Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Ankan, skum dröm. Jag drömde någon gång i början att jag fick hundvalpar. Var också helskumt, vill minnas att hvidis också drömt om kattungar???

Hvidis skumt med våra mobiler jag fick ju ditt sms men ingen bild. Får se om Ninnis kan rädda mig med en bild???

Fru Bygg vad duktig du är. Men en sak förstår jag inte, fryser du in chokladbollarna? har aldrig hört någon som fryser dem förut. Men egentligen why not?
    Jag bakar just nu drömtårta åt maken som han skall ha med sig till jobbet imorgon. Han försökte säga att jag inte behövde, han kan ju gå till ett bageri istället, eller ev baka själv men det lät han inte så sugen på. Så nu bakar jag snällt.
    Sedan funderar jag på att göra lite äpplepuré åt spillevinken. Kan ju inte göra äpplemos åt mig själv av alla äpplen och när man väl kan börja ge barnet smakprov borde väl äpple vara bra, eller? Är säkert för sött eller ger barnet ont i magen eller något annat jag missat....

Ninnis på din fråga om hur länge jag jobbar.
    Jag jobbar genom konsultföretag och det uppdraget jag har nu går ut i slutet av året. Så efter det kommer jag nog inte få något nytt uppdrag. D.v.s jag får gå hemma med lön eller hjälpa till på kontoret. Sedan planerar jag som läget är nu att gå på mammaledighet 18 januari.

• lanovia 08

Hvidis hur går det att vara själv?

• lanovia 08

Attans!!!

Hvidbrud skrev 2009-10-08 21:46:34 följande:
    Ninnis: Du fick 2800inlägget! Lanovia, du missade det med 1!
  • lanovia 08

Ninnis tack för att du skickade bilderna.
    Hvidis vilken bedårande lite prinsessa ni har!!!
    Häftigt att hon känner av sin pappa så väl.

• lanovia 08

Jag bakade ju som jag skrev drömtårta igår. Blev jättegod på andra försöket! Första var när jag skrev här och kakan skulle bara vara 5min i ugnen men jag glömde bort tiden lite så den var lite väl svart när jag tog ut den. BT kan ställa till med mkt!

Sedan blev det äpplepuré också. Kändes riktigt härligt att stå och sleva upp purén i burkar och tänka på att vårat barn förmodligen kommer äta detta. ♥

• lanovia 08

Ninnis, hur blev din kväll med vänninna och sedan killarna?

Jenny gick det bra att sova själv?

• lanovia 08

HEJ Ingis!!! *kramar tillbaka*
    Det var helt rätt av oss att inte ses i söndags, tråkigt men rätt beslut. I lördags tyckte jag helt seriöst att jag var på bättringsvägen och helt riskfri att träffa även om jag förstod din tvekan. I söndags hade jag nog inte vågat träffa er. Var mkt sämre och hade ju tillbringat natten i samma rum med en som ev var magsjuk. Hade kunnat bli riktigt spännande för era små prinsessor.

Ha det så mysigt nu Ingis och Hvidis. Och ge varandra en kram från mig.

• lanovia 08

Säger som Ninnis känns inte som det hänt så mkt det sista? eller?
    Någon som har bättre minne?

Villemoas tråkiga missfall har du väl hört om? Hur är det med Villemoa nu? Har ni åkt söderut ännu?

• lanovia 08
    Ninnnis skrev 2009-10-09 09:33:01 följande:
    Maken skulle ha lämnat andra burkprovet idag, men det får bli nästa vecka istället....
Svar på tråden I vått och torrt och väntan