I vått och torrt och väntan
Deal på att du har helt rätt. Men kommer nog få jobba lite med mig själv innan jag lyckas med det på permanent basis.
Deal på att du har helt rätt. Men kommer nog få jobba lite med mig själv innan jag lyckas med det på permanent basis.
Vad fasiken!!! Varför skall ni alltid lyckas genomskåda mig??
Det där är ju en stor anledning till att jag inte vill tillbaka till barnmorskan och prata om det för att jag itne vill börja gråta hos henne igen.
Fru Bygg skrev 2009-10-01 13:55:38 följande:
Ja vad gjorde jag utan er. ♥
Och då är det jag som tillrättavisar dig.
Fru Bygg, ja man har nog fått höra alldeles för mkt om skräckförlossningar. Det verkar vara kvinnors stora glädje att tala om hur mkt de har spruckit, hur länge de fick ligga med värkar etcetc. Sådant som man just nu inte uppskattar att behöva lyssna på.
Någonstans försöker jag intala mig att om förlossningarna är så fruktansvärda som "alla" säger så skulle ingen ha några syskon. Eller så är man bara väldigt bra på att förtränga mellan varven.
japp världens bästa man har jag ju! Så med honom vid min sida kommer det gå så mkt bättre.
Och som du säger många har ju bra förlossningar.
Japp det blir till att prata med barnmorskan. Maken skall med också så jag har någon att hålla ihand.
Det är sådant som dina kompisar säger som är så bra att få höra. då kan man nästan tänka positiva tankar om det.
Vad sönt!
Ja vi har tur som lever här. Tänk om man hade bott i ett land där kvinnan går ut ibushen och trycker ut barnet själv. Då hade ingen brytt sig om min rädsla.
Ohja tänk när man få hålla bebisen i sin famn. ♥
haha... är du säker på att det inte är du som kutar i trappan Blommis??
Villemoa hur mår du nu?
Tack alla för era kloka och tröstande ord. Jag vet ju hur rätt ni har är bara så svårt att få fram de tankarna när det gäller en själv.
Daa, Marklunds nya?? Vad har jag missat nu?
Risotto är så gott. Ett tips från mig är dock att skippa parmesanosten. Risotton blir enligt oss mkt torrare och inte lika god med den. Men "alla" andra har ju i det så vi kanske är fel ute.