träningsvärk i platysma*

Ninnis: kul att ridlektionen var en hit! Förstår att det känns tungt att maken är borta så länge.

Sonja: hur känns det idag? *kramar*

Lanovia: gulligt av din mamma

Idag känner jag mig skör. Titta på mig för hårt så går jag sönder. Indianerna är (kanske (förmodligen (kanske! (men förmodligen)))) i antågande och jag försöker vara mentalt förberedd på besvikelsen så jag kan hantera den. Hur svårt ska det egentligen vara att ta kontroll över sina känslor?
    Nåjå, det visar sig framöver.

Kramar till alla underbara i tråden!

• Daa

Tack, Ninnis och Hvidis (nu blir jag tårögd och gråtmild IGEN. Vem är det som har tagit över mig??). Ni får gärna hålla tummarna och vissla och allt det ni vill, för det gör jag. Även om jag låtsas förbereda mig på indianernas ankomst.

Hvidis: Stor kram på dig. Det måste väl vara så att han fortsätter finnas i era tankar, fastän ni har en underbar liten lillmuffin. *hjärtar Esther*
    Spräcka ärret i livmodern? *ryser* Nej, har inte provat kopparspiral Hoppas ni hittar en bra lösning (tycker f ö personligen att kondom funkar bra).
    *vill också leka med Bellabus och lillmuffin och mammorna (varför är Sverige så långt, för?)*

Ninnis: jättekram tillbaks!

• Daa

Ninnis, hur har det gått? Har tänkt på dig.

Lanovia: Låter jobbigt. Stor kram till dig. *klappar om och tröstar*

Hej, Ankan! Kul att höra av dig.
    Bekänner mig som ögontjänare också...

Blommis: så gott det låter med de där päronen... *drömmer mig bort från de gråa, regniga och mörka höstdagarna till de där då solen skiner och alla färger sprakar*

Ninnnis skrev 2009-10-27 12:32:22 följande:
    Jag hoppas att det är en liten Baa 2 (B2?) som har tagit över dig...
    Ni är så gulliga att jag blir tårögd igen.
Svar på tråden I vått och torrt och väntan