Så, nu har vi varit ute och provkört vagnen lillp´rinsessan och jag. Mannen är på jobbet ett tag och lämnar över lite arbete, så han kan vara hemma med oss sen.
Ok, nu till frågorna.... Som sagt gick allt så väldigt snabbt. Jag har inte haft några som helst känningar på att det var på väg att sätta igång, så när vattnet plötsligt gick vid midnatt, så var man lite chockad. Man längtar ju tills förlossningen är klar under graviditeten, men det är lite läskigt när allt sätter igång på riktigt. Iallafall så sätter värkarna också igång efter det och efter en timme, så har jag riktigt kraftiga utan någon egentlig paus emellan. Vi åker till förlossningen och när vi kommer in är jag redan öppen 7-8 centimeter, så totalt 3 timmar efter det startat har vår prinsessa kommit.
Hon väger 3200 gram och är 48 cm lång. Namn är mkt svårt! Förstår verkligen Hvidis som letar namn, det är svårt att hitta ngt som man gillar och som passar barnet. Vi hade ju Nova, Ella och Alicia som favoritnamn innan och det lutar åt Ella. Så vi får se.
Allt känns så underbart. Det är mkt jobb att hinna med allt och det är så mkt nytt när det är ens första barn, men det känns fantastiskt! Vi kan sitta och bara titta på henne och det är svårt att tro att ngt kan vara så fint och underbart som hon är!
Ojdå, detta blev ett långt inlägg! Hoppas jag fick med alla svar på frågorna!