Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Jag kunde inte hålla mig borta från datorn så länge. Är nog bra att jag får jobba lite imorgon.
    bara jag orkar men det måste jag vill inte att kollegan skall behöva ställa in sin lediga dag.

• lanovia 08

Tack.

Ja det är synd att du inte kan på söndag.
    Men ni kanske kommer till Göteborg snart igen???

Ninnnis skrev 2009-10-01 16:50:53 följande:
    Ooohhhh vilken fin mage du har fått, Lanovia! FY vad tråkigt att jag inte kan gnugga den på söndag...
  • lanovia 08

Nej ni måste jag tillbaka till maten innan köttet blir helt bränt.

• lanovia 08

Godmorgon, då var jag tilbaka på jobbet.
    Säger som Daa vad skönt det är när man fått sova ordentligt en natt. Jag blev förvånad när klockan ringde imorse, hade sovit hela natten utan att vare sig hosta eller behöva kissa.
    att jag sedan var helt igentäppt imorse är en bagatell det var bara att hosta och snyta sig tills allt lossna. jag fick ju sova.

Villemoa, klart det känns när du får se en liten bebis. Det är skumt när glädjen och sorgen blandas så. Men Blommis skrev det så fint!
    *kramar ordentligt* Vi finns här i tråden för dig!

Ja fy för den dåliga statistiken. Visst säger statistiken även utanför denna tråd att det är 50% som slutar i MF??? men fasiken den siffran behöver väl inte drabba oss här??? :-3 :-3 :-3

Blommis, vad underbart att få se sonen så glad på handbollsplanen. Förstår om det är värt att köra honom dit. Sedan kanske det går att lösa med samåkning med andra barn? Det är bra att du låter honom sysselsätta sig med idrott, så han inte blir en av alla de barn som hänger på gatan och inget har att göra. Blir så ledsen (och arg! ) varje gång jag ser dem. Var finns de vuxna?

Fru Bygg synd att du inte hann läsa tipset om parmesan, testa det nästa gång.
    Hoppas du får en sista bra dag på jobbet och njut av ledigheten sedan!
    Vilken är Marklunds nya bok?? Kan inte släppa detta måste ju veta om jag skall springa till bokaffären snart igen.

Ankan vad bra att första dan på jobbet gick så bra!

• lanovia 08

Bruttan din effekt av postafen låter inte helt bra.

• lanovia 08

Imorse insåg jag hur jobbigt det måste vara när ens bebisar har ont i magen (eller på annat vis mår dåligt).
    Våran hund hade ont i magen och vägrade äta. Vi snackar nu om en labrador som ivanliga fall skull kunna käka upp hela huset om hon fick (tro mig hon har försökt vi fick lappa ihop våran lägenhet när vi flyttade). Imorse lät det dock förfärligt om magen och hon vägra gå inärheten av skålen. Istället låg hon och tittade på oss med världens mest sorgsna ögon och bara bad oss om hjälp. Vad gör man???
    då tänkte jag fy fasiken när det är ens bebis.

• lanovia 08

Fru Bygg, aha är det den gamla dängan du menar! Nja den är väl inte jätteny. Iof Marklunds nyaste (vad jag vet) men det är typ 1 år sedan jag läste den.

Ninnis, ingen dålig start på dagen. Du fick inte se the MR?

• lanovia 08

Var fjärde, så var det ja, det är en siffra jag känner igen bättre. 50% var att ta ifrån min sida.

• lanovia 08

Nu har jag förresten lugnat mig lite vad gäller ilskan mot Fru Byggs JUBELIDIOT till kollega. Jag blev så sur när jag läste det förut att jag inte ens klarade logga in, än mindre skriva något vettigt.
    MORR!
    Men Bruttan kom ju med några bra förlag!

Bruttan vad får du för tabletter, postafen kan det väl inte vara?

Svar på tråden I vått och torrt och väntan