I vått och torrt och väntan
Kram tillbaks, Villemoa!
Kram tillbaks, Villemoa!
Vad bra att det går ok med spelandet, Lanovia. Men jag förstår att du är trött på kvällarna
Själv är jag sur, frustrerad och har ont i huvudet. Ska snart köra hem och äta lite innan ridningen. Om jag har tur (?) springer jag på maken innan han åker till Tyskland. Han kommer hem sent på torsdag kväll och åker till Sthlm på fredag morgon, där stannar han till nästa fredag. Tjoho.
Jenny, jag misstänker att du får Pergotime, som stabiliserar cykeln och ägglossningen. Du får kanske även ta blodprov på dag 3 samt dag 21, för att se att du har ägglossning och inga hormonella störningar.
Det var iaf det jag fick göra i våras, pga lång och oregelbunden cykel. Pergo tror jag man vanligtvis tar max tre månader i rad och sen gör uppehåll, men Blommis tog under längre tid, om jag inte minns fel. Beror säkert lite på läkaren också.
Vet du förresten vad det var för tester de tog idag?
Villemoa, jag tror många är så rädda för att "trampa i klaveret". De är nog ofta osäkra på om man vill prata om det jobbiga öht, och om man visar att man vill prata vet de inte vad de ska säga. Jag håller med om att det är OTROLIGT värdefullt att ha er här inne! Kraaaaaaaaam!
Blommis, precis så kan jag också känna när det gäller att "visa upp" något, vare sig det gäller mig själv eller mitt hem. Det kommer säkert att gå jättebra med kissen. Det verkar vara en cool katt
Hej Sonja! Det är helt ok att vara neggo här inne, du vet det va? Annars hade jag varit illa ute ibland Kram!
Jenny, Pergotime är som de andra säger ett hjälpmedel för att styra upp cykeln och förstärka/stabilisera ägglossningen. Det funkade bra för mig, på så sätt att jag fick en kortare och framför allt mer regelbunden cykel.
EA, maken (och vovven) veckopendlar till Sthlm, så vanligtvis är han borta typ måndag till torsdag eller tisdag till fredag. Nu är han dock i Tyskland på utbildning och i helgen måste han jobba, det är därför det blir extra lång tid borta den här gången.
Shit pommes frites!
Tack, ridningen var riktigt skoj, det var hopplektion Mitt dåliga humör berodde nog på en kombination av dålig kommunikation, otålighet, sakernas allmänna tillstånd och det faktum att jag inte får träffa maken (bortsett från ett par sovande timmar) förrän nästa fredag. Inte att fästa sig vid, alltså.
INGET att fästa sig vid...
Tack Lanovia, det känns betydligt bättre idag. Vilken snäll mamma du har!
Sonja, hoppas lilltjejen kryar på sig! Hoppas ni får en riktig mysdag tillsammans. Kram!