• Ninnnis

I vått och torrt och väntan

Jenny, det kanske kan vara lättare att få hjälp tidigare om man kontaktar en privat mottagning?

Blev äppelmuffinsen goda? Det lät väldigt gott...

• Ninnnis

Kraaaaam, Ankan! Det är klart att det är en lillanka därinne! Kan du inte få ett VUL så du vet att det ser bra ut?

Hoppas verkligen inte streptokockerna ställer till besvär för er, men om det är så vanligt så har de säkert koll på det. Kram igen!

Ingis, klart du är stolt över Bellabus! Hon verkar vara en särdeles liten duktig tjej. Brås hon på sin mor, månne?

Daa, jag kommer förmodligen också att vara ganska säker på att jag inte är gravid den här månaden, eftersom jag kommer att vara i Oslo och maken i Sthlm de dagarna jag troligtvis har ÄL. Å andra sidan kommer jag inte att testa med stickor, så egentligen kommer jag inte ha någon aning om vad kroppen sysslar med, så jag kommer säkert att hoppas ändå. Det kan ju finnas en mikroskopisk chans... Så jag får nog ta tillbaks mitt resonemang...

• Ninnnis

Nää, fy vad tråkigt Grå Katt! Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, mer än att jag hoppas ni kan hitta stöd i varandra du och maken. KRAM!

För min del verkar det inte vara meningen att jag ska spola äggledarna. Ringde kliniken idag igen och fick veta att de (apoteket) har slutat tillverka läkemedlet man spolar med!? Det har inte heller kommit något annat alternativ, så enligt dem kan man för tillfället inte bli spolad någonstans. Svinittanten skulle ringa upp mig för att diskutera vad vi gör istället, men just nu är jag fed up på både kliniken och min kropp.

Nåväl, hade en mysig start på dagen med en timmes rask promenad med vovven klockan 6. Härligt med soluppång och dimslöjor över fälten... Får fokusera på det braiga istället för det trista.

• Ninnnis

Ja, om det har varit något fel på medlet så kanske det iofs var lika bra att jag inte hann få det innan det togs bort, men det är irriterande att de inte har några alternativ.

Jag kan tyvärr ingenting om varken UVI eller GBS, men Bruttan verkar ju vara lite av en expert

Passar även på att glädjas åt att maken kommer hem i eftermiddag, han hinner hem innan mig till och med. Ikväll ska vi äta skaldjurslasagnen som jag lagade igår (recept från Mikis blogg, för övrigt), det får nog bli ett gott vitt vin till det... Så, nu kändes allt betydligt bättre

• Ninnnis

Bruttan, tips mot morgontrötthet: skaffa hund! Eller, man måste ju iofs stiga upp ännu tidigare, men man vaknar till ordentligt när man tvingas ut på promenad... / Mvh, Morgontrötta Ninnis

• Ninnnis

Jenny, vin dricker jag fram till den dagen jag plussar... Så länge det inte är några stora mängder tror jag inte det är någon fara. Det är nog också lite ett sätt att känna att jag lever som vanligt under tiden, för att inte tycka att jag offrar en massa på grund av något som ändå inte sker. Lite förvirrat kanske, men ni förstår kanske vad jag menar...?

• Ninnnis

Däremot värktabletter med acetylsalisylsyra (?) tar jag inte mellan ÄL och BIM, eftersom de tydligen kan motverka den lilla inflammation som kan uppstå när ägget fäster.

• Ninnnis

Det är naturligtvis inte bra att dricka under graviditeten, men jag utgår från att om jag plussar kommer det inte ha gått så lång tid, så jag tror inte det hinner göra någon skada. Men som sagt, några praktfyllor är det inte direkt tal om Den dagen jag plussar däremot, då är det slutdrucket!

• Ninnnis

*fnissar och nickar*
    Daa skrev 2009-09-17 11:41:32 följande:
    (har inte varit med tillräckligt länge för att veta varför hon är Svintotanten, men min gissning är att det har nåt med hennes frisyr att göra )
Svar på tråden I vått och torrt och väntan