Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Klart det varierar från barn till barn. Men era svar får mig att ana att jag inte var helt ute o cyklade i min reaktion på de andras dömmande ord.

• lanovia 08

Nejdå! vissa har bara ett jobb att sköta också!

Appropå din chef som fått svininfluensan. Stackare! Hoppas hon kryar på sig snart och skönt att hon inte var på jobbet förra veckan.

Här verkar det vara 3 st som sitter i samma korridor som mig som ramlat dit. Vädligt skönt att ha vaccinerat sig nu. Känner bara mer o mer att jag tog rätt beslut.

Ninnnis skrev 2009-11-12 13:04:15 följande:
    Skrämde jag bort er?
  • lanovia 08

Precis.
    Ytterligare ett tecken på hur allt är så uppsjåsat på FL.

Ninnnis skrev 2009-11-12 13:05:50 följande:
    Det där med katten läste jag också om, men det måste ju vara maximal otur? Dessutom hade det väl inte varit någon skillnad om de hade tittat till barnet efter 20 minuter om det inte fick någon luft öht?
  • lanovia 08

Ohhh pratade precis med mannen i telefon, nu räcker det nu har han varit borta sedan i går morse NU vill jag ha hem honom.
    Jag borde inte klaga, det är sällan vi är ifrån varandra så här försöker tänka på Ninnis och hennes man.

Här har jag äntligen fått lugn och ro. Hundarna är mer vilda än tama ikväll, de kände nog på sig att jag bra ville ta det lugnt så jag var tvungen att lägga dem i varsitt rum med galler emellan, då blev det lugnt. Så länge ingen granne rör sig på utsidan för då blir det utskällning.

• lanovia 08

Fru Bygg vad duktig du varit som fixat med bilderna.

Ninnis hoppas du och gudsonen har en trevlig kväll. Och att killarna kommer hem som de skall.

Jenny, gött att du fick tid så fort. Bra att få ett svar på allt.

Ankan jag har ingen aning...

• lanovia 08

Vad gäller vaccinationen har jag gått från en skeptisk syn till en välkomnande. Kanske beror på att jag valde att läsa på lite innan jag vaccinerade eftersom jag var så rädd för ev skada på fostret. Det mesta man hör är ju bara skräckpropagande och falska rykten.
    Dessutom "skrämmer" svininfluensan också. Den verkar för många bli mkt värre än vanliga influensan. Och den har börjat sprida sig här nu och fort går det.
    Hörde en idag som sa att det här är inte en sjukdom det här är döden. Huvva!
    Jag brukar annars tycka att det är totalt onödigt (för vanligt friska) att vaccinera sig mot vanliga influensan.

Sedan beror sig ju allt på hur sjuk man är beredd att bli själv och om man inte träffar folk i riskgrupp. Men det kanske är svårt att undvika det är ju som sagt upp till 7 dagars inkubationstid då man känner sig frisk. Detta är den stora anledningen till att jag önskar att makens familj kunde vaccinera sig när de får en chans. Så vi slipper neka dem att komma på besök OM influensan härjar för fullt i januari-februari. men förhoppningsvis har den väl gått över innan då.

• lanovia 08

Blommis om det är det bästa för katterna så blir det kanon!

• lanovia 08

Ni som bor runt omkring Malmö, om man behöver mat i sig en fredag kväll och tänkte äta något lite billigare MEN gott. Vart skall man gå då? Helst inte McDonalds.
    Vad heter det sushistället ni nämt här flera gånger. Dit Ninnis åkte efter vi hade träffats sist??

Svar på tråden I vått och torrt och väntan