• Villemoa

I vått och torrt och väntan

Ja du kan ju tänka dig en liten plutt på 82,5 cm som springer runt här med klubban i högsta hugg och ropar "bo-bo" (=boll) Mammas lilla hjärta

Jag har bakat äppelpaj idag med....en av mannens kompisar var över på en fika ikväll och jag tar varje chans jag får att baka lite gott äter ju för två (även om de säger att man inte behöver det )

Daa skrev 2009-09-27 15:34:09 följande:
    *hjärtar Moa med den lilla innebandyklubban *
  • Villemoa

Har något väldigt tråkigt att berätta; det blir ingen aprilbebis för oss fick blödningar under eftermiddagen så vi beslutade att åka till gynakuten och där konstaterades det att vår bebis dog i v.6. Trodde jag var i v.11+1 idag. Fy fan alltså! Ödets ironi är också att idag fick vi ett glatt besked om att min mans bror och hans sambo blev föräldrar till en liten kille. Vi är jätteglada för deras skull förstås men ledsna för vår egen.

• Villemoa

Det räcker bra med kramarna, TACK!!

Hur är det med lilltösen? Läste tidigare att hon hade skrattat för första gången! Det är såå härligt. Har ni bestämt er för vad hon ska heta än?
    (Måste prata om annat också, annars blir jag knäpp)

Hvidbrud skrev 2009-09-29 23:38:48 följande:
    Åh, Villemoa! Så tråkigt. Tusen kramar från mig. Ta hand om varandra. Har inte ord som räcker i en situation som er. Kram kram kram kram
  • Villemoa

Angående förskola kontra dagis; dagis hette det på den tiden när de inte hade någon läroplan att följa, sen när det ändrades och de fick läroplan bytte de namn till förskola. Det är därför det är så känsligt nuförtiden att kalla förskolan för dagis eftersom dagis anses som nåt ställe där barnen mest leker men att man i förskolan har en pedagogisk tanke bakom det hela.
    Hade jag varit förskollärare så hade jag inte haft något emot att bli kallad fröken iaf

• Villemoa

lanovia; man får gråta och hur mycket man vill!! Du är inte till besvär nånstans och tycker någon det på mvc så ska de nog se sig om efter ett annat jobb! Det är ju din kropp, du som ska föda barn och för att kunna göra det måste man få allt stöd man behöver. Försök se bortom förlossningen när du får hålla ditt barn för allra första gången, det är då allt börjar. Finns ingen härligare känsla! ♥

Ninnis; hälsa tack till gulliga Ingis för hälsningen och kramen! *tårkar en tår ur ögonvrån*

• Villemoa

Lanovia; vilken fin mage!
    Ja hur mår jag idag..har försökt sysselsätta mig för att inte tänka så mycket på det men är svårt. Har haft lite ont i magen idag också men mest jobbigt är det psykiskt. Det blir bättre!

• Villemoa

Ja jag är inte klar med att vara ledsen iaf. Fick precis en bild på min svågers nyfödde son (min mans bror) som föddes samma dag vi fick missfallet. Han är så söt den lille plutten och jag grinade som en tok!

Ankan; vad kul att höra att det känns bra med nya jobbet!

• Villemoa

Fast vi ville ha en bild så vi fick se den lille. De visste också om vårt missfall (vi hade bett svärmor vänta med att berätta för att de skulle få glädjas helt och hållet åt sitt lilla barn) och han skrev själv att tajmingen var dålig.

Du må ju tro att jag kommer grina när jag håller honom första gången, både av lycka och sorg.

Tack blommis för att du lånar ut din axel! ♥

passionsblomman skrev 2009-10-01 23:58:08 följande:
    Me åÅÅÅÅH vad bitterljuvt och grymt och helt överjäkligt med bebisbilder sådär nu mitt i allt!Vem tusan skulle inte grinat! Min axel finns här precis så länge och närhelst du behöver den gumman!
  • Villemoa

Så sant som det är sagt min vän.

passionsblomman skrev 2009-10-02 00:20:28 följande:
    Jo, det förstod jag att du ville, men alla de känsloblandnignarna är ju grymma bara i sig. Och livet och döden går ju hand i hand, det vet vi ju alla, så den som möter livet måste ju få lädjas åt det samtiditgt som den andre sörjer. Och jag tror de båda får plats om man bara kan ha hjärta för varandra.Jag lånar ut vad som helst som kan hjälpa dig minsta lilla!
  • Villemoa

Ja nu måste man nog gå och knyta sig. 07.00 kommer gubbarna som jobbar på vår framsida med att lägga marksten, de ska gå klart med vibran och jag lovar att det både låter och vibrerar mycket! :-0

Svar på tråden I vått och torrt och väntan