Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

idag har vi vår intressanta tag bestående av BM, aurora och profylax.
    Maken behövde jobba så jag fick ta BM själv, men det är ju ändå inte jättemkt för honom att göra där. Blodsockret såg bra ut även idag, likaså blodtryck, magens storlek och barnets hjärtljud.

Nu måste jag jobba lite innan möte och sedan är det dags för aurora kl 13. *nervös*

• lanovia 08

Nej hon glömde nog tänka lite. men var ju en snäll baktanke.

Ninnnis skrev 2009-11-03 10:04:53 följande:
    Lanovia, hon tänkte nog inte så mycket alls, tyvärr... Hon tyckte nog synd om mig som skulle jobba ensam och lång dag idag också, när vi dessutom har event, men det är ju bättre än att jag också blir sjuk. Såhär i diverse influensatider när alla får besked pm att hålla sig hemma när de är sjuka känns det ju lite konstigt att ta med sig ett sjukt barn.
  • lanovia 08

Precis
    Hur har Fru Bygg det nu förtiden? Fullt upp med Ella antar jag.

Ninnnis skrev 2009-11-03 10:05:28 följande:
    EA och Fru Bygg bor väl i närheten? Någon annan?
  • lanovia 08

Sonja, skönt att höra att ni andra 3 börjar repa er. Hemskt med lilla Katja. Hoppas ni får de svar och den hjälp ni behöver idag.

EA, vad trevligt att du vill vara med på träff!
    Något särskilt som hänt med tanke på din låghet?

• lanovia 08

Jag blir så glad mellan varven när jag tänker på makens present. En helg i Malmö. Och han har tom ringt min kollega för att höra om det är ok att jag går tidigare på fredagen. Han har legat i älsklingen.

• lanovia 08

Oh herregud hur skall jag hinna med att göra något vettigt idag på jobbet mellan mina privata möten och jobbets olika möten. blir stressad av allt annat som hopar sig. men bara att ta tre djupa antetag och inse att inget går ifrån mig (tyvärr)

Aurorabesöket gick kanon. jag hann så klart inte mer än att sätta mig i soffan innan jag började böla. Men det gjorde ju ingenting, hon frågade och förklarade massor. Märktes att hon var van med mammor som var rädda. Var väldigt skönt att bara få prata och få en del förklarat om vi undrade över. Detta möte var bara prat. Till nästa gång skall vi ha pratat igenom vad vi vill skriva i en förlossningsplan. Vi kommer även någon gång framöver få komma med upp till förlossningen och titta. Vilket hon snabbt sa inte blir idag när jag började böla lite extra. är ärligt lite rädd för det besöket, men kommer vara väldigt nyttigt, det inser jag ju.

• lanovia 08

Ingis träffen gäller nästa söndag ja, den 15e.

Finns massor mer jag skulle vilja kommentera på men hinner inte.

Jo EA *kram* jag förstår precis hur du känner.

• lanovia 08

Ja det känns faktiskt helt underbart att få göra detta. och en sak är att vi blir garanterade plats på sjukhuset som ligger närmast oss tack vare detta (där vi går hos aurora) annars kan man bli skickad till andra ställen om det är fullt.

nej nu är det dags för aurora. *pust*
    Räkna inte med mig mer här ikväll, lär däcka när kursen är slut, 3h lång.

• lanovia 08

En snabbtitt innan kvällsmat och sömn.

Profylax skulle det så klart vara Ninnis. Kursen var kanon, väldigt lugnande och givande. frågan är bara är kursledaren alldeles för lugn eller andra kvinnor väldigt bra på att skrämmas????
    bästa med hela kommentaren var nästan bilen hem därifrån. Jag frågade vad mannen tyckte. Han tyckte det varit väldigt bra, men nivån kändes låg ibland när kursledaren pratade om bajs och hur man tog i när man bajsade och vi skulle stimulera där vi satt hur vi bajsade. Kommentaren som kom var i stil med "nu kommer jag ju inte kunna njuta nästa gång jag går på toa"
    Oh nej stackars dig! Herregud skrattade så jag grät, tog lång tid innan jag kunde prata igen.

Som sagt denna dag har varit intensiv men väldigt väldigt bra. Känner mig mycket lugnare (för stunden)
    Ledsen att jag är så ego i mina inlägg idag men tankarna spirar för fullt och jag har svårt att skriva vettiga saker.
    Nu är det kvällsmat här.
    *kram till alla*

• lanovia 08

Jag har fortfarande inte sett ett helt avsnittav Karl-Bertil Jonsson *skäms*
    händer alltid något annat då hos oss.

Ninnnis skrev 2009-11-04 08:25:59 följande:
    Åh, jag älskar Karl-Bertil Jonsson!
Svar på tråden I vått och torrt och väntan