• Ninnnis

I vått och torrt och väntan

Halv tolv... ååhh vad skönt...

Vad trist att det blev fel, Ankan! Jag känner så väl igen det där att komma på efteråt att man skulle ha svarat annorlunda. Men iofs har hon ju rätt i att det kunde bli väldigt fel om hon inte hade "hittat" hjärtat av misstag... Ring BM så fort hon kommer tillbaks!

Lanovia, mina danska arbetstider lyder 7-15 eller 9-17. Jag kan flexa lite när jag börjar 9 eller slutar 15. Eftersom vi har aktivitet i huset dygnet runt har vi alltid en nattvakt, och den av oss som börjar 7 avlöser nattvakten och den som slutar 17 blir avlöst av nattvakten. Lite förvirrande kanske...

• Ninnnis

På ett sätt är det rätt skönt att ha fasta tider ibland, annars hade jag haft oerhört svårt att komma upp i tid...

• Ninnnis
    passionsblomman skrev 2009-09-24 19:54:28 följande:
    Nej då blir det ofrid! Tom min sambo sa i telefonen"Jaså du kommer in på BT nu igen. Ja då är väl allt bra då!"
  • Ninnnis

Personligen mår jag allra bäst av någorlunda fasta tider och jämn dygnsrytm. Tidigare jobbade jag ju som flygvärdinna, då hade jag ingen dygnsrytm överhuvudtaget pga oregelbundna tider toppat med jetlag. Detta gjorde att jag hade svårt att somna, vände ofta på dygnet, hade mycket huvudvärk, ofta trött etc. Under studietiden jobbade jag extra på flygplats, vilket innebar okristigt tidiga morgnar och sena kvällar = sömnsvårigheter och ständig sömnskuld.

Det är först de senaste två åren, sedan jag började på mitt nuvarande jobb med "normala" arbetstider, som jag har kommit in i en normal dygnsrytm. Nu somnar jag utan några som helst problem, och mår mycket bättre rent fysiskt. JAG mår iaf otroligt mycket bättre av att ha regelbundna tider, även om det så klart är skönt att kunna flexa lite. Det diffar ju oftast bara några timmar, så rytmen bibehålls ändå. Men på helgerna njuter jag av sovmorgon, jag är ju trots allt en morgontrött kvällsmänniska...

• Ninnnis

Ja, var är hon?

Fru Bygg, grattis till segern! Hoppas det var en bra match. Jag sitter och håller tummarna för att DIF ska ta ledningen...

Jag har faktiskt varit ganska duktig idag, har både köpt växter till jobbet, tränat (core bosu) och städat. Skönt att ha städningen gjord inför helgen. Nu ska jag ta en varm dusch, sen ska jag lägga mig i soffan och läsa min bok och heja på Djurgården

• Ninnnis

Näää... Jag brukar däremot kolla när fredagsfinalerna drar igång. Har inte riktigt ro att titta varje kväll.

• Ninnnis

För det gick ju bra...

Ninnnis skrev 2009-09-24 20:08:40 följande:
    Jag sitter och håller tummarna för att DIF ska ta ledningen...
  • Ninnnis

God morgon!

Jodå, jag är vaken och har varit på jobbet sen 8 (bara för att jag skrev att jag börjar 7 eller 9 )

Lanovia, jag håller absolut med om att lite flexibilitet är att föredra, så länge man arbetar dagtid och någorlunda regelbundna tider. Däremot är det ibland bra att ha en fast tid att passa för att komma upp, annars har jag lätt för att snooza lääänge...

Vilket gulligt mail! Sådana vänner är guld värda

Jag håller med om att fördelarna med att ha hund vida övergår nackdelarna. Det är ju så goa!

Lanovia, spamma nu fram till inlägg 2200, det kan bli intressant läsning...

Fru Bygg, hoppas förvärkarna lugnar ner sig.

Ingis, skulle du inte ha dator idag?

Nä, allsvensk fotboll vill jag inte prata om idag... *muttrar*

• Ninnnis

Tror inte någon hade synpunkter på att vi skaffade hund, men vi anses nog vara vuxna och förståndiga... eller hur var det nu?

Ikväll ska vi på kalas hos makens syster, och det kommer att serveras SMÖRGÅSTÅRTA! Två sorter! *dreglar*

Svar på tråden I vått och torrt och väntan