Hej alla och tack för alla kramar
Igår proppade jag i mig smärtstillande (har fruktansvärd ledvärk) och åkte till VC med min lilltös och bråkade. De tog ett nytt crp och näsodlingen de tog hade de missat att skicka, så den kom iväg ett dygn senare! DESSUTOM hade de missat att läkaren ordinerat influensaprov och inte bara vanlig näsodling... Suck...
Jag hade ringt innan och förvarnat att när jag kommer ska jag ha 1) förklaring på vilka prover som gjorts 2) Att en läkare lyssnar ordentligt på lungorna 3) Att få veta hur vi går vidare, för flickan blir SÄMRE!!!
Så när jag kom så stod de nästan i givakt Det var i samband med detta som det uppdagades att man tagit fel prov och dessutom skickat in det för sent.
Läkaren kom själv och träffade oss och beordrade ett influensaprov, lyssnade ordentligt på lungorna och såg själv att Katja var sämre än dagen innan. Så hon skrev remiss till Barnkliniken på Länssjukhuset.
Så vi drog iväg dit och där gjorde de en grundlig undersökning. Stick i arm och hand som gjorde sååååå ont. Det var svårt att hitta någonstans att sticka i den lilla armen.
Men till slut fick de ut blod från kärlen i handen.
Vi fick en lungröntgen också. Allt okej.
Eftersom sänkan inte var så jättehög och hon inte har lunginflammation OCH att hon dricker själv, så blev vi inte inlagda utan fick åka hem. Fick med oss Bricanyl att ta när hostattackerna blir för jobbiga (natten). Hon har inte svårt att andas annat än när hon får de där hostattackerna.
Vi väntar nu på svaren på influensaprovet.
Hon har haft hög feber inatt, men svarar bra på febernedsättande och Bricanyl gjorde att vi fick sova lugnt.
Själv är jag helt slut av all oro och "bråkande" och resande och vill bara lägga mig ner och dööööö. Men det går ju inte, som tur är.
Så det blev 2 timmar på VC, 4 timmar på barnkliniken och 2 timmar resväg igår. Idag vill jag bara ligga ner och döööö. Men det går ju som tur är inte.
Nu ropar lillskruttis, så hej så länge!