I vått och torrt och väntan
Oj det där blev långt och rörigt.
Oj det där blev långt och rörigt.
Precis.
Ninnis, jo jag vet du har så rätt så. Ja innan de vågar skriva något på bipacksedeln om att det inte är skadligt för gravida är det garanterat vältestat.
Hon har ju egentligen inte sagt något direkt nu, det är bara mitt dåliga samvete som väcktes av att veta vad hon egentligen tycker o tänker. För tänk om det skulle vara något fel på barnet... Tror det är gravhormoner och redan starka mammakänslor som råder här just nu.
Ankan, ett råd lyssna inte på andra då blir du bara uppstressad. Fråga mig. jag var jättenervös när jag gick på UL för att någon hade låtit förvånade när jag sa att jag inte kände av barnet ännu.
Majoriteten av de jag har pratat med, gravida nu eller med större barn, verkar känna första gången typ runt UL eller inom några veckor senare.
Sedan känner man som det verkar tidigare andra gången (eller tredje, fjärde etc) när man vet hur det skall kännas.
vad gäller din funderinga om vaccinet och influensan. Ja du det är inget lätt beslut att ta. Känns det rätt för dig att inte ta så gör du rätt. Jag kan knappt säga varken bu eller bä just nu. Mer än att för mig känns det nog mer rätt att ta nu utifrån de fakta jag lyckats samla.
Den stora skillnaden mellan svininfluensan och vanliga influensan är väl att svinet slår (kan slå) hårdare mot lungorna. Är man då gravid framför allt höggravid och har nedsatta lungor som knappt får plats så är det ju svårare att klara av det än vad det skulle vara i normala fall.
det är väl det som är skillnade mellan influensorna vad jag har förstått.
Oh Hvidis och Blommis spamar tråden. Vad trevligt!
Ester är fint. Trodde inte jag gillade det men ju mer jag säger det ju bättre låter det.
Bruttan, hejja dig! rejäl omgång du gav surtanten verkar det som. Bra att du tycker att det är trevligt att ha maken hemma. Schizo får man vara ibland!
Jag har läst tidningen Bruttan och vet inte om den gjorde varken från eller till, men den lugnade mig nog lite. Vi har ju som sagt tagit beslutet nu (tror jag ) och jag kunde inte se något i artikeln som talade emot det. Jag kommer vaccinera mig.
Sedan kommer jag nog få leva med att få dåligt samvete när svärisarna säger till mig att inte ta något läkemedel. Men så länge maken står på min sida och han är 100% säker på att jag inte stoppar i mig något som skadar vårat barn så är jag nöjd.
Blommis, vad bra att du ringt gyn. Hoppas så att det kan bli en 2010a hos er. Och duktigt gjort att fixa träningskortet nu är det bara att börja träna.
Nej nu väntar maken och TV-soffan.
Kroppen är konstig det är allt jag kan säga.
Vad gör du här??? Tänk om det faktiskt är ÄL. gå o mys med maken.
hej *vinkar tillbaka*
Då är det bara att vänta med spänning...
Hej alla!
Nu har jag hittat hit, har nya datorer idag och lite mer bök därav, vilket gjort att jag inte lyckats ta mig till er.
Ninnis, låter som du har en härligt helg framför dig. Familj på besök är trevligt.
Vi skall åka till stugan o bara var själva där. Skall bli så lugnt och skönt. Så mig hör ni inget av under helgen.
Daa, låter som att det var tur att det inte var kritiskt ögonblick i ÄL igår. En bra bok är mkt värd.