• Ninnnis

I vått och torrt och väntan

"God morgon" klockan halv tolv? Märks att jag tog sovmorgon idag...

• Ninnnis

Daa,

Vad kul med friggebod! Är "boda" dialektalt, förresten?

Maken spikar och målar den sista panelen på övervåningen som ska renoveras, jag röjer i landet och ska snart ge mig på äppelträdet. Vovven sover i solen. Men först ska jag förbereda lunch. Det blir stekt bratwurst, mums!

• Ninnnis

Hej Sonja! Kika in så ofta du vill

Tack för förklaringen, här i söder heter det "en bod"

Hoppas du har en mysig helg med tjejerna!

Nu ska jag ut på långpromenad med vovven (som ligger här i mitt knä och skäms, eftersom han stack iväg innan och inte kom när vi ropade...)

Kram!

• Ninnnis

Hej Ingis!

Vad skönt att det börjar hända grejer med huset! Blir det inflyttning i januari?

Vi har en klotgrill från Weber, den är faktiskt jättebra. Den har ett överdrag också, så den kan stå ute i ur och skur.

Varför vågade inte mormor fika och hålla Bellabus?

Nu ska vi äta köttfärslimpa och mysa i soffan!

• Ninnnis

Förresten, Ingis & Hvidis (och andra som befinner sig i närheten), kan vi inte ta en fika så snart ni orkar och vill? Vill träffa er och era små prinsesor

• Ninnnis

God morgon!

Jag har messat med Blommis Hennes internet ta 4-6 veckor att flytta, men hon ska aktivera mobilt internet så fort hon hittar simkortet... Flytten har inneburit blandade känslor, hon har gråtit massor, både av trötthet, ont i koppen och avsked. Men allt har gått bra och lite i taget ska detta bli hemma, skriver hon. Hon hälsar bamsekramar till alla!

Själv är jag sjuk, sur på maken och trött på tillvaron. Hoppas ni andra har en bättre måndag än jag...

• Ninnnis

God morgon!

Tack för kramar igår. Det var egentligen mest småtjafs med maken, men ibland rinner det liksom över... Bihålorna har blivit bättre, så nu är jag på jobbet igen och maken och vovven är på väg till Sthlm. Ordningen återställd alltså Lite trött på tillvaron är jag fortfarande, men det går nog över.

Lanovia, ta emot all hjälp du kan få! Det är klart att det är skrämmande med förlossning, det är ju inget man gör på en kafferast (de flesta av oss, iaf ). Hoppas du snart kan se fram emot barnet och födseln också. Kram!

Ingis, pussa Bellabus tillbaks

Hvidis, klart det kan bli lite mycket för Miss Muffin med kalas och massa nya människor. Hoppas det gick bra när ni var ensamma

Ankan, för små jeans gillar vi! Men jag hade ändå tjatat till mig ett VUl om jag var dig. Inte för att något är fel, utan bara för att få höra (och hjärta) det lilla hjärtat

Daa, god morgon! Tur att det finns fler än jag som är på jobbet klockan sju ibland

Bruttan, vilka fina smeknamn Har du mått så illa med någon av tjejerna? En liten kille i magen, kanske?

Villemoa, skönt att illamåendet lagt sig. Hoppas tiden fram till UL bara rusar iväg!

Hmmm, vad var det mer jag skulle kommentera...

Fru Bygg, välkommen hit och grattis till prinsessan i magen!

• Ninnnis

Daa, förresten, det är helt ok att du säger "boda"

Lanovia, är det 4 oktober ni pratar om? Då är jag i Oslo...

• Ninnnis

Alltså, JAG hade inte gillat om MINA jeans var för små, men i ditt välsignade tillstånd gillar vi det...

Ninnnis skrev 2009-09-22 07:21:41 följande:
    Ankan, för små jeans gillar vi!
  • Ninnnis

Ja, jag flyger till Oslo efter jobbet på fredagen och kommer hem söndag kväll. Ska hälsa på en av mina bästa väninnor (som är ganska nygravid) så det ska bli jättemysigt. Fast typiskt att det krockar med din Malmövisit...

Svar på tråden I vått och torrt och väntan