Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Nu har vi strosat runt och kollat in vårt nya hood litegrann.

Strax kommer sonen hem och då ska vi dra och kolla vad vi kan hitta i cykelväg. Jag ska nog övertala de ndra att vi äter middag ute på stan också...

• passionsblomman

Ninnis: Stan är nog främst Oskarshamn, Mönsterås är nog mer en tätort tror jag . Det där måste kollas tror jag estämt, för jag vet inte. Litet som tusan är det iallafall.

Vi har kollat lite olika cyklar-jädrar vad dyra cyklar är!

Och så har vi fyndat en begagnad gräsklippare , vilket verkligen var bra för att få av gräset här är helt ödvändigt innan vintern. De förra ägarna hade inte klippt innan de drog och vår klippare var skrot. Så nu är det bokstavligen HÖG tid.

Vi har firat familjens reunion på restaurang. Jag har käkat världens godaste Oxfilé och är mätt så jag vet inte vad.

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2009-09-30 21:41:05 följande:
    Ok, jag har inte så bra koll på någon av städerna, Blommis.
    Inte jag heller!

Jag tvingade familjen att kolla in ett varuhus som har både möbler och tapeter, badrum osv också. ÅÅÅÅH vad mång fina tapeter och bäddsoffor och mattor jag vill köpa! Och armaturer...och öronlappsfåtöljer....

Jag tror jag har en oskrapad Trisslott i plånboken.

*plötsligt händer det*

Eller hur var det?
  • passionsblomman

Fatta vad chockad man skulle bli om det hände!

Jag hade visst tom två lotter, så då måste jag vänta till imorgon så sonen får vara med. Han älskar att skrapa lotter!

• passionsblomman

Morning!

Jag har inte heller sovit bra Daa.... Värdelöst! Man blir ju helt slut i kolan.

Jag tror min sambo försov sig till sin första jobbdag på nya stället...så han är nog inte så nöjd.

Själv insåg jag att jag glömt sonens läsläxa mitt i allt pappakommahemmande, så jag fick stiga upp och sätta mig med honom i soffan och få den gjord i arla morgonstunden.

Men innan det hann jag vara uppe i mörkret för att kissa, och ska man göra sådant där man inte bott så länge är det bättre att tända lampan vet jag nu.
    För i vårt badrum sitter en hylla på ett så dumt ställe, och dess vassa hörn är exakt i höjd med mitt hårfäste. Nu har min panna och den hyllan träffats med resultatet bula för pannans del.

Idag borde jag ta itu med en hel massa papper som ligger. Somligt är dyra räkningar, annat är samtal som ska ringas och ytterligare saker ska skrivas på och postas, eller fyllas i och postas.

VAAAAAAD sådant är tråkigt!

• passionsblomman

Jag vet precis hur du håller på när du inte kan sova Daa, jag är sådär sedan barnsben och bara inte sover ibland. Min hjärna saknar en Off-knapp brukar jag säga och hamnar ibland i friläge liksom.

Jag har betat av så många inbetalningar att det krympt nåt alldeles hemskt på kontot där det nyss fanns en massa pengar efter vår försäljning. Nu är ett gäng flyttrelaterade grejor plus alla andra räkningar inklusive slutbetalning på en del som släpat inbetalt, så sanningen om saker och tings tillstånd är nu uppenbar. Vi blev inte rika och välbärgade av att sälja stuga och köpa sagohus. Fast det visste vi ju. Men här tror nog alla andra att det är helt annorlunda...

• passionsblomman
    Daa, ja visst blir man irriterad! man vill ju nästan väcka karln så det åtminstone blir rättvist!

Ninis, du anar inte hur glad du ska vara att du inte upplevt den där sömnlösheten! Man får tuppjuck!

Och jaaaaa, jag är rik i övermått på mycket annat än pengar!

Sa hon som just ringt och ändrat adressen för Postkodlotteriet.
Svar på tråden I vått och torrt och väntan