• Sonja68

I vått och torrt och väntan

Ninnis: Gudsonen verkar vara en guldklimp! Och ett veterinärämne

Daa: så skönt att ni pratat du och maken. Klart att allt detta påverkar honom också. Kram!

Är hemma med Vård av Barn och Make idag.
    Lillan hade återigen 40.2 i temp i natt. Jättejobbigt
    Ska ringa VC nu och fråga vad vi ska göra.
    Maken är lika skruttig han.

*vink vink*

• Sonja68

*springer in en snabbis*
    Sådärja, nu har jag utfodrat sjuklingarna och kokat svartvinbärssaft med massor av C-vitaminer. Ser till att dricka själv också.
    På BVC sa de att jag kan fortsätta ge Alvedon i en vecka, men inte överdosera. Det gör jag inte heller. Hon sa att jag gör helt rätt som bara ger när jag ser att flickan är jättepåverkad och behöver få "vila" från febern, typ inför natten eller när den sticker upp över 40 grader.
    Att den hoppar upp och ner tyder på ett virus.
    Jag ska fortsätta ge slemlösande, nässpray och se till att hon dricker. Om hon fortfarande har feber när det gått en vecka så ska jag ringa dem. Eller om hon blir superdålig.
    Att de får så hög feber är ett tecken på att immunförsvaret hos barnet fungerar utmärkt, feberns uppgift är ju att döda "virusinkräktarna" i kroppen.
    Men klart man blir orolig

• Sonja68

Tur som är har storasyster klarat sig än så länge. De skulle med Fritids till badhuset idag, det såg hon fram emot Så hon får ha lite roligt, stackarn.
    Med en mamma som springer och passar upp två sjuklingar och knappt har tid för henne, så ruttnar hon efter 10 minuter här hemma

• Sonja68

Kram och trevlig helg till alla!

A-kupa blev till B-kupa när jag var gravid och det var UNDERBART! Första gången i mitt liv som jag fick uppleva en klyfta och kunde ha urringat. Nu när jag mullat på mig lite så är de lite större än vanligt. Men annars är det A som gäller eller B med en massa inlägg Har aldrig känt mig så kvinnlig och sensuell som när jag var gravid.

Här är rena sjukstugan: Patient nr 3 checkade in vid lunchtid... Tanja fick feber efter badhuset och har 39.5 (lillan ligger på 40.2) och har dessutom spytt svartvinbärssaft så det stänkte uppåt väggarna. Najs...

Happy Halloween, jag har tre bleka spöken här, varav en spytt "blod", funderar allvarligt på att ta på mig en spökmask och skrämma ungarna som kommer och plingar på "bus eller godis?"

Skulle själv gått på "This is it", men det sket sig.

• Sonja68
    Leksi skrev 2009-10-30 16:38:02 följande:
    Nämen fy Sonja, vad händer om du blir sjuk också?Vad är "This is it"?
    Det FÅR inte hända. Vi kvinnor är skapta så. Inte förrän de andra tillfrisknat får jag bli sjuk. Tror då knappast att jag får den service som DE får...

This is it = Michael Jacksonfilmen
  • Sonja68

Nämen, vad är det som händer?!
    Andbeyond: Det är skrutt alltså... *kramar jättehårt*
    Och Fjällbruttan; Voj, voj så fruktansvärt tråkigt. *Kramar om dig också*
    INgis: Låter som om maken intog typisk försvarsställning. Tror nog att du slog huvet på spiken och han kände sig skyldig. Min reagerar precis sådär då. Som att man är JÄTTEORÄTTVIS och anklagar dem för något HELT obefogat...
    Hoppas ni reder ut det när han lugnat ner sig.

• Sonja68

Ho ho... här är jag!
    Orkar inte skriva så mycket. Så orkeslös att jag kopierar vad jag skrev i tanttråden. HOppas ni ursäktar

Vi har legat däckade hela familjen. Jag blev dålig lördag e.m.
    Tanja är nu feberfri men hostar. Maken är feberfri men hostar. Jag har själv ingen feber att tala om idag men värk i alla leder, snorig och hostig.
    Mest orolig är jag för lilla Katja. Hon har fortfarande över 40 i feber varje kväll/natt. Tidigare kunde hon vara feberfri på dagen men nu tycker jag hon är sämre. Hon har nu två dagar i rad haft feber hela dagen. Hostar så hon nästan inte kan andas och hon är blek som ett lakan med röda påsar under ögonen.
    Igår var jag med henne på VC, men den läkaren gav inte mycket information. Hon hade svårt att lyssna på lungorna för Katja kunde/vågade inte ta så djupa andetag. "är det lunginflammation?" frågar jag "Jag tror inte det" fick jag till svar. Tror?!?
    De tog ett prov i näsan och blodprov, vilket vi måste tillbaka och ta ett nytt i dag. Odlingen från näsan får vi svar på "om några dagar" INgen förklaring om VAD för prover det är och VAD man kontrollerar. Kollar man svininfluensa t.ex.? Själv var jag jättedålig och Katja hade över 39 i feber och frös och ville hem, så jag var inte riktigt i stånd till att ställa alla frågor och "bråka". Frågorna dök upp senare... Jag har gråtit som f*n inatt medans jag legat och lyssnat hur min dotter andats. HOn ser ut som en ängel, alldeles KRITVIT... Äter som en myra.
    Nu på morgonen så har hon i alla fall klätt ut sig till hund och lekt en stund. Ätit en portion gröt och en fransksmörgås.
    Jag är ändå OROLIG

Ursäkta egoinlägget.
    Hoppas ni andra klarar er från influensan och andra sjukdomar.
    Ni som har barn; gå och vaccinera er och barnen.

Kramar till alla!

• Sonja68

Hej alla och tack för alla kramar

Igår proppade jag i mig smärtstillande (har fruktansvärd ledvärk) och åkte till VC med min lilltös och bråkade. De tog ett nytt crp och näsodlingen de tog hade de missat att skicka, så den kom iväg ett dygn senare! DESSUTOM hade de missat att läkaren ordinerat influensaprov och inte bara vanlig näsodling... Suck...
    Jag hade ringt innan och förvarnat att när jag kommer ska jag ha 1) förklaring på vilka prover som gjorts 2) Att en läkare lyssnar ordentligt på lungorna 3) Att få veta hur vi går vidare, för flickan blir SÄMRE!!!
    Så när jag kom så stod de nästan i givakt Det var i samband med detta som det uppdagades att man tagit fel prov och dessutom skickat in det för sent.
    Läkaren kom själv och träffade oss och beordrade ett influensaprov, lyssnade ordentligt på lungorna och såg själv att Katja var sämre än dagen innan. Så hon skrev remiss till Barnkliniken på Länssjukhuset.
    Så vi drog iväg dit och där gjorde de en grundlig undersökning. Stick i arm och hand som gjorde sååååå ont. Det var svårt att hitta någonstans att sticka i den lilla armen.
    Men till slut fick de ut blod från kärlen i handen.
    Vi fick en lungröntgen också. Allt okej.
    Eftersom sänkan inte var så jättehög och hon inte har lunginflammation OCH att hon dricker själv, så blev vi inte inlagda utan fick åka hem. Fick med oss Bricanyl att ta när hostattackerna blir för jobbiga (natten). Hon har inte svårt att andas annat än när hon får de där hostattackerna.
    Vi väntar nu på svaren på influensaprovet.
    Hon har haft hög feber inatt, men svarar bra på febernedsättande och Bricanyl gjorde att vi fick sova lugnt.
    Själv är jag helt slut av all oro och "bråkande" och resande och vill bara lägga mig ner och dööööö. Men det går ju inte, som tur är.

Så det blev 2 timmar på VC, 4 timmar på barnkliniken och 2 timmar resväg igår. Idag vill jag bara ligga ner och döööö. Men det går ju som tur är inte.

Nu ropar lillskruttis, så hej så länge!

• Sonja68

God morning girls!
    Ville bara meddela att igår höll sig K:s feber UNDER 39 strecket hela dagen, och inatt har vi haft vår första FEBERFRIA natt på evigheter (känns det som). Törs man hoppas på att det vänder nu?
    Jag gör det, eftersom jag är av en optimistisk natur

Läkaren ringde igår och hade fått svar på första näsodlingen och den visar att hon har en bakterie. Därav långdragen feber. Kroppen försöker ta kål på den själv. Om hon nu inte får feber igen och blir sämre så har hennes lilla kropp själv tagit hand om eländet, annars så får hon antibiotika så fort jag lyfter luren.

Ni anar inte vad härligt det var igår att se när hon tog fram utklädningskläderna och klädde ut sig till Ballerina, Prinsessa, lade 10 pussel, lekte med gossedjuren och SKRATTADE och åt lite ♥ Det värmer ett oroligt mammahjärta!

Kram på er!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan