I vått och torrt och väntan
Hej på er!
Sonja: vad de missade! Men nu verkar lilla Katja ha blivit ordentligt undersökt iaf. *kramar om er*
Bruttan: bra jobbat idag Ååh, vilket segt illamående för dig.
Lanovia: jobbigt att du är så trött. Fint sagt av maken om er som det oslagbara teamet. (*host* har f ö inte heller sett ett avsnitt Karl-Bertil Jonsson i sin helhet Men vad ska man göra när Kalle Anka prioriteras?)
Ninnis: oj, tuff kväll! Så kan det bli... Bra jobbat iaf.
Blommis: bra jobbat du också, i brudöverlämningstråden Frestas ibland att lägga mig i där, men hinner inte med i svängarna...
Vi har ett arbetsmiljöproblem här. Två som jobbar nära varandra kommer inte riktigt överens. Igår gick en av dem hem för hon mår så dåligt (är hemma idag också). Idag har den andra gråtit för hon fick höra på avvägar i morse (!) att det var pga henne som kollegan gick hem igår (rörigt förklarat: skyller på att jag är hungrig ) och tror att alla vi andra har utmålat henne som boven i dramat. Nu har jag hört bådas versioner och hobbypsykologiserat ihop nån sorts diagnos, inte helt överraskande: bristande kommunikation, förhastade slutsatser, antaganden som görs till sanning samt människor med två olika personligheter som ska jobba tillsammans på en liten yta. Kanske även lite ovilja att se sin egen del i att det blivit frostig stämning.
Vet inte riktigt vad jag ska göra härnäst. Om jag ska göra nånting annat än att vara trevlig mot båda, inte ta ställning för någon och avvakta chefens drag. Kanske skicka ett hejsan-sms till hon som är hemma?
(plötsligt kommer arbetskamraten med "Chattis"-sången och tvingar mig att sjunga med. Han har även utvecklat texten en hel del. Kan inte låta bli att skratta )
*vinkar till alla*
:-P