Annars känns det faktiskt ganska bra, det hjälpte mycket att träffa mannens brors nyfödde son i lördags. Det gav mig hopp om framtiden!
Angående att färga håret när man är gravid; jag gjorde det och min frisör sa att kemikalierna inte påverkade bebisen. Däremot kanske hårfärgen inte tar lika bra som när man inte är gravid pga alla hormoner man har i kroppen. På mig tog hårfärgen som vanligt.
I övrigt under graviditeten med Moa så märkte jag att jag fick lite sämre kvalitet på håret. Jag har väldigt tjockt hår och det blev faktiskt lite tunnare men det blev som vanligt igen ett tag efter förlossningen. Men sånt är individuellt.
lanovia 08 skrev 2009-10-14 13:18:23 följande:
*mumar glatt i mig både kärleksmums och äpplekaka* mums tack!vad skönt att allt såg bra ut. Förstår att 2 menstruationer känns långt att vänta. Men en är nog klokt att att hålla ut i alla fall s¨ni ser att kroppen kommer igång som den skall.Hur känns det annars? En fråga som förmodligen är helt onödigt men måste bara kolla så jag itne gör något korkat. Har bokat tid för klippning och färgning av hår. Finns det någonting som talar för att man inte borde färga håret (tänker på alla kemikalier) medans man är gravid.