I vått och torrt och väntan
"ta en morfar" vad roligt det uttrycket låter.
Ninnis duktig du är som fått på vinterdäcken. Det borde väl vi också snart. Alltid lika segt varje gång detta skall göras.
"ta en morfar" vad roligt det uttrycket låter.
Ninnis duktig du är som fått på vinterdäcken. Det borde väl vi också snart. Alltid lika segt varje gång detta skall göras.
Vilken underbar helg vi haft i stugan. Bara vi 2 och vovven. Strålande solsken och nästintill spegelblankt hav. Lördagen började vi med en långpromenad på 2½h. Det gick långsamt då min rygg har blivit knäpp, men den klarade sig hela vägen trots klättrande i bergen. Slutet av promenaden satte vi oss vid ett café nere vid vattnet (där ni sov Ninnis om jag inte missminner mig) och drack en varmchoklad med grädde. Vi var ensamna om att sitta ute men med en filt runt sig var det riktigt gött. Resten av helgen har vi sett på 2½ men och bara myst.
Dessutom har jag nu valt ut stickningsmönster på ett par sockar och en kofta till spillevínken så nu blir det bara till att köpa garn och börja sticka.
Vad gäller spillevinken så är mor säker på att det gömmer sig en kille i magen. Detta efter som jag fått större rumpa och då är det tydligen en kille.
Själv är jag undermedvetet så säker på att det är en tjej att jag föreslog för mannen att vi skulle köpa någon söt klänning när vi ändå är på Ullared. Hmmm... kanske inte så smart...
Blommis vad bra att ni fått pratat ordentligt och tatt ett bra beslut TILLSAMMANS, känns alltid bättre. *torkar Blommis tårar och kramar om*
jag önskar jag hade massa klokt att skriva till alla dina känslor men jag tycker Hvidis lyckades bra, så läs hennes inlägg en gång till.
Daa, hur har du det? Hur går det med förkylningen?
Bruttan, alltid bra att hotas lite. usch för surtanten, men vad gör man när hon kommer på besök? Bara att agera ut så hon lämnar fort som attan.
Godmorgon alla. idag blev det okristligt tidigt på jobbet, har varit här i 40 min redan. Allt för att få shoppa loss på Ullared senare idag. Undrar just om vi kanske får köpt vårt första klädesplagg till spillevinken idag.
Blomman, att gråta är jobbigare än man kan tro. Känns som 10 träningspass på raken ibland.
Daa, jobbigt med förkylningen. Bra att du lyssnade på Bruttan och inte tränade. Man skall vara rädd om sitt hjärta, det har man bara ett utav.
Bruttan, skall hålla tummarna på torsdag.
vilken vecka är du i nu? har illamåendet blivit något bättre än?
hvidis, det var mig en tjej med sprut i! vad duktig hon växer.
*kram till alla men en speciell till Ninnis*
Blommis, jag glömde. Vad bra att ni fått köpt mattorna nu och att de blev bra. Bortsett från sonens då men då är det bra med öppet köp.
Ninnis vi finns här närhelst du behöver oss. *kramar*
Jenny vad kul att det gick bra på makrnaden, då fick du sålt lite antar jag?
Jag tänkte åka o vaccinera mig imorgon. Nu orkar jag inte väga för o emot längre, nu blundar jag och gör det.
Nu är mitt sammanbrott nära. Var här halv sju imorse för att få en massa gjort innan jag skall gå vid lunch.
Först så kunde jag itne komma åt några utav mina dokument, när jag väl gjorde det vid 10 så hjälpte det inte ett dugg. Jag behöver jobba i excel och fattar inte ett jota av Vistas excel. Borde ju inte vara svårare än tidigare men INGET funkar. Så nu har jag suttit här i 5h utan att få ett enda vettigt gjort.
men jag får ju lön ändå!
Kasta ut genom fönstret`??? nejnej så lindrigt skall inte datorn får det. Gravid tung kvinna slänger datorn hård i backen och hopppar med all sin kraft och ilska på burken tills den är platt platt platt!
Morr nu stänger jag ner det här eländet. Känner mig mindre lyckad som inte gjort ett idiota vettigt på hela dagen och åker hem. Shopping väntar!!!
Bruttan skönt att du får kollat upp det snart.
Att illamåendet är lite bättre är ialla fall ett steg på vägen, snart hoppas vi att det släpper helt.
*kram till alla nu måste jag sticka*
*räcker ut tungan och lappar till datorn en extra gång (det som finns kvar av den*
Då äntligen hinner jag hit. Dagen har gått i ett. Började morgonen med vaccination och har sedan varit på möten och haft lunch.
Jenny vad jobbigt att du fick så ont av vaccinet. Jag känner ingenting i armen... än.
Kände mig lite småyr direkt efteråt. Men kan nog ha varit för att kroppen spänt sig undermedvetet. Jag var förvånad, jag som brukar vara spruträdd som tusan, var inte rädd innan satte mig lugnt i stolen tittade åt ett annat håll och vips så var det klart. Kanske kan man vänja sig med sådant här elände??
Ullared igår var kanon. tog mkt längre tid än vanligt att runda affären men vi fick tag på mkt bra bebissaker. Tvättlappar såg jag till att ladda rejält med, har ju förstått från hvidis att de små liven kan skita rätt bra.
Bruttan låter jobbigt med en så livlig make på nätterna.
Lycka till med NUPP imorgon!!!