Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Blommis, jo jag vet. Det är det enda förståndiga. Är så skönt att kunna vara tyst och slippa retet i halsen som kommer när jag pratar. Men känns ju inte bra när det finns att göra. Men inget jag kan göra något åt.

• lanovia 08

Så sant som det är sagt. Amen.

passionsblomman skrev 2009-09-30 11:32:24 följande:
    Nä jag vet, sådär är jag också, men man måste inte ens inärheten av så mycket som man tror ibland.Vi lever i en duktigehetsera som är helt galen och går med dåliga samveten SÅ i onödan många gånger.
  • lanovia 08

Jag har mailat barnmorskan men inte fått något svar ännu. Vet inte riktigt hur jag skall tolka det. Hon jobbar inte heltid så när jag skickade i torsdag fick jag ett svar om att hon var ledig men skulle återkomma till jobbet på måndag. I måndags tänkte jag att hon nog bara inte hunnit med att svara. Igår började jag undra. Och idag kan jag ju egentligen inget säga eftersom jag inte kan kolla min jobbmail...

Skall snart ta en LUGN promenad i solen in till Bokia o se om Att föda finn där. (kanske slinker Camilla Läckbergs nya bok med också )

Fru Bygg skrev 2009-09-30 11:33:27 följande:

Hur har det gått med aurorasamtalet förresten? Har du pratat med barnmorskan?
  • lanovia 08

Hej Daa. Tänkte på det förut, tur att jag är ledig idag annars hade jag varit chanslös att hinna med er här. Fast iof hade inte jag varit ledig hade väl nästn 1/3 av inläggen inte skrivits. ;-?

• lanovia 08

Öhh.. hade ju iof tänkt skriva lite mer till Daa, men var snabb att trycka på sänd. Och nu har jag tappat vad jag skulle skriva.
    Hoppas indianerna kommer som de skall nu. Eftersom du hävdar att det inte är någon idé för oss att hoppas denna månad...

• lanovia 08

Smsa Ingis. Hon lever och har det bra, dock utan dator och saknar oss. Bellas magont verkar blivit bättre. Hon sover bra på nätterna. Utvändigt saknas nu bara tegel på huset.
    Hon hälsar till alla.

• lanovia 08
    jag är på riktigt gubbuppfinnar humör idag.
    Ninnnis skrev 2009-09-30 11:50:23 följande:
    Nä, det är ju sant... ;-? är ännu8 en ny gubbe... Blinkar-men-är-lite-tveksam-gubben?lanovia 08 skrev 2009-09-30 11:46:57 följande:
  • lanovia 08

Låter som bra plan för dagen.
    Cykla är bra, både för hälsa och miljö. två flugor på smällen.

passionsblomman skrev 2009-09-30 11:51:27 följande:
    Jag ska fråga min sambo om han har lust att hänka på en prommis i det där strövområdet vi har runt knuten.Sedan ska vi se om vi kan hitta en affär där de säljer cyklar häromkring. För han har satt sig i sinnet att han ska börja cykla till jobbet. Vilket verkligen vore väldigt bra om han sätter i verket.
  • lanovia 08

Makens favvouttryck det där.
    passionsblomman skrev 2009-09-30 11:55:48 följande:
    På smällen är också bra! Det kan JAG gärna boka in...lanovia 08 skrev 2009-09-30 11:52:30 följande:
  • lanovia 08

Sådär då har jag hunnit slappa lite i soffa plus promenera in till bokaffären. Hade inte Att föda, så den får jag beställa över nätet. Däremot hade de Läckbergs nya så nu skall jag snart stänga ner datorn och lägga mig och läsa en stund.

Ninns, trevligt med vinfynd.

Fru Bygg har inget förslag så här direkt nu.

Nej nu har jag hur boken ropar på mig.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan