Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Som sagt tack för era ord igår, det hjälpte mig lite på traven.

Innan jag läste Blommis inlägg hade jag tänkt att tur att Blommis inte har varit här än idag för hon kommer nog bli rätt sur. Och mkt riktigt.

Kanske hade varit bra med en utskällning. Jag försökte försvara mig så gott jag kunde mot henne sedan gick jag ner till maken som låg och sov och grät o grät o grät. Hon kom o bad om ursäkt, men orden var redan sagda och inpräntade.
    Men nu tycker jag nästan synd om henne när alla blir så sura.

ingenjörsbruden skrev 2009-08-19 09:33:23 följande:
    Lika arg som jag blev! Hahaha lanovia...om vi skulle råka på din svärmor så hade hon nog fått sig ett par rejäla utskällningar så hon aldrig hade blivit sig lik igen....hahahahaha!
  • lanovia 08

Leksi, denna tråd är perfekt för att inse att man inte är ensam med tankar och kontigt humör. Att förstå att man skall ha är inte lätt. Jag börjar nog fatta lite lätt nu när magen putar ut, men det är knappt.

Ankan segt med illamåendet. hoppas det ger med sig snart.

Blommis har du varit vid gamla skolan idag och varit med på skolavslutningen eller vad? Är sonen där och tar avsked från kompisarna?

oh vad var det mer jag skulle skriva??? Hmmm återkommer om jag kommer på det, nu måste jag nog jobba lite.

• lanovia 08

Men snart är det din tur Ingis! Hur länge till jobbar du? Sista veckan nu? Varför kan jag aldrig hålla reda på infon, rör ihop allt hela tiden....

ingenjörsbruden skrev 2009-08-19 15:08:55 följande:
    Inget vidare att inte ha att göra....hoppas att det bara är lite "eftersemesternsegt" Jag har eg en hel del att göra...men är "påsluttampengravidtjockosegihuvude tofåringetgjort*
  • lanovia 08

nu skall jag snart ta min huvudvärk och gå hem. Har verkligen inte tid med huvudvärk ikväll. Mina föräldrar är här o vi skall få hjälp av snickarpappa med inköp till staket och förråd.
    *simsalabim och hvuvudvärken var borta*

• lanovia 08

Bruttan, lite sent att börja hålla tummar och tår nu kanske. Men jag gör det ändå för säkerhets skull. Stackars syster, men skönt att läget verkar ha stabiliserat sig. Så vad är det som gäller nu? Ligga still så länge som möjligt för att barnen inte skall komma ut?

Ninnis, anafylaktisk chock är en allergisk reaktion, men som slår lite värre än t.ex. bara lite eksem. Du kan läsa här www.medeca.se/om-allergichock/om-anafylaktisk-chock.html , förklarar nog bättre än vad jag gör.

• lanovia 08

Visst finns det saker att klaga på inom svenska sjukvården, men det kommer det nog alltid göra så länge det finns en mänsklig faktor inblandad (även om man i bland verkligen kan fråga sig hur t.ex en läkare kan skicka hem en person med brusten blindtarm och diagnotisera det med magsjuka).

Men i det stora hela kan vi verkligen vara glada för Sveriges sjukvård och sociala system överhuvudtaget. Bodde några månader i Spanien och det lärde mig uppskatta Sverige väldigt mkt mera. Försöker tänka på detta när folk gnäller för mycket, vi har det oerhört bra i detta land.

• lanovia 08

Huvudvärken släppte till slut igår efter ytterligare en alvedon. Så vi kom oss iväg och fick inhandlat lite virke och annat. Idag skall pappa hjälpa oss såga till brädorna till staketet och börja sätta hörnstolparna. Det är allt han får göra för resten vill vi klara själva.
    Måste ju lära oss någon gång, men är så lätt att låta pappa som kan göra det.

• lanovia 08

Vad spännande (med blommorna alltså)!!!
    Lycka till!

passionsblomman skrev 2009-08-20 08:12:50 följande:
    Det är när man inte kan andas...skithemskt!Nu ska jag snart åka och köpa Andbeyonds blommor!
  • lanovia 08

Ankan skulle inte bry sig om FL något mer, så den tar jag för givet att det inte är.

Min svägerska försökte rekomendera FL för mig för att lära känna gravida mammor min närhet. Och det lockar iof att ha lära känna graivda här runt omkring, men jag orkar inte ha en tråd till att fastna i. Känner att det räcker gott med denna.

Ingis, förstår att det inte är så lätt för din pappa, men kanske inte läge att bestämma vilka ni får bjuda o inte.

Staketet vi skall bygga är kanske 4m allt som allt. Är framåt mot vägen. Som det är nu sätter vi bara upp kompostgaller för att hindra hunden från att rusa ut i gatan när hon är ute själv. Men dels blir det rätt bökigt i längden och sedan kan det vara skönt att ha ett stopp den dan spillevinken får fart på bena.
    Även om gatan är en sådan där man borde köra väldigt långsamt så är det inte alla som fattar det. Muttrar argt över alla fartdårar som någon gång kommer köra på ett barn eller djur.

Mest irriterande är nog 2 gator nedanför oss, längst in på den ligger ett dagis. Kan ni gissa vilka som kör fortast av alla, jo så klart föräldrarna som skall till dagiset, de har ju sina barn i bilen eller på dagiset så varför skulle de dra ner på hastigheten.
    Oj! Där fick jag ur mig den ilskan också.

• lanovia 08

Ninnis, vad spännande med hunden. *håller tummarna*
    Smart att vara hemma nästa vecka så hunden får tid att vänja sig med nya hemmet.

Bruttan något nytt om systern?

Svar på tråden I vått och torrt och väntan