Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Rikssvenska! .-D

Ninnnis skrev 2009-11-05 08:32:29 följande:
    Vilken dialekt var det du pratade nu igen? lanovia 08 skrev 2009-11-05 08:22:06 följande:
  • lanovia 08

Sonja den artikeln ger absolut kramp i magen. FY F....

Helt rätt i att en bakterie kan leda till inflammationer av olika slag. Däremot om man kan få det efter en viruinfektion eller inte passar jag på, men låter inte omöjligt alls.

• lanovia 08

Oh, kan de inte bara snabba sig ut med vaccinet. Dvs om folk vaccinerar sig.
    Men det verkar som alldeles för många är för rädda för biverkningarna. Som självklart finns vid ALLA vaccin, men som inte borde vara värre av detta.

Sonja68 skrev 2009-11-05 08:41:44 följande:
    Inte för att avståndet spelar nån roll men jag läste att svininfluensafallen ökar kraftig just nu i kommunerna längs Norrbottenskusten (där vi bor).
  • lanovia 08

Tja, vet man vad det är kan det vara rätt spännande kanske. Men fram tills nu har jag mest undrat vad tusan som händer.

Ninnnis skrev 2009-11-05 08:33:37 följande:
    Spännande med sammandragningar, Lanovia! Eller?
  • lanovia 08
    Ninnnis skrev 2009-11-05 08:49:21 följande:
    Yeah right! lanovia 08 skrev 2009-11-05 08:39:50 följande:
  • lanovia 08

Är du från Norrland ursprungligen?

Ni skulle hört mig när jag bodde i Umeå och pratade en blandning av Bohusländska och Norrländska.
    Efter att jag träffat maken så var jag och träffade några kompisar från Umeåtiden, då började jag genast prata denna fina blandning. När jag ringde hem så hotade han med att jag inte fick komma hem igen om jag skulle fortsätta prata så fult.

Sonja68 skrev 2009-11-05 08:53:18 följande:
    På tal om dialekter, vet ni att MIN dialekt blev utvald till Sveriges sexigaste av nån knäpp kvällstidning här om året Helt ofattbart... Charmig, ja, men sexig?! Knappast...
  • lanovia 08

blommis tack för din långa beskrivning av förlossningen och känslan. Tror nästan jag måste kopiera det så jag kan läsa om det under tiden. Din beskrivning är ungefär så som jag börjat tro att det är. men sedan är det såklart olika för alla.
    Ditt mantra skall jag absolut memorera.

Hmmm sammandragningar har jag nu listat ut att jag har mellan varven,så sent som för några timmar sedan. Men förvärkar dröjer nog lite till. För ett tag sedan tyckte jag att jag hade mkt "mensvärk" på morgonarna. Men jag har hittils inte kombinerat sammandragningar och mensvärk. Vilket alltså är förvärk? Vad förvirrad man kan bli av allt sådant här. Man vet ju inte direkt vad som pågar i ens kropp.

• lanovia 08

*skattar så jag får kramp imagen och ålar runt på golvet*
    Herregud vilken skön man du har Bruttan!

• lanovia 08

din mormor lät dock inte lika trevlig...

• lanovia 08

Vet ni jag börjar faktiskt långsamt långsamt ana mig till att jag faktiskt kommer kunna klara av en förlossning

Svar på tråden I vått och torrt och väntan