Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt och väntan

I´M BACK!!!

Fast känner jag er rätt så är det de stilla timmarna på dygnet här i tråden nu...

Jag gjorde JÄTTEGOD kycklingwok till middag, men det var det bara en av oss två som åt som tyckte.

Men jag tvingade min son att äta sin portion ändå!
    Det gör jag sällan, för mat ska liksominte få bli en issue har jag bestämt.
    Men idag var det trams. han hade tränat, alltså fanns där plats för maten och det var inga konstigheter med den heller. Basta.

Nu skulle jag kunna gå och sova om det inte vore för att jag ju måste hämta sambon sedan.

Förresten har jag gjort om min backningsmanöver i MÖRKRET nu! *nöjd*

SOOOOOONJAAAAA??????? Varärduvagörduhurmårdu?

• passionsblomman

Från det jättehemska ett snabbt kast till något annat:

Nyss höll jag på att fnissa ihjäl mig!

Har varit iväg och hämtat min sambo på jobbet medan sonen däckat på soffan.
    (jo, jag har ångest om jag lämnar honom men han hade själv okejat det och kan ringa mig om han skulle bli skraj)

Nu är vi ju hemma igen och jag väcte honom för att få över honom i sin säng istället. (numera kan jag knappt lyfta honom längre, så han behöver hjälpa till)

Ungen ställer sig käpprak på golvet med kalufsen på ända-han måste ha gnussat skallen mot soffans armstöd å det mest frenetiska! Svintohår!!!
    Sedan raglar han iväg mot hallen och jag säger "nej nej-till sängen!" varpå han fräser "jamen VÄNTA!!!" och jag fattar att han ju såklart ska till wc.
    Väl utanför wc står han bara där och går inte in. jag säger att jag ju tänt lampan så varför går han inte in?

ÅÅÅH! fräser han då, går tillbaka till soffan och kryper ner under filten.
    När jag säger "men gubben, ställ dig upp och gå till din SÄNG", hojtar han"MEN kan du vänta tills jag hittar den där PÅSEN man brukar ha!!!"
    därefter stampar han iväg nerför hela långa trappen och vidare in i badrummet nere. Jag går efter och frågar vad han GÖR egentligen.

Samtidigt som jag frågar det hör jag tydligt vad han nog faktiskt gör

Kikar in och är står min son och kissar i badkaret!

-Vad GÖR du?

-Kissar! Jag är jättekissnödig!

*skvalar i en evighet*

-Jotack, jag märker det!

Ni anar inte hur rolig min sömngångare till trollunge såg ut!

• passionsblomman

Såklart du gör!

jag tvekade faktiskt om jag ens borde visa den där länken här. Men så kunde jag inte hålla mig!

Förlåt ifall jag rör upp allt för någon helt i onödan!!!

Villemoa skrev 2009-11-02 21:49:41 följande:
    Helt sjukt!! Jag mår illa!! Klart man nu tänker på sitt egna missfall...
  • passionsblomman

SHIT vilken lyx!!!
    Det dröjde mycet länge innan min son sov så lång tid i sträck!

NJUUUT och känn dig lyckligt lottad!

ingenjörsbruden skrev 2009-11-03 12:40:12 följande:
    Jag är så glaaaaad!Både förra natten o denna natten har lillstumpan sovit 7 h ostört som följts av pass på 4 h.Ojdå...matdax!
  • passionsblomman

Gud så skönt att se att de flesta är HÄR idag så jag vet hur ni har det!

Men tråkigt att du är låg EA, vad står på?

Sonja, precis det här var jag rädd för. Jag trodde nog att du också däckat och FYYY vad jag förstår hur du känner med lilla stumpan så dålig så många dagar!! Huga!

Bruttan: underbart med ett hjärta som slår! Och så himla sorgligt med det hjärta som aldrig blev för din kompis!
    Du måste ju förresten plantera nya smultron på smultronbacken, hoppas jag du begriper!

Lanovia: Tänker på dig alldeles just nu och håller handen lite i cyberspace.

Ninnis, du har SÅ rätt i det där med omtanken och att ha engagerat sig! Jag blir helt paff över vilket engagemang era män stundom verkar ha.
    Jag tror inte min ens skulle komma på att göra sådant som innefattar hemlighetsmakeri och sådan där planering.

• passionsblomman

Nää, de är snarare lite väl produktiva!

Här skall nu nästa fredag steriliseras, åsså kör vi vaccination och öronmärkning också i samma veva.

Det var billigare här än i sthlm kan jag konstatera förresten!

Så, nu bli´re inga mer kissongar i Casa Passion. Det är bra.

• passionsblomman

Igår räknade jag och sonen efter hur många kattungar vi egentligen haft under åren...

..jag insåg att de tre olika kattflickor jag skaffat, tillsammans fått 24 ungar!

Men då får vi ju kanske poängtera att två av katterna skaffades sisådär -91 eller vad det kan ha varit för avlägset år i min svunna ungdom. De fick 4 var samma sommar, så bara där är det ju 8 katter.

Mamma katt här i huset har fått 11 st, varav vår andra hona är en av dessa ungar. Hon har i sin tur fått fem sammanlagt.

Alltså 24 kattungar har man spritt ut över landet!
    De finns från Umeå ner till Öland och Nybro.

Nu tror jag iofs att e allra flesta är steriliserade, eller jag vet att det är så. Så förhoppnigsvis har jag inte typ 500 ättlingar till kissarna därute....

• passionsblomman

Passion om jag får be min söta!

Och JA, det är ju helt sanslöst när man täker på det! och att jag faktiskt hittat hem åt dem alla!

Ninnnis skrev 2009-11-03 14:46:05 följande:
    Oj, vilken kattsläkt ni har avlat fram, Hvidis!
Svar på tråden I vått och torrt och väntan