Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Ingis: Alla TUSEN pussar tillbaka!
    Inte konstigt att lillbusan får lite magknip ibland om han drar i sig mat så som du beskrev förut!

Hvidis, vad kul att se dig också! Och värst vad snabba ni båda var att skutta ner i sänghalmen igen då!?!

Varför ätr jag inte förvånad när det nu är du och Ingis jag pratar med...

Bruttan, det verkar nu som om cirkulationspumpen varit avstängd, så nu är den PÅ och pinnarna på elementen i tornrummet är utpillade så det BORDE bli varmt där småningom, men än är de kalla.

I det nedre tornrummet däremot har ETT av de två elementen blivit varmt nu.

och i hobbyrummet med.
    Men i vårt sovrum har det inte hänt mycket. Inte på endera fronten.
    Det var bara 15,6 grader där nu (vi har ju stängt in dit för att slippa katter i sängen)

Den termostaten har sambon iofs inte pillat på än, så det kan ju ordna till sig.

För övrigt har vi STÄDAT idag. Det är en hel del här som inte är så välstädat sedan förra ägarna, så nu när man ska göra fint får man liksom ta det bitvis och lite extra. Idag har jag tex torkat alla dessa spegeldörrar vi har på övervåningen-trasan blev helt svart fast dörrarna är vitmålade...
    Samma sak med trappen, inen har torka själva såarklådorna eller de höga listerna på sidorna där på länge.

Hittade tre gardinlängder som jag trodde attjag hade givit bort, *jätteglad* så nu finns det gardiner i nedre tornrummet. Och bara där.

Nu är här iallafall såpass rent att det går att börja plocka upp grejor, vilket blir morgondagens projekt.

Ingen verkar vilja ha våra kattungar förresten...

• passionsblomman

Hej i tråden!

Lanovia: Ja lite duktiga-och lite lata har vi varit.

Igår blev inget uppackat fast det skulle. Det är en del meck med detta med vedpannan och alla element, så igår blev det mest det.
    Dessutom var jag på rent överjävligt humör igår. Jag misstänker indianer i faggorna,. Jag hade kunnat kasta porslin eller nåt.
    Inte ens skriva på BT var intressant. Jag läste, men hölll klaffen. Jag hade ändå bara en massa irritation att komma med. Som jag inte ens kunde motivera, så igår var man ingen rolig familjemedlem. Fast grejen är ju att man måste ju få finnas även de dagarna.

Natten mot lördagen fick jag jordens migränanfall. Jag kom på sedan att kombinationen massaebehandling och sedan rödvin inte var så himla genomtänkt. Jag får IBLAND migrän och IBLAND får jag det av rödvin, vilket bidrar till att jag är en mycket måttlig rödvinskonsument. ETT glas drack jag, ändå katastrof.

Därmed gick ju halva lördagen tvärbort, så städningen skedde senare delen av dagen och igår skedde inte så mycket mer än elementfix och så var hela familjen på innebandyn.

Och NU mina vänner, var det plötsligt lite fler grabbar i min sons ålder där! Närmare bestämt BÅDA de andra som går i hans klass och så några till ur klassen under.

Han ska leka med en kille imorgon efter skolan och det är härhemma hos oss som gäller.

Ikväll är det handboll för de där lite äldre killarna som inte bara går i Handbollsskolan utan som börjat träna mer lagmässigt.
    Det är där tränaren sa att han får haka på om han vill. Så vi ska dit och kolla läget ikväll. Sonen säger att"det är lite pirrigt att åka dit mamma och jag vet inte men jkanske vill jag bara titta på"

Nu hoppas ju jag att jag känner min pojk väl nog och att jag har rätt när jag tror att han kommer att vilja spela och att han kommer tycka det är kul och vilja vara med även i det laget, plus handbollsskolan.

• passionsblomman

Ninnis: Han tycker iallafall att det mesta som innefattar en boll och springa hit och dit är väldigt roligt. Och då tycker JAG att det är väldigt roligt också.
    Något mått av talang har han solklart, för jag ser att han liksom "läser" vad som händer och lyckas placera sig så han kan genomföra sina planer så att säga. Han hittar både medspelare att passa till och skottchanser. Dessutom är han kvick som attan och väldigt "springvillig" (det finns ungar som smiter iväg på extra drickapauser HELA tiden...)

Enda smolket i bgaren är att han har tendenser till ansträngningsastma. Två ggånger har han fått rejäla känningar att han inte får luft och ett par gånger till har han hunnit hejda sig INNAN det blir såpass stark reaktion.

Ska ta det där med skolsyster och se till att få en remiss så vi kan få Ventolin eller vad det nu kan behövas. Det händer bara när han kutar så han nästan spränger sig.

Mitt humör är helt ok idag så nu kan man vara i närheten av mig utan att få skäll.
    Massage har jag fått på morgonen, så jag är sådär mosad som man blir då, men jag har ju gett mig den på att ta mina muskleknutar och spänningar på allvar den här gången och inte bara lite nöd-massage.

• passionsblomman

Daa, ja visst ÄR det! Det är som att någon annan, illasinnad obekant person tagit över ens kropp och plågar en med sin envisa närvaro. Värdelöst!

Ta du och smit lite tidigare om du har möjlighet. Måndagar kommer det fler av...

• passionsblomman

Jag borde en massa skaer idag.

Jag har lust med...inget.

Ett exempel är att jag borde ta fram den där övningsboken jag köpte för dyra pengar när jag anälde mig till högskoleprovet.

Usch! Det där högskoleprovet kommer att bli en knäck för min självkänsla.

• passionsblomman

Ninnis: 24/10 är provet. Mycket hög tid att kika i den där boke alltså...

Jag har inte alls kollat ÄL den här månaden och faktiskt brytt mig minimalt i vilken dag som är vad. Och minimalt har det också varit med umgänge. En stackars liten chans finns väl OM det skulle vara så att jag haft väldigt sen Äl, men det vore ju närmast en chock, nu när siktet börjar verka sak ställas in på IVF istället.

Jenny, ja, här har det handlat mycket om att fatta vilka grejor som hör ihop med ad och vilka inställningar det ska vara på olika rattar och vred och vad mätarna ska visa. Systemet är inte nytt precis...
    Det BÖRJAR vara värme på i de flesta av elementen nu, men inte alla....

• passionsblomman

Exakt! Man skäms och är arg samtidigt.!

lanovia 08 skrev 2009-10-05 13:07:52 följande:

Det är det värsta som finns. Man hör hur hemsk man låter när man öppnar munnen, men det finns liksom inget sätt att kontrolera den där ailen som tatt över. Huvva! Skönt att det är bättre idag.
  • passionsblomman

Fler trevliga luncher åt folket!

lanovia 08 skrev 2009-10-05 13:12:26 följande:
    Tycker det var längesedan vi stod med huvudet i sanden och visslade?? Nu har jag varit hemma och hunden o ätit lunch. Blev dock väldigt lite fokus på hund och mat. Mannen kom hem en sväng också. Ovanligt trevlig lunch det här....
Svar på tråden I vått och torrt och väntan