Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Tack! Bara ingen tror att jag inte älskar min mamma eller att vi har en dålig relation...för så är det verkligen inte. Men som sagt, i mötena med de närmsta kommer allt möjligt fram ibland. Jag har ju vuxit upp med mamma som den som ensam fostrat oss, och älsta dottern är jag ockås. Det har gjort att man är nära på gott och ont liksom.

Villemoa skrev 2009-10-14 20:23:33 följande:
    Jaa du Blommis, mammor är ett kapitel för sig ibland. Skriv av dig du bara, förstår precis vad du menar. KRAM till dig! Ankan; vad mysigt med UL!
  • passionsblomman

Ja, hon överväger det absolut. men samtidigt vet jag att är det någon som avskyra tt flytta så är det hon och hon avskyr det så till den grad att bara att se alla våra kartonger fick henne att tveka. Det är inte så länge sedan hon skilde sig och blev tvungen att flytta. Det är inget hon gör igen om hon inte vet ad det är hon vill.

Men hur hon än gör har hon hjärtat på fler än ett ställe, och det kan smärt mer än d e flesta förstår.

men mycket möjligt att hon väljer flytt. Fast jag tror nog ändå att det isåfall borde vara en process på ett par år. Men man vet aldrig.

• passionsblomman

Okej, nu är det så här att detta kan vara ungefär det bästa Ninnis någonsin skrivit Lanovia!

Jag tycker du ska kopiera in den texten i ett Worddokument, ändra texten till STOR och FET och dra ut den på skrivaren och sätta upp den på väggen!

Ninnnis skrev 2009-10-15 11:45:59 följande:
    Det är väl klart att det inte är någon fara! Medicinerna är ju testade, testade och åter testade för att komma fram till att de inte är skadliga för fostret. Du om någon vet ju hur omfattande kontroller och liknande inom läkemedelsindustrin är. Låt inte din svärmor förvandla dig till en ovetandes, osäker och orolig liten flicka, när du i själva verket är en kunnig, upplyst, förståndig och självständig kvinna! Kraaaaaam
  • passionsblomman

Andbeyond: heeeeeeej vännen!
    Jag har känt på mig att du nog kanske varit lite låg...
    Om du vill prata får du gärna ringa, eller inboxa, eller prata av dig här såklart. Jag finns både i luren, i brevlådan och i tråden!

Om du vill komma ifrån allt ett tag får du gärna komma hit!

• passionsblomman

Bruttan: Usch ja! Lite distans kan ibland vara direkt hälsosamt. Kan inte hjälpa att jag blir nyfiken på vad han gjort egentligen...
    Hursomhelst så är det säkert bra för honom också att komma iväg på jakten och så har ni kanske lite av ett nytt blad när han kommer hem.

Din pappa låter som min svärmor. Hon hade gärna skickat med halva deras hem nu när vi flyttade. Vi hade ju grejor där och jag fick fasen fysiskt hindra henne från att stoppa dit saker som inte alls är våra. Likförbannat hitar vi kartonger som HON packat och skrivit sambons namn på och i dem ligger en hel del av hennes tre barna saker. Mycket av det är INTE sambons.

Och NEJ tack vi vill inte ha dina växter och inte den gamla soffgruppen heller....!!!

Öht sa jag vid ett tillfälle för åratal sedan till sambon: "Märker du inte att det som låter som så jääääkla snälla erbjudanden av dina familjemedlemmar i själva verket är ett sätt för dem att bli av med sin gamla skit utan att behöva vare sig hyra förråd, ställa till med loppis eller köra till tippen?"
    Det hade han inte märkt, men se-där tändes en luma och numera har även han insett att det kan vara bättre för oss att säga nej, och att "gratis" inte alltd är så himla bra.

• passionsblomman

Hvidis: Ester!!! Oooh vad fint!

Jag vet PRECIS hur du _inte_ har sovit inatt...

Massagen hjälper men jag får tillbaka värken i axeln direkt jag gör saker, som när jag strök gardiner häromkvllen eller jag sitter länge vid datorn.

Hon säger "det här kommer att ta tid för du har så oerhört högt påslag i din muskulatur"
    Bindvävsmassagen är ny för mig och jag kan ibland känna att den kanske är slöseri på tid, för ajag är ju van vid knådandet som känns liksom, men hon hävdar bestämt att hon kommer mycket längre med att kombinera massagen med bindvävsditon.

Däremot har jag så jädra ont i mina knän också nu, så jag får nog ta tag i hela alltihopa och kolla leder och sådär. Det finns gott om ledbesvär och reumatism och skit i min släkt.

Ska söka upp en sjukgymnast också. Vi gjorde slag i saken och köpte det där kombinerade gym/badkortet för två så nu måste jag ju börja styrketräna, men eftersom jag har sådan värk vill jag få hjälp med ett program som kroppen håller för.

• passionsblomman

VET ni vad jag gjort idag då?
    Jag har ringt den privata gynmottagningen i staden nära oss och pratat med en jättetrevlig sköterska. Jag har fått tid den 27/10 hos dem och har även ringt Sophiahemmet och sett till att de skickar alla mina journalkopior så vi slipper börja från noll.

M på kliniken blev förresten jätteglad att höra av mig och var så gullig så jag fick lite hemlängtan.

Det är visst Linköping som är närmsta IVF-klinik ifall det nu är det som blir nästa steg för oss.

SKÖNT att ha tagit tag i den här grejen igen. Så får vi se vart det bär hän.

• passionsblomman

Min son är sjuk och hemma från skolan och idag går vi båda i pyjamas fortfarande...

Jag håller nog också på att bli förkyld känner jag . Nyser och nyser. Det är nog en del i vafrör jag haft så mycket huvudvärk.

Ninnis, hur har du det med din huvudvärk idag?

Svar på tråden I vått och torrt och väntan