I vått och torrt och väntan
Svaret på influensaprovet får vi idag mest troligt.
Svaret på influensaprovet får vi idag mest troligt.
Lanovia: Låter som sammandragningar.
Om jag fattat det rätt så kan en bakterie leda till öroninflammation eller lunginflammation, och vara en följd av virusinfektion (tex svininfluensa).
Det här får mig att få ont i magen:
www.aftonbladet.se/nyheter/article6069317.ab
Det är 5 mil från oss.
Inte för att avståndet spelar nån roll men jag läste att svininfluensafallen ökar kraftig just nu i kommunerna längs Norrbottenskusten (där vi bor).
Ninnis: Så härligt att få hem killarna Förstår att du längtar.
På tal om dialekter, vet ni att MIN dialekt blev utvald till Sveriges sexigaste av nån knäpp kvällstidning här om året
Helt ofattbart... Charmig, ja, men sexig?! Knappast...
Lanovia:
Jag är född, uppväxt och bor längst upp i Bottenviken. Så, ja, äkta norrländska är jag.
Hej alla söta rara!
Hoppas ni mår bra. Hinner inte läsa ikapp för ni skriver ju så förb**at mycket här Härligt!
Jag har lite feber idag igen. Så här är det te+honung+citron som gäller. Samt invärtes balsam från Riga.
Tänkte att intresseklubben för Katjas sjukdomsförlopp ev är intresserade av detta (ni andra kan hoppa över, jag tar inte illa upp):
Fick telefonsamtal från läkaren idag. Provsvaren har kommit. Katja hade en bakterie, som hon blivid vaccinerad mot som bebis (Hib) och därmed har hennes egna antikroppar tagit hand om den.
Dessutom var influensaprovet positivt. Dvs. det är svininfluensan som hon haft. Men nu har hon varit feberfri i två dygn och läkarna (de har haft upp hennes "case" på nåt läkarmöte) menar att hon visar på ett spontant förlopp av influensan hos ett helt friskt barn och att hennes immunförsvar fungerar utmärkt och har gjort sitt jobb. Så mest troligt har vi andra i familjen också haft baconsjukan.
Känns ju rätt meningslöst att gå och vaccinera sig nu.
Annars så hade jag definitivt gjort det. Och ungarna förstås.
Nu är ni väl kräkless på mina sjukdomsegoinlägg, så jag ska inte skriva mer om det nu.
Ha en underbar dag och kväll! *nynnar "fredagsmyyyyyys"*