I vått och torrt och väntan
Inte nog med att indianjäklarna är allmänt ovälkomna.
De gillar kaos och oförutsägbara finter också!
Inte nog med att indianjäklarna är allmänt ovälkomna.
De gillar kaos och oförutsägbara finter också!
*skyndar mig för att hinna först i kramkön så jag inte missar snabbisen!*
Daa: nejdå, det var bara ett allmänt ogillande av indiener och deras tilltag. Å allas våra vägnar.
Nu är jag jätteglad igen!
Vi har alltså varit på Pojkar-99/-00 och deras Handbollsträning.
Min son hade ju siktat på att titta på, men SÅKLART var han med och dessutomverkar tränarkillarna hur bra som helst. En av dem tog genast med sig min son och gick igenom regler och linjer och övade lite med honom helt enskilt. Sean var han med och fullt ös gällde.
Efteråt råkade det vara föräldramöte, så vi fick tillfälle att träffa andra och fråga och få info också. Mycket positivt.
De vill börja med stängd/sluten täning sa de, för en del av barnen har väldigt svårt att hålla fokus på träningen med föräldrear på läkaren.
Så, för att kolla lite vad man själv kan roa sig med under tiden så gick vi till badhuset som ligger precis intill. Glad överraskning nr 2: det är JÄTTEFINT i det badhuset! Och man kan köpa ett årskort för två pers som gäller för fritt badande och relaxavdelning PLUS gymet om man vill. Till sonen kan man komplettera med ett 20-klippskort tex, och då badar han för 25kr/gågen.
Det innebär att vi om vi vill kan pröjsa 5500 kr och då kan hela familjen motionssimma, äventyrsbada och relaxa och dessutom styrketräna precis hur mycket vi vill i ett helt år. Det tycker jag var ett bra pris om man ser till vad entré till sådana bad vanligtvis kostar, för att inte tala om vad gymkort kostar!
Jag har ett ...omväxlande humör idag.
Inlägg 4020 i tanttråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Hihi! Det ÄR ju faktiskt en badhall på riktigt-anläggningen är allt-i-ett så att säga, så motionssim och äventyrsbad är inte igång samtidigt. Alltså är det en badhall vi har i närheten!
Oooh, det finns så många deckaförfattare att samla på sig!
Nu kommer jag knappt på vad de heter ens, men jag vet att det är många, för jag bar alla kartongerna nyss...
Jahapp, då har vi bränt lite mer pengar...
8 vinglas, 6 gardinlängder (räcker till 2 rum), 1 tvättkorg, 1 bäddmadrass till ena gästsängen, och så 6 badlakan.
Där rök några tusenlappar till. Fast allt är ju sådant vi faktiskt behöver.
Hihi, det där låter rätt roligt: "Jag har varit ledig så jag har inte haft tid att sitta vid datorn..."
Det är en del jobbsurfande i den här tråden.
När jag väl får ett jobb igen lär jag försvinna helt nästan, för på arbetstid är det helt osannolikt att jag skulle kunna hänga med er.
Fru Bygg: du får försöka lova att logga in och säga "Nu åker jag" när det är dags, så vi slipper oroa oss!
Lanovia, jag är helt övertygad om att du kommer hem från Aurora-snacket imorgon LÄTTAD och glad. Det räcker att du oroar dig för förlossningen, oroa dig nu inte för samtalet som ska hjälpa dig att inte oroa dig också!
Det där med föräldradagarna är så himla individuellt-en av anledningarna att jag är starkt emot att allt ska delas hälften/hälften för övrigt.
Jag hade ju min depression och var lovad ett eget rum där även sambon fick sova kvar. För mig var det en livlina för jag var så trasig inombords.
Idag undrar jag om jag inte nästan hellre skulle vara lite ensam och att han åkte hem och förberedde lite hemma istället. (vår stuga var tex helt utkyld när vi kom hem med lilla bebis den gången)
Sedan är jag inte alls så säker på att alla pappor med nödvändighet verkligen bara vill få vara med bebis så mycket de kan sådär i början. Faktum är att mnga tycker det är ganska skönt att också få åka ifrån lite och göra "normala" saker, vilket jobbet ofta representerar. Lite andrum från hela den här bebisvärlden där de ofta känner sig en aning överflödiga/osäkra/bortkomna,
Åtminstone bland min sambos vänner och jobbarkompisar så tycker jag mig förstå att många av killarna liksom hämtar kraft i att få åka och jobba. MEN de kan ju likaväl känna att de inte vill lämna sin lilla familj en sekund mer än nödvändigt. OCH alla förlossningar är olika, bebisen som kommer mår olika och beter sig olika. Mamman mår olika allt från familj till familj.
Ingen annan kan resonera sig fram till hur ni ska ha det än just ni.
Jiiiises, vilket långt inlägg det råkade bli!
Ingis måste komma tillbaka så jag inte blir så ensam om maraton...
Jag saknar OCKSÅ båda de nyblivna mammorna så MYCKET i tråden.
fast jag vet mycket väl vad de gör istället för att hänga här.
Och det vore ju förövrigt hemskt om de en dag sa "jooo lille vän, jag missade tyvärr en hel del av din barndom. För jaf var nät-missbrukare då och tillbringade all min vakna tid på BT och såg inte så noga vad du hade för dig. Det ångrar jag idag men är inget jag kan göra åt"
Hejja Jenny med allt skapande! Hoppas du får sälja också!
Ninnis, är det på lördag dansk-matchen är?
*hoppas hoppas att den går på någon kanal JAG har*
Och nejdå föralldel, jgag är inte ett DUGG avundsjuk på dig som ska se den live.
*klipper av grenarna på långnäsan med floristsekatören*