• Ninnnis

I vått och torrt och väntan

Vilken TUR att det inte blev värre ändå, Bruttan! *slår snabbt bort tanken*

Daa, KRAM och GLATT TILLTOP!

• Ninnnis

Det är helt sant, Blommis. Man gör aktiva val hur man väljer att agera hela tiden, man kan inte reducera sig till ett offer för omständigheter eller att "det bara är så".

Men det här med att tänka liiiiite längre än vad näsan växer är inte alltid så lätt, tydligen. Ytterligare en manlig gen?

• Ninnnis

*skyndar mig att massera in tigerbalsam på Blommis onda axel och häller upp en kopp te*

• Ninnnis
    passionsblomman skrev 2009-10-29 12:02:50 följande:
    Där det finns en tråd med underbara, verkliga människor som FAKTISKT bryr sig!
  • Ninnnis

Oj då, Sonja, vilken sjukstuga! Hoppas de piggar ( ) på sig och att ni andra slipper.

Nu ska jag åka och hämta gudsonen som ska leka med mig och vovven i eftermiddag

• Ninnnis

Vad skönt att du fick prata med en vettigare människa igår, Blommis! Nu är ni ju iaf "inne i systemet", jag förstår att det känns skönt att komma igång. Du ÄR duktig! Och det bådar ju gott att kliniken anses vara en av de bästa

Jag, gudsonen och vovven hade så mysigt igår! Vi lekte, läste, spelade fotboll och tittade på Nicke Nyfiken. När jag gick ut i köket för att fixa middag stannade småttingarna kvar i vardagsrummet, och när jag kom tillbaka låg gudsonen i soffan med vovven liggandes över hans ben. De såg så söta ut, hjärtat bara smälte

Lanovia, jo maken kom hem en snabbis inatt. Han var väl hemma strax efter midnatt, så jag sov redan. Men bara att få ligga i hans armar i några timmar kan jag leva på fram till fredag Han stod tydligen och slog in paket mitt i natten, för imorse låg det en inslagen parfym på köksbordet

I eftermiddag åker jag till mamma, pappa och lillasyster i Norge, eftersom maken och vovven ska till Sthlm. Det ska bli skönt att bli lite ompysslad och bara vara.

• Ninnnis

Måste bara berätta, eftersom vovven fick sin svans kuperad på Irland när han var liten så han kan vara lite känslig där. Vi har därför sagt till gudsonen att man inte ska pilla på hans svansstump, eftersom det kan göra ont på honom. Detta har han förstått, och talar gärna om det både för oss och andra.

Igår undrade gudsonen var vovvens snopp satt. Jag sa att den sitter undertill, mellan bakbenen, vilket han böjde sig ner och kontrollerade. Lite senare säger han plötsligt "Nu har jag känt på XXX´s snopp. Den hade han inte ont i!"

• Ninnnis

Har hon fortfarande så hög feber, Sonja?! Tycker abslout du ska ringa VC. Och ja, gudsonen är en riktig liten gullunge

Daa, jag glömde skriva det, bra att ni har pratat om detta. Man kan ju ha olika sätt att hantera jobbiga saker, men att man är medveten om olikheterna och hur den andre reagerar är ju ett steg i rätt riktning. Kram!

• Ninnnis

Lanovia, vilken tur att dealen höll

Sonja, hoppas du och storasyster klarar er och att sjuklingarna frisknar till snart. Vad bra att hon får komma iväg till badhuset en stund i alla fall.

EA, klart du ska vara med på nästa träff!

Lanovia igen, de bor 8 mil söder om Oslo, vid havet, bara ett par mil innanför gränsen. Jag åker tåg upp, så skönt att bara läsa, surfa, slappa och soooooova...

Svar på tråden I vått och torrt och väntan